Foto album Jager Griekenland.

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4872
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Re: Foto album Jager Griekenland.

Bericht door asjemenou »

panzer lehr schreef:Inderdaad ja dat is heel normaal dat er in een dienst tijd album ook zijn kameraden en officieren.
Er zit ook wat plaatselijk bevolking in en Italiaanse soldaten. :)
Mooi album. Altijd interessant om zulke foto's te bekijken. Jammergenoeg kan ik de foto's niet tot in detail bekijken.
Waaruit blijkt volgens jou dat de foto's in Italië of Griekenland zouden zijn gemaakt?
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Gebruikersavatar
panzer lehr
Lid
Berichten: 1306
Lid geworden op: 09 mar 2010, 19:45
Locatie: België

Re: Foto album Jager Griekenland.

Bericht door panzer lehr »

Werd zo verkocht bij Janssen militaria als Griekenland Italie en Yougoslavie.
Ben ondertussen te weten gekomen dat die mannen met de doodshoofd vlag Chetniks zijn. :)
De klederdracht van de plaatselijke bevolking wijst ook op die kanten. :)
En het gebouw lijkt een Italiaans ziekenhuis te zijn.
020.jpg
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4872
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Re: Foto album Jager Griekenland.

Bericht door asjemenou »

panzer lehr schreef:Werd zo verkocht bij Janssen militaria als Griekenland Italie en Yougoslavie.
Ben ondertussen te weten gekomen dat die mannen met de doodshoofd vlag Chetniks zijn. :)
De klederdracht van de plaatselijke bevolking wijst ook op die kanten. :)
En het gebouw lijkt een Italiaans ziekenhuis te zijn.
Mijn vermoeden was ook al dat de foto's genomen konden zijn in het toenmalige Joegoslavië. Vandaar mijn vraag daarover. De foto van vrouwenklederdacht en de vierkante huisjes vond ik al typisch voor een Balkan land. Vanwege het formaat van de foto's kan ik geen uniformen onderscheiden maar de vlag met de doodskop erop herken ik sowieso wel als een Četnik vlag, zie; http://nl.wikipedia.org/wiki/Četniks .
Dat er Italiaanse soldaten op de foto's staan kan goed mogelijk zijn. Na de capitulatie van Joegoslavië kwam het land deels onder bestuur van Italië, Duitsland, Hongarije en Bulgarije. Italië kreeg het bestuur (lees annexatie) over de toenmalige Joegoslavische provincie Slovenië (Ljubljana). Mogelijk dat de foto's in deze provincie genomen zijn.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Plaats reactie