Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
@wvd: Misschien een vraag met een voor de hand liggend antwoord voor jou, maar waarvoor werden die miniaturen gebruikt? Werden ze ook gedragen zoals de spange oid?
Heel mooie items!
Steeds op zoek naar items gerelateerd aan Vilvoorde tijdens beide wereldoorlogen. Tevens gezocht: een losse schede voor de Belgische Mod. 16 bajonet.
Eigenlijk een heel goede vraag ik weet dat de ontvanger ze zelf moest kopen en niet bij de uitreiking kreeg. Om heel eerlijk te zijn heb ik er geen 100% sluitend antwoord op. Ik neem aan dat ze wel gedragen werden omdat ik wel eens foto's heb gezien waar de stickpin variant gedragen werd dus waarom zouden deze niet gedragen worden.
Ik heb zelf ook miniaturen aan een knoopgat constructie die werden dus ook daar gedragen op die manier. Ook zijn de mini's aan lint altijd zonder draagnaald (zover ik weet) dus denk persoonlijk dat die ook met het lint door het knoopgat gedragen werden.
Maar heb nog nooit een foto met een miniatuur in dracht gezien (op het moederkruis na). Nogmaals of mijn antwoord hierop helemaal correct is weet ik niet heb me eigenlijk nooit verdiept in de regels ervoor. Mocht er iemand anders zijn die daar meer vanaf weet hoor ik het ook graag
@Arie: Dat is een erg interresant boekje daar staat een hoop info in zo te zien bedankt voor het tonen. Nu moet ik maar eens op zoek gaan naar zo een exemplaar
Ik zal eens verder gaan met een ijzeren kruis 1ste klasse netjes gemerkt met L/11 samen met doosje en oorkonde. De oorkonde is op naam van dezelfde persoon als die van het vwa in goud die ik reeds eerder heb getoond.
En dan mijn enige ww1 setje voor kriegsteilnemher. Oorkonde en de aanvraag brief zijn niet van dezelfde persoon maar gewoon voor de foto bij elkaar gedaan