Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route" The Lorraine offensive 1944
Earlymb vraagje .. ik heb zojuist een amerikaanse m1 Bajonet gekregen en nu staat er in:
U.F.H.
U.*S.
dat sterretje staat voor een teken dat er zo iets uit ziet:
onder een rondje met daar in een kleiner trondje met daar boven 4 slierten. lijkt op grenadiers teken ofzo! wat houd dit precies in?
Dat is de zgn. "flaming bomb", het embleem van het US Army Ordnance Corps. Het is een soort keurmerk, en staat op alle bajonetten en ook op hun houders. Is je bajonet trouwens gedateerd?
David, nee hij is niet gedateerd wel staat er bij het handvat bij het platte gedeelte een H in het ijzer
maar hij is gevonden in Vierlingsbeek (langs overloon waar de 7nd Arm. Div. heeft gevochten) op een zolder.. geen relatie met verzamelaar of wat dan ook dus voor de hand liggend dat hij daar achtergelaten is of iets in die buurt.. zijn er nog dingen waar je naar kan kijken dat het oorlogs is?
earlymb schreef:Dat is de zgn. "flaming bomb", het embleem van het US Army Ordnance Corps. Het is een soort keurmerk, en staat op alle bajonetten en ook op hun houders. Is je bajonet trouwens gedateerd?
MVG
David
US Bajonetten (bajonets) waren toch nooit gedateerd, of vergis ik mij nu?
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route" The Lorraine offensive 1944
Guido schreef:ik heb wel gedateerde bajonetten gezien
US?
ja ik heb ook even in mijn boek gekeken, daar staat het inderdaad.