zweeds jasje
- Wilco Vermeer
- Lid
- Contacteer:
Wat ik een beetje jammer vind van deze hele discussie en storend vind voor allen die tijd en energie steken in het antwoorden op een vraag is, dat in de allereerste post om een mening wordt gevraagd en vervolgens wanneer de diverse reacties niet het antwoord geven dat de poster graag wil, de poster steeds heftiger wordt in zijn reacties.
Ik hoop dat mensen die toch doen wat ze zelf willen en dus eigenlijk helemaal niet de mening van anderen willen horen deze mening ook niet vragen. Dan kunnen dit soort discussies ook achterwege blijven.
Ik hoop dat mensen die toch doen wat ze zelf willen en dus eigenlijk helemaal niet de mening van anderen willen horen deze mening ook niet vragen. Dan kunnen dit soort discussies ook achterwege blijven.
Mijn verzameling op: http://www.ww2historycollection.com/
(Avatar: Henk Sneevliet, vergeten verzetstrijder)
- Dodo
- Lid
-
Verzamelaar_Freak
- Lid
- gilles
- Lid
- Miesjel
- Lid
Ook ik zal mijn mening maar eens geven: persoonlijk vind ik (let op een mening!) dat iemand die items met historisch waarden verbouwd, voor zijn eigen belang en plezier, om bij een bepaalde groep te kunnen horen, gewoon het prototiepe van iemand die totaal helemaal 0,0% geen respect heeft voor de historische waarde van dat item.
Als je zo graag een duits jasje wilt dragen om oorlogje in te spelen, waarom moet je daar dan een item voor gaan verbouwen waarin iemand daadwerkelijk die hel heeft meegemaakt?
En waarom ga je niet gewoon een andere vereniging zoeken, waar mensen de historische waarde van die items respecteerd, ergens waar ze het ok vinden als jij een een goed repro uniform rond loopt, dat er gegarandeerd beter uit ziet dan een omgebouwd jasje?
Dus mauser wat ga je nu doen?
Vraag je naar iedereens mening om daar vervolgens niet naar te luisteren, of ga je toch een orgineel item uit de tweede wereldoorlog vern***en voor jouw eigen belang?
Weten wij ook meteen, of we de volgende keer nog moeten reageren op de vragen die jij ons stelt.
Als je zo graag een duits jasje wilt dragen om oorlogje in te spelen, waarom moet je daar dan een item voor gaan verbouwen waarin iemand daadwerkelijk die hel heeft meegemaakt?
En waarom ga je niet gewoon een andere vereniging zoeken, waar mensen de historische waarde van die items respecteerd, ergens waar ze het ok vinden als jij een een goed repro uniform rond loopt, dat er gegarandeerd beter uit ziet dan een omgebouwd jasje?
Dus mauser wat ga je nu doen?
Vraag je naar iedereens mening om daar vervolgens niet naar te luisteren, of ga je toch een orgineel item uit de tweede wereldoorlog vern***en voor jouw eigen belang?
Weten wij ook meteen, of we de volgende keer nog moeten reageren op de vragen die jij ons stelt.
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
De oplossing, dat is het probleem.
- Wilco Vermeer
- Lid
- Contacteer:
Eh Miesjel ik ben het ver met je eens hoor, maar Zweden was neutraal in Wo2 
Mijn verzameling op: http://www.ww2historycollection.com/
- mauser
- Lid
nou nogmaals ik denk er over na om een repro te kopen.
dat van 0,0 procent resprek is over bodig maarja als jullie dat vinden ga uw gang.
kijk een duits m36 jasje kost nu rond de 600 euro. dit kan ik niet betalen.
een repro jasje koost al tegen de 100 euro. zo niet meer.
het zweedse jasje kost mij 15 euro met misschien nog 40 euro aan atributen erop om het zo te maken als een orgineel.
zweden deed niet mee aan de oorlog daarom zijn die jasje verrekte goedkoop. en dus niets waard. ze lijken precies op duitse jasjes en daarom heb ik aan iemand gevraagt om me daarmee te helpen.
(misschien zeggen jullie dat ik geen respect voor de geschiedenis heb maar als jullie zeggen dat hij geen respect voor de geschiedenis heeft veklaar ik jullie allemaal voor gek zijn naam doet er niet toe) dus als jullie mij respectloos willen noemen ga uw gang.
ik wil niemand beledigen hiermee.
en een bij een duitse re-enactor groep zit ik helemaal niet
ik zei misschien kan ik het gebruiken voor re-enactment.
maar ik gebruik het voor de plaats te vervangen van een echt jasje tot ik kan betalen maar respect heb ik er wel voor. mauser
dat van 0,0 procent resprek is over bodig maarja als jullie dat vinden ga uw gang.
kijk een duits m36 jasje kost nu rond de 600 euro. dit kan ik niet betalen.
een repro jasje koost al tegen de 100 euro. zo niet meer.
het zweedse jasje kost mij 15 euro met misschien nog 40 euro aan atributen erop om het zo te maken als een orgineel.
zweden deed niet mee aan de oorlog daarom zijn die jasje verrekte goedkoop. en dus niets waard. ze lijken precies op duitse jasjes en daarom heb ik aan iemand gevraagt om me daarmee te helpen.
(misschien zeggen jullie dat ik geen respect voor de geschiedenis heb maar als jullie zeggen dat hij geen respect voor de geschiedenis heeft veklaar ik jullie allemaal voor gek zijn naam doet er niet toe) dus als jullie mij respectloos willen noemen ga uw gang.
ik wil niemand beledigen hiermee.
en een bij een duitse re-enactor groep zit ik helemaal niet
ik zei misschien kan ik het gebruiken voor re-enactment.
maar ik gebruik het voor de plaats te vervangen van een echt jasje tot ik kan betalen maar respect heb ik er wel voor. mauser
It's not about dying for your country. It's about lettig your enemy's die for theirs!!
- gilles
- Lid
-
Brodie
- Lid
- Contacteer:
- Peter M
- Lid
Hoewel dit topic gesloten is en het eigelijk niet de bedoeling is dat iemand er nog op reageert wil ik even het volgende kwijt: Een zweeds jasje lijkt helemaal niet sterk op een Duits jasje. Zelfs al verplaats je de zakken op het jasje, je blijft het verschil zien. Je zal het eerst nog moeten kleuren in een meer feldgraue teint voor het nog maar een beetje lijkt op een Duits exemplaar. Het overgrote deel van de re-enactmentgroepen accepteert geen zweeds, simpelweg omdat het niet genoeg op Duits lijkt. Voor expositiedoeleinden is dit niet anders, je blijft het verschil zien.mauser schreef:ze lijken precies op duitse jasjes en daarom heb ik aan iemand gevraagt om me daarmee te helpen.