verzameling Mathias

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gesloten
Gebruikersavatar
SwaII
Lid
Berichten: 151
Lid geworden op: 06 okt 2013, 20:36
Locatie: Antwerpen

Re: verzameling Mathias

Bericht door SwaII »

Mathias...dit is ook weer zeer intressant...jij vindt toch wel altijd specialekes :lol: ...Maar dat wil ook zeggen dat je wel zeer aandachtig rond kijkt op beurzen en rommelmarkten ..en dat voor zo een jeugdige verzamelaar..doe echt mijn petje af voor u....zeker weten...en daar boven op zorg je er nog voor dat er een bepaalde databank wordt mee verijkt ...top maatje en zoals Guy zegt ....juiste plaats en juiste tijd ergens zijn...dan is alles in orde ...toch boeiend he :) :) :)
groetjes
Swa
Millcoll
Lid
Berichten: 724
Lid geworden op: 27 mar 2012, 20:39

Re: verzameling Mathias

Bericht door Millcoll »

Bedankt beide :) Maar zoals iedereen wel zal weten moet je iets harder zoeken voor de betere stukken te hebben, maar geluk hebben speelt volgens mij toch ook een rol zenne.
Bij de prentjes heb ik ook een stapeltje boekjes gekocht, het was toch maar 'oude rommel' dacht de verkoper. Maar in werkelijkheid, zijn het boekjes uitgegeven door het hoofdkwartier van de 6de infantrie brigade, het weekblad van de 6de infantriebrigade in Ierland in 1945. Genaamd ''Den Tuup'', mocht iemand daar iets meer over weten, hoor ik het graag. :) De inktvlek zit enkel op het eerste boekje.
Den tuup.JPG
Gebruikersavatar
SwaII
Lid
Berichten: 151
Lid geworden op: 06 okt 2013, 20:36
Locatie: Antwerpen

Re: verzameling Mathias

Bericht door SwaII »

Mathias...ik heb hier iets gevonden...ten eerste een heel intressant artikel betreft de Belgen in engeland maar ten tweede veel links daar in voor verder onderzoek betreft dat weekblad denk ik..wel zeggen wordt nergens vermeld in het artikel :) :)
http://www.seniorennet.be/Dossier/Boek/ ... vooraf.php
groetjes
Swa
Millcoll
Lid
Berichten: 724
Lid geworden op: 27 mar 2012, 20:39

Re: verzameling Mathias

Bericht door Millcoll »

Bedankt voor de link Swa, het boek zelf steekt hier ook in de boekenkast :)
Maar de medaille is hier dus aangekomen.
hughes.jpg
Genaamd op Percy Hughes, soldaat in het Queen's regiment a.k.a Royal West Surrey Regiment, 7de battalion.
Het battalion is onder andere bekend Ieper, de Somme, Passendaele,..
Deze slagen zal hij missen doordat hij vroeg in de oorlog 1915-1916 geraakt wordt door een kogel in zijn rechter been, met een amputatie tot gevolg. De exacte datum is momenteel nog wat moeilijk, maar het zou de 4 de septemeber van 1915 zijn.
Momenteel doorzoek ik nog zijn service record, en het regiment diary, verdere info zal dus nog volgen :)
Gebruikersavatar
Mr Mojo Risin
Lid
Berichten: 1524
Lid geworden op: 15 jun 2006, 15:45
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 8 keer

Re: verzameling Mathias

Bericht door Mr Mojo Risin »

Gesloten op vraag van de TS.
Steeds op zoek naar items gerelateerd aan Vilvoorde tijdens beide wereldoorlogen.
Tevens gezocht: een losse schede voor de Belgische Mod. 16 bajonet.
Gesloten