foto's verzamelen, kartels
- michiel01
- Lid
foto's verzamelen, kartels
Kortgeleden heb ik een uitspraak gedaan over foto's en bijbehorende kartels.
Altijd heb ik diverse repro foto's bewaard, dus hierbij voorbeelden van repro's, maar eerst een klein onderzoekje welk van deze foto's heeft repro kartels?
kleine tip, laat je niet misleiden door de voorzijde van de foto's.
(de nummering is van links naar rechts, van boven naar beneden.)
Mvg,
Michiel
Altijd heb ik diverse repro foto's bewaard, dus hierbij voorbeelden van repro's, maar eerst een klein onderzoekje welk van deze foto's heeft repro kartels?
kleine tip, laat je niet misleiden door de voorzijde van de foto's.
(de nummering is van links naar rechts, van boven naar beneden.)
Mvg,
Michiel
- michiel01
- Lid
- Naamloos
- Lid
- Bert-Jan
- Lid
- Gegeven: 6 keer
- Ontvangen: 10 keer
Re: foto's verzamelen, kartels
ik zeg ook links onder.
je ziet nog een een kleine snee in het papier.
je ziet nog een een kleine snee in het papier.
- Naamloos
- Lid
Dat niet alleen. Foto lijkt rechts boven wat verkleurd te zijn maar de kartels niet?
- Kugelblitz
- Moderator
- Gegeven: 6 keer
- Ontvangen: 10 keer
Die zal het inderdaad zijn, is ook een foto die de moeite waard is te kopieren: Waffen- SS!
Ik dacht echter dat er wel dit soort kartels bestonden, zo dicht langs de rand...
Groet, Kugel!
Ik dacht echter dat er wel dit soort kartels bestonden, zo dicht langs de rand...
Groet, Kugel!

Laten we het vooral gezellig houden! 

Dan zal ik even een andere proberen
Mijn gevoel zegt rechtsboven, op de foto is bovenaan een roestige waas te zien, maar niet op de kartel.

Mijn gevoel zegt rechtsboven, op de foto is bovenaan een roestige waas te zien, maar niet op de kartel.
Het enige dat opvalt is dat de foto rechts boven, een andere kartelrand heeft dan alle 3 (of 4) andere fotos. Die kartelranden zijn identiek. De foto rechtsboven heeft 'nette' ruimten tussen de foto en de kartelrand, wat duidt op 'net werk'. De andere fotos hebben allemaal verschillende ruimtes tussen de foto zelf en de rand. Van zeer breed tot niets.
Mijn gok dus: foto links boven, links onder en rechts onder zijn repro-kartels. En de foto helemaal onderaan dus ook. De foto rechtsboven is 'echt'.
Mijn gok dus: foto links boven, links onder en rechts onder zijn repro-kartels. En de foto helemaal onderaan dus ook. De foto rechtsboven is 'echt'.
- strapping
- Lid
- laurens jan
- Lid
- Gegeven: 17 keer
- Ontvangen: 6 keer
De vraagstelling is ook wat 'raar'. Repro fotos, met wel en niet repro-kartelsstrapping schreef:Zijn ze stiekem niet alemaal repro

Maar Michiel zal tzt vast wel het hoe en waarom verklappen

-
- Lid
- Comrade
- Lid
Links onder, er is bij deze op sommige punten boven op de foto geen rand te zien, zoals bij dat raam.
Maar let maar niet op mijn mening, zal het vast wel fout hebben
Maar let maar niet op mijn mening, zal het vast wel fout hebben

''Drann, drauf, drüber!''
- michiel01
- Lid
Op de eerste plaats excuses, dat de nummering op de foto's niet zichtbaar is. Maar om terug te komen op de kern.
Een klein beetje heb ik u getracht de belazeren, mijn complimenten voor Arthur welke de oplossing wist te vinden in de tekst.
Want alle foto's zijn na-oorlogse afdrukken. De enige echte volledig originele, edoch na-oorlogse, foto is de onderste foto. De overige foto's zijn met (na)oorlogse kartelscharen danwel stansen van kartels voorzien.
Ik zal van een aantal foto's details plaatsen, dan kunt u de minime verschillen zien. De foto rechtsonder, komt ook uit een "ss-lot" heeft bijvoorbeeld geen pixels, een kloppend kader en "goede" kartels. Echter is het papier waar deze op is gedrukt modern en van zeer dunne kwaliteit.
Meer volgt!
Een klein beetje heb ik u getracht de belazeren, mijn complimenten voor Arthur welke de oplossing wist te vinden in de tekst.
Want alle foto's zijn na-oorlogse afdrukken. De enige echte volledig originele, edoch na-oorlogse, foto is de onderste foto. De overige foto's zijn met (na)oorlogse kartelscharen danwel stansen van kartels voorzien.
Ik zal van een aantal foto's details plaatsen, dan kunt u de minime verschillen zien. De foto rechtsonder, komt ook uit een "ss-lot" heeft bijvoorbeeld geen pixels, een kloppend kader en "goede" kartels. Echter is het papier waar deze op is gedrukt modern en van zeer dunne kwaliteit.
Meer volgt!