Wat is de G.I collectors Guide voor Duits materiaal?

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
Comrade
Lid
Berichten: 853
Lid geworden op: 25 dec 2011, 21:37
Locatie: Leiden

Re: Wat is de G.I collectors Guide voor Duits materiaal?

Bericht door Comrade »

En als je Luftwaffe grondtroepen(Flak, Fallschirmjägers, Felddivision) verzameld, welk boek kan je dan het best hebben?
Het liefst veel info over de uniformen en uitrusting.

Ik zie soms wel eens wat voorbij vliegen, maar ik heb echt geen idee waar ik moet beginnen.
Alvast bedankt!
''Drann, drauf, drüber!''
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Wat is de G.I collectors Guide voor Duits materiaal?

Bericht door Kugelblitz »

Comrade schreef:En als je Luftwaffe grondtroepen(Flak, Fallschirmjägers, Felddivision) verzameld, welk boek kan je dan het best hebben?
Het liefst veel info over de uniformen en uitrusting.

Ik zie soms wel eens wat voorbij vliegen, maar ik heb echt geen idee waar ik moet beginnen.
Alvast bedankt!
Hmm, denk dat je met een van de delen van Angolia ook ver komt... Maar zoals gezegd zijn die lastig te vinden. Er moeten wel alternatieven zijn, maar ondanks het feit dat ik veel Luftwaffe heb verzameld heb ik daar zelden iets over aangeschaft. Wellicht dat Edgar iets weet?

Groet, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
Comrade
Lid
Berichten: 853
Lid geworden op: 25 dec 2011, 21:37
Locatie: Leiden

Re: Wat is de G.I collectors Guide voor Duits materiaal?

Bericht door Comrade »

Is goed, bedankt voor de tip.
Zal hem wel een pb'tje sturen.

Heb jij geen boeken nodig gehad omdat je bijna alles al wist, of omdat het minder uitgebreid is als Heer?
''Drann, drauf, drüber!''
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Wat is de G.I collectors Guide voor Duits materiaal?

Bericht door Kugelblitz »

Comrade schreef:Is goed, bedankt voor de tip.
Zal hem wel een pb'tje sturen.

Heb jij geen boeken nodig gehad omdat je bijna alles al wist, of omdat het minder uitgebreid is als Heer?
Uiteraard heb ik ook veel van boeken geleerd, maar op internet is ook heel veel te vinden, zeker op goede fora waar mensen met ervaring en kennis van zaken zitten. Daarnaast ben ik van mening dat de ervaring de beste leerschool is, dus veel originele dingen vasthouden, bekijken etc. Ik verdiep me vooral in de voorwerpen die ik interessant vind, daarbuiten heb ik dan weer minder kennis van zaken.
Maar goed, voor specifieke kennis of details over een bepaalde maker zul je wel de boeken in moeten... Hoe globaler de informatie die je zoekt, hoe groter de kans dat je het op internet vindt. Het maakt in principe niet uit waar je je kennis opdoet, zolang het maar wel betrouwbare informatie is.

Maar je kunt ook leuke ideëen of verzamelrichtingen opdoen in mooie boeken, een echt mooi referentieboek is altijd een feest om te bekijken, schitterende foto's en vaak varianten die je nooit eerder zag.

Groet, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
Bas ww2
Lid
Berichten: 1600
Lid geworden op: 14 nov 2011, 16:14
Locatie: Den Haag/leidschendam

Re: Wat is de G.I collectors Guide voor Duits materiaal?

Bericht door Bas ww2 »

Klopt, ik ga al 2 boeken aanschaffen: feldbluse en G.I. collectors Guide. alvast bedankt, en wat Kugel zegt is waar ervaring is het beste. Maar goed verstand ook!
altijd opzoek naar FLAK items
Plaats reactie