Aanwinsten Normandie.

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
Mallory
Lid
Berichten: 330
Lid geworden op: 02 mei 2011, 12:03

Re: Aanwinsten Normandie.

Bericht door Mallory »

Ik kan het nog altijd niet goed zien (komt ook door de geringe grootte van de foto's), maar ik moet eerlijk zeggen dat ik nu toch neig naar groene en bruine verf, niet alleen roest dus. Heel zeker kan ik dit natuurlijk niet zeggen.
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Re: Aanwinsten Normandie.

Bericht door 779 »

Dat stomme mijnalbum is gewoon troep, neem een account bij photobucket of upload ze via forum hier. :) En blijf vooral praten over kogels en granaten in alle posts, dan nemen ze straks alles mee ;)
Gebruikersavatar
Mallory
Lid
Berichten: 330
Lid geworden op: 02 mei 2011, 12:03

Re: Aanwinsten Normandie.

Bericht door Mallory »

779 schreef:Dat stomme mijnalbum is gewoon troep, neem een account bij photobucket of upload ze via forum hier. :) En blijf vooral praten over kogels en granaten in alle posts, dan nemen ze straks alles mee ;)
Beide punten: inderdaad. :wink:

En nog even over de prijs. Ik hoop voor je dat er inderdaad wat resten camouflageverf op zitten, anders vind ik het een vrij hoge prijs voor een roestige pot zonder binnenwerk of iets.
Gebruikersavatar
SOLDIER Wessel
Lid
Berichten: 341
Lid geworden op: 16 apr 2012, 14:00
Locatie: Den Haag

Re: Aanwinsten Normandie.

Bericht door SOLDIER Wessel »

Jullie hebben gelijk.
Ik zal dat soort dingen niet meer posten.
Ik ga kijken of ik een vergunning kan aanvragen?

Ik heb helaas dus te veel betaald, dat kwam eigenlijk doordat ik zo enthousiast was.
Het is mijn 1e Duitse helm.
Wat vinden jullie een normale prijs??

mvg,
Wessel
"Het doel van de oorlog is niet te sterven voor het vaderland, maar te zorgen dat de vijand voor het zijne sterft."
George S. Patton
ammo
Lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 07 aug 2007, 15:04
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 46 keer

Re: Aanwinsten Normandie.

Bericht door ammo »

SOLDIER Wessel schreef:Jullie hebben gelijk.
Ik zal dat soort dingen niet meer posten.
Ik ga kijken of ik een vergunning kan aanvragen?



mvg,
Wessel

Een verlof krijg je niet,je bent te jong.
Nemo Me Impune Lacessit
Gebruikersavatar
wessel
Lid
Berichten: 203
Lid geworden op: 14 sep 2006, 09:42
Locatie: België

Re: Aanwinsten Normandie.

Bericht door wessel »

Ik vrees dat de 'camo' gewoon roest of een gevolg ervan is. De lichte en donkere kleurschakeringen op de helm zijn, naar mijn mening, een gevolg van verkleuring van de verf door roest dat zich mettertijd heeft ingebeten in de orginele verf. Of de decal origineel is, kan ik niet zeggen. Daar zou je echt scherpe foto's voor moeten posten, op een plaats met veel licht voor een witte achtergrond bijvoorbeeld.

100€ lijkt voor mij ook te veel voor wat het uiteindelijk is. Van mij mocht de verkoper zijn prijs verlagen tot een euro of 20 maximum.
rajbrns
Lid
Berichten: 440
Lid geworden op: 09 mar 2011, 17:40

Re: Aanwinsten Normandie.

Bericht door rajbrns »

wessel schreef:Ik vrees dat de 'camo' gewoon roest of een gevolg ervan is. De lichte en donkere kleurschakeringen op de helm zijn, naar mijn mening, een gevolg van verkleuring van de verf door roest dat zich mettertijd heeft ingebeten in de orginele verf. Of de decal origineel is, kan ik niet zeggen. Daar zou je echt scherpe foto's voor moeten posten, op een plaats met veel licht voor een witte achtergrond bijvoorbeeld.

100€ lijkt voor mij ook te veel voor wat het uiteindelijk is. Van mij mocht de verkoper zijn prijs verlagen tot een euro of 20 maximum.
Ik sluit me hierbij aan.
€100 is veel te veel voor deze helm in deze staat.
Verzamel items van het Derde Rijk
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4834
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: Aanwinsten Normandie.

Bericht door patrickh »

€20 is welerg laag, in deze staat kun je er nog wel rond de €80 voor krijgen,hoor!
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Re: Aanwinsten Normandie.

Bericht door Edgar »

Volgens mij bedoelt hij ook 80 euro (100 - 20).
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4834
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: Aanwinsten Normandie.

Bericht door patrickh »

Verkeerd begrepen dan :oops:
Gebruikersavatar
SOLDIER Wessel
Lid
Berichten: 341
Lid geworden op: 16 apr 2012, 14:00
Locatie: Den Haag

Re: Aanwinsten Normandie.

Bericht door SOLDIER Wessel »

Dankjulliewel, voor de reacties. :)
In Normandie is het super duur.
Ik heb gekeken in het winkeltje van arromanches les bain en in het winkeltje van st mere eglise.
Ik vroeg aan een man in arromanches of hij een foto's verkocht.
Hij gaf mij een zakje, met foto's erin.
En de foto's kossten €30 per stuk, en ze waren niet eens bijzonder!!!!! :o
Hebben jullie ook zulke ervaring?

mvg,
Wessel 8)
"Het doel van de oorlog is niet te sterven voor het vaderland, maar te zorgen dat de vijand voor het zijne sterft."
George S. Patton
Gebruikersavatar
Glenn
Lid
Berichten: 177
Lid geworden op: 12 jan 2012, 13:52
Locatie: Lier (België)

Re: Aanwinsten Normandie.

Bericht door Glenn »

Normandië is de laatste plaats waar een doorsnee toerist zonder connecties prachtige solden mag verwachten.
Gebruikersavatar
davy
Lid
Berichten: 658
Lid geworden op: 03 jan 2005, 23:02
Locatie: België
Ontvangen: 2 keer

Re: Aanwinsten Normandie.

Bericht door davy »

Niet alleen Normandië, ook hier bij ons, bv. Ieper en elk museum in de Ardennen.
Dit is goed voor de toeristen, maar niet voor de verzamelaar met een beetje kennis.
Zo heb ik ooit in Ieper in een winkeltje bij een aantal verwundetenabzeichen uit WOI gestaan ,de verkoper zag dat ik er iets van kende en kwam zelf al zeggen dat het rommel was en veel te duur, 'maar de Britse toeristen kopen het hé', zei hij er met een glimlach bij.
Bastogne juist hetzelfde, een zwart verwundetenabzeichen voor 60 euro :bonk:
Gebruikersavatar
Glenn
Lid
Berichten: 177
Lid geworden op: 12 jan 2012, 13:52
Locatie: Lier (België)

Re: Aanwinsten Normandie.

Bericht door Glenn »

En niet alles wat in die winkeltjes te koop is komt uit de omgeving!
Dus die ene helm die jij in Normandië gekocht hebt, komt misschien ergens anders vandaan.
Gebruikersavatar
wessel
Lid
Berichten: 203
Lid geworden op: 14 sep 2006, 09:42
Locatie: België

Re: Aanwinsten Normandie.

Bericht door wessel »

20€ is inderdaad misschien net iets te weinig. In het winkeltje in Arromanches heb ik ook al eens foto's gekocht. Ik had toen voor 10€ een foto van een tankofficier, mooi gedecoreerd met VWA en panzerabzeichen in silber, samen met zijn vriendin en eentje van een Heer officier. Vond ik nog net OK qua prijs. Maar ik ben het met iedereen eens hier die zegt dat prijzen in toeristische militariashops of musea overdreven zijn. Het grappige is dat zulke verkopers hun prijzen vaak ook nog serieus nemen :? .
Plaats reactie