Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Leuke zeltbahn, ziet er nagenoeg compleet uit.
Maar ik snap niet wat je bedoelt met 'mijn eerste jasje' want een zeltbahn is op zijn best een overtrek voor over een uniform heen als regencape, geen uniform op zichzelf.
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
coco schreef:Leuke zeltbahn, ziet er nagenoeg compleet uit.
Maar ik snap niet wat je bedoelt met 'mijn eerste jasje' want een zeltbahn is op zijn best een overtrek voor over een uniform heen als regencape, geen uniform op zichzelf.
Je hebt gelijk.
Ik bedoel mijn eerste overtrek.
Dit is mijn basis om een Duitse soldaat compleet temaken
"Het doel van de oorlog is niet te sterven voor het vaderland, maar te zorgen dat de vijand voor het zijne sterft." George S. Patton
leuke aanwinst voor je verzameling,heb zelf ook een zeltbahn op mijn mannequin gezet.
Maar zie zelf meer een zeltbahn als toevoeging en niet als basis om een pop aan te kleden.
leuke aanwinst voor je verzameling,heb zelf ook een zeltbahn op mijn mannequin gezet.
Maar zie zelf meer een zeltbahn als toevoeging en niet als basis om een pop aan te kleden.
grt Men of Valor
Een Duitse uniform is voor mij te duur. ( Ik ben 12)
En ik spaar alleen origineel.
Ik ben ook zeker van plan om later er een te kopen.
mvg,
Wessel
"Het doel van de oorlog is niet te sterven voor het vaderland, maar te zorgen dat de vijand voor het zijne sterft." George S. Patton
Mooi dat je er blij mee bent.
12 is ook nog niet de leeftijd om een Duitse jas te kopen inderdaad.
Het grootste deel van de mensen hier zal ook al rond die leeftijd begonnen zijn.
Het is op jonge leeftijd lang sparen, maar het is er zeker niet minder leuk om.
Je hebt een goede insteek door direct te beginnen met origineel, dat is verstandig!
Nette zeltbahn.
Net wat iedereen zegt.
De juiste insteek om geen zooi te kopen.
En bij militariaplaza zit je wel goed.
Wat een optie is ipv een compleet uniform is een buste met bijvoorbeeld een overjas en daar de uitrusting op doen.
Ik zie persoonlijk liever een buste die mooi compleet is met goede kwaliteit spul dan een volledige mannequin met deels slechte kwaliteit.
Een overjas is even sparen, maar een stuk goedkoper.
Scheelt je een jas, broek en laarzen of schoenen.
Wat je daar mee bespaard kan je echt hele mooie kwaliteit dingen voor kopen.
Maar begin maar eens lekker rustig met de uitrusting.
Is al mooi zat.
Jim (militariaplaza) heeft ook vaak kwalitatief mooie en goed geprijsde overjassen.
Mijn overjas komt ook bij hem vandaan net zoals mijn eerste 'echte' jas en nog heel wat spullen.
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Boeken lezen is al een goed begin.
Nadeel is alleen dat je daarmee geen echt van namaak kan onderscheiden.
Sommige boeken hebben ook namaak er in staan.
Maar het helpt je wel om te kijken hoe het er uit moet zien.
Namaak gemaakt van NVA/DDr materiaal pik je er dan wel tussen uit.
Maar om echt namaak te kunnen herkennen is het zaak om zoveel mogelijk echt en namaak door je handen te laten gaan.
En je zintuigen te gebruiken.
Mooie zeltbahn!
Ook goed dat je met origineel begint al, op zo'n vroege leeftijd. Daar kunnen een hoop verzamelaars nog wat van leren!
Altijd op zoek naar materiaal van (krijgs)gevangenen en andere vervolgingen! (wo2) Schroom niet en stuur een PB! Links zijn ook welkom! http://achterprikkeldraad.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;