Wat is de G.I collectors Guide voor Duits materiaal?

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
Bas ww2
Lid
Berichten: 1600
Lid geworden op: 14 nov 2011, 16:14
Locatie: Den Haag/leidschendam

Wat is de G.I collectors Guide voor Duits materiaal?

Bericht door Bas ww2 »

Hallo Verzamelaars en kenners,
Ik ben nog vrij beginnend en ben van plan om eens wat goede lectuur aan te schaffen,
Ik weet dat de G.I. Collectors Guide Het boek is voor verzamelaars van Amerikaanse uitrusting.
Maar wat is nou Het of een erg goed boek voor Duitse uniformen en uitrustingsstukken en dergelijk? :?
Waar zou ik zo'n boek kunnen vinden?

(Aan de moderator: Ik weet niet of dir hier mag posten excuus voor eventueel ongemak :bonk: )

Alvast hartelijk dank :D
Cureahee!
Bas
altijd opzoek naar FLAK items
Gebruikersavatar
Comrade
Lid
Berichten: 853
Lid geworden op: 25 dec 2011, 21:37
Locatie: Leiden

Re: Wat is de G.I collectors Guide voor Duits materiaal?

Bericht door Comrade »

Heel goede vraag, ben eigenlijk ook wel geïnteresseerd in het antwoord :P
''Drann, drauf, drüber!''
Gebruikersavatar
Mr Mojo Risin
Lid
Berichten: 1524
Lid geworden op: 15 jun 2006, 15:45
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 8 keer

Re: Wat is de G.I collectors Guide voor Duits materiaal?

Bericht door Mr Mojo Risin »

Ik denk niet echt dat dit bestaat. Duits is een veel groter verzamelgebied met veel meer variatie dan US militaria lijkt mij. Elke legeronderdeel had zijn eigen specifieke uniformen e.d. Bij de Amerikanen lijkt er mij meer uniformiteit te zijn op het gebied van uitrusting, dan bij de Duitse strijdmachten. Neem nou bv. een Ike jacket. Dit werd zowel door lucht- als landmacht gedragen. Buiten de andere patch en insignes blijft het dezelfde vest, dus eenmaal je weet hoe een originele Ike er moet uitzien zit je goed voor beide onderdelen. Bij Duits heb je Wehrmacht- en Luftwaffe-uniformen die totaal verschillend zijn, dus moet je je twee keer gaan verdiepen in de materie om fake van origineel te onderscheiden.

Nu ben ik geen Duits verzamelaar, dus mocht iets dergelijks toch bestaan hoor ik het graag. :wink:
Steeds op zoek naar items gerelateerd aan Vilvoorde tijdens beide wereldoorlogen.
Tevens gezocht: een losse schede voor de Belgische Mod. 16 bajonet.
Gebruikersavatar
davy
Lid
Berichten: 658
Lid geworden op: 03 jan 2005, 23:02
Locatie: België
Ontvangen: 2 keer

Re: Wat is de G.I collectors Guide voor Duits materiaal?

Bericht door davy »

Die vraag is hier enkele weken geleden al eens gesteld:
http://wo2forum.nl/viewtopic.php?f=46&t ... e+soldaten
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Wat is de G.I collectors Guide voor Duits materiaal?

Bericht door Kugelblitz »

Of er en allesomvattend werk is weet ik niet. Voor uniformen en emblemen etc. Zijn de 3(?) delen van John R. Angolia in ieder geval erg an te raden. Zijn niet zo makkelijk meer te vinden en ook redelijk prijzig, maar dan heb je wel wat... Voor onderscheidingen moet je dan weer naar andere boeken kijken.

Groet, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
JimK
Lid
Berichten: 2214
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:34
Locatie: ergens in nederland
Contacteer:

Re: Wat is de G.I collectors Guide voor Duits materiaal?

Bericht door JimK »

davy schreef:Die vraag is hier enkele weken geleden al eens gesteld:
http://wo2forum.nl/viewtopic.php?f=46&t ... e+soldaten
Dat boek wat in dat topic wordt genoemd ben ik persoonlijk niet zo'n grote fan van. Beknopte informatie, onvolledig soms en er staan een behoorlijk aantal replica's in het boek.

Een echte goede boeken serie waar je wat aan hebt zijn inderdaad de drie delen van Angolia en Schlicht.
Maar dan moet je wel de Duitse versie hebben, uitgegeven door Motorbuch Verlag, daarin staat veel meer dan in de Engstalige serie boeken.
De Duitse versie omvat alles van uniformen, hoofddeksels, schoeisel, emblemen, uitrusting en alles is volgens de originele Wehrmacht voorschriften onderbouwd.
Helaas wordt de serie niet meer uitgegeven en kosten de drie delen samen 2e hands ongeveer tussen 300/450 euro afhankelijk van waar je ze vind.

Groet Jim
Gebruikersavatar
Bas ww2
Lid
Berichten: 1600
Lid geworden op: 14 nov 2011, 16:14
Locatie: Den Haag/leidschendam

Re: Wat is de G.I collectors Guide voor Duits materiaal?

Bericht door Bas ww2 »

Ik dank iedereen voor de informatie, ik heb een boek over de waffen ss Door Robin Lumsden, Hij schint meerdere boeken te hebben waaronder detecting the fake.
Maar ik ben toch op zoek naar eenj boek over Wehrmacht uitrusting en uniformen.
In iedergeval dank voor uw reacties.
altijd opzoek naar FLAK items
Gebruikersavatar
Bas ww2
Lid
Berichten: 1600
Lid geworden op: 14 nov 2011, 16:14
Locatie: Den Haag/leidschendam

Re: Wat is de G.I collectors Guide voor Duits materiaal?

Bericht door Bas ww2 »

Ik dank iedereen voor de informatie, ik heb een boek over de waffen ss Door Robin Lumsden, Hij schijnt meerdere boeken te hebben waaronder detecting the fake.
Ik ben op zoek naar een boek over Wehrmacht uitrusting en uniformen wat zou daar een goed boek(en) voor zijn?
In ieder geval dank voor uw reacties.
altijd opzoek naar FLAK items
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Wat is de G.I collectors Guide voor Duits materiaal?

Bericht door Kugelblitz »

Die boeken van Lumsden ken ik wel, Britse agent was dat toch? Die zijn wel aardig voor een globale indruk, maar als je serieus geïnteresseerd bent en wat dieper op de details in wilt gaan heb je er weinig aan... Goede referentieboeken zijn nu eenmaal prijzig, net als goede/mooie militaria.

Groet, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
Bas ww2
Lid
Berichten: 1600
Lid geworden op: 14 nov 2011, 16:14
Locatie: Den Haag/leidschendam

Re: Wat is de G.I collectors Guide voor Duits materiaal?

Bericht door Bas ww2 »

Daar ben ik het volledig mee eens, ik ga al kijken voor het boek fletbluse.
altijd opzoek naar FLAK items
Gebruikersavatar
Glenn
Lid
Berichten: 177
Lid geworden op: 12 jan 2012, 13:52
Locatie: Lier (België)

Re: Wat is de G.I collectors Guide voor Duits materiaal?

Bericht door Glenn »

Kugelblitz schreef:Goede referentieboeken zijn nu eenmaal prijzig, net als goede/mooie militaria.
Met dat eerste ben ik akkoord.
Maar dat tweede totaal niet akkoord. :)
Gebruikersavatar
platoz
Lid
Berichten: 476
Lid geworden op: 31 mar 2010, 19:38

Re: Wat is de G.I collectors Guide voor Duits materiaal?

Bericht door platoz »

Uiteindelijk kom je toch wel bij Angolia uit.

Vooral Ebay, WAF en de betere militaria verkoopsites in de gaten houden. Ze duiken nog steeds af en toe wel eens op. Maar zoals al is aangegeven, heb je ze niet voor drie tientjes.
GROOTSTE MILITARIA BEURS VAN NEDERLAND: http://www.militariabeurshouten.com

"I have deep respect for the German soldiers. The Whermacht has a unique military tradition and they have proven their skills in warfare"

G. Patton, American general
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Wat is de G.I collectors Guide voor Duits materiaal?

Bericht door Kugelblitz »

Glenn schreef:
Kugelblitz schreef:Goede referentieboeken zijn nu eenmaal prijzig, net als goede/mooie militaria.
Met dat eerste ben ik akkoord.
Maar dat tweede totaal niet akkoord. :)
Haha, inderdaad een beetje kort door de bocht, ligt er natuurlijk maar net aan wat je verzamelt! :) Was meer vanuit mijn situatie gezegd...
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
Bas ww2
Lid
Berichten: 1600
Lid geworden op: 14 nov 2011, 16:14
Locatie: Den Haag/leidschendam

Re: Wat is de G.I collectors Guide voor Duits materiaal?

Bericht door Bas ww2 »

Op marktplaats staan 2 boeken waar ik wel intresse in heb maar ik wacht even tot na Ciney misschien dat er een boekhandel wel beurs korting geeft ofzo. :D
altijd opzoek naar FLAK items
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Wat is de G.I collectors Guide voor Duits materiaal?

Bericht door Kugelblitz »

101airborne! schreef:Op marktplaats staan 2 boeken waar ik wel intresse in heb maar ik wacht even tot na Ciney misschien dat er een boekhandel wel beurs korting geeft ofzo. :D
Zoals gezegd hebben ze daar wel een aantal boekenstands met veel referentie, zal vast wel wat voor je bijzitten. Zou echter wel proberen gericht de goede boeken aan te schaffen, dus Feldbluse en goed rond te kijken naar Angolia, die ligt misschien ook wel 2e hands bij een (militaria)stand... Kleine boekjes zijn leuk, maar in die zin geldverspilling. Veel referentie, zeker over kleinere/goedkopere dingen, kun je ook op internet vinden, dus de nood is niet al te hoog. Gewoon de juiste boeken proberen te bemachtigen als je die tegenkomt.

Groet, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Plaats reactie