Verzameling Joep

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gesloten
Gebruikersavatar
hajos
Lid
Berichten: 411
Lid geworden op: 29 mei 2013, 15:59

Re: Verzameling Joep

Bericht door hajos »

Duidelijk te zien, the 72 shades of fieldgrey :-)

Broek, tuniek en veldmuts allemaal een andere tint. (het mag d'r waren 72 goedgekeurde kleuren voor BM)
"Door een voltreffer sneuvelde 1 man, werd een tweede zwaargewond terwijl de stukscommandant licht werd gewond. Overigens geen bijzonderheden."
Commandant 2-III-8 R.A. de Kapitein, (w.g.) J. van Konijnenburg over 12 en 13 mei 1940
Gebruikersavatar
Joep
Lid
Berichten: 2196
Lid geworden op: 22 sep 2012, 14:33
Gegeven: 1 keer

Re: Verzameling Joep

Bericht door Joep »

Dat klopt! :)
"Luctor et Emergo"

Altijd op zoek naar alles van het Nederlandse vooroorlogse leger!
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Verzameling Joep

Bericht door Erik »

hajos schreef:(het mag d'r waren 72 goedgekeurde kleuren voor BM)
Waarbij het niet waarschijnlijk was dat de (onder-)officier zijn jas bij de ene en ziojn broek bij de andere kleermaker kocht.
Onderling, bij één persoon, moeten de kleuren kloppen.
Dit in tegenstelling tot het groene tenue van de jaren '60-'80, waarbij onderling kleurverschil tussen jasje en broek juist duidde op "ouwe poep", oftewel doorgewinterd dienstplichtig. Wat dat dan ook moge zijn....
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Gebruikersavatar
hajos
Lid
Berichten: 411
Lid geworden op: 29 mei 2013, 15:59

Re: Verzameling Joep

Bericht door hajos »

Wou niet al te zeikerig zijn.
Denk dat het tegenwoordig moeilijk is om een set te vinden in de zelfde kleurstelling.
Maar klopt, een BM hoort in een kleur te zijn.
"Door een voltreffer sneuvelde 1 man, werd een tweede zwaargewond terwijl de stukscommandant licht werd gewond. Overigens geen bijzonderheden."
Commandant 2-III-8 R.A. de Kapitein, (w.g.) J. van Konijnenburg over 12 en 13 mei 1940
Gebruikersavatar
ike75
Lid
Berichten: 316
Lid geworden op: 20 mei 2012, 23:13

Re: Verzameling Joep

Bericht door ike75 »

Mooie collectie Joep. Zuinig zijn op het Nederlandse uniform.

Dan spul van Sunshine laat maar liggen. Hij vraagt er de jackpot voor en je mag het spul niet komen ophalen. Hij woont bij ons in de buurt. Meerdere verzamelaars bij ons uit de buurt vinden hem niks.
Gebruikersavatar
Joep
Lid
Berichten: 2196
Lid geworden op: 22 sep 2012, 14:33
Gegeven: 1 keer

Re: Verzameling Joep

Bericht door Joep »

Bedankt voor dat compliment! Waardeer ik erg. :)

Ik ben er heel zuinig op en ook erg blij mee.
Elke avond, voordat ik ga slapen, kijk ik naar de pop en sta ik met een vette grijns trots uit te stralen. :lol: :mrgreen:
"Luctor et Emergo"

Altijd op zoek naar alles van het Nederlandse vooroorlogse leger!
Gebruikersavatar
hajos
Lid
Berichten: 411
Lid geworden op: 29 mei 2013, 15:59

Re: Verzameling Joep

Bericht door hajos »

Sunshine, ach hij denkt goud in handen te hebben. maar eigenlijk is het oude troep en de prijs is wat de gek er voor geeft.
Een voorschrift uit 1939 heeft oud papierwaarde 0.0, dus wat geeft de gek,...

50Euro voor een vodje oud papier is bij hem niet ongewoon. Terwijl de verzamelaars waarde hoogstens 15euro is.
"Door een voltreffer sneuvelde 1 man, werd een tweede zwaargewond terwijl de stukscommandant licht werd gewond. Overigens geen bijzonderheden."
Commandant 2-III-8 R.A. de Kapitein, (w.g.) J. van Konijnenburg over 12 en 13 mei 1940
Gebruikersavatar
Bas ww2
Lid
Berichten: 1600
Lid geworden op: 14 nov 2011, 16:14
Locatie: Den Haag/leidschendam

Re: Verzameling Joep

Bericht door Bas ww2 »

Klopt als een bus.
@joep zeker zuinig maar ook trots het niet niks een Nederlands uniform :)
altijd opzoek naar FLAK items
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Re: Verzameling Joep

Bericht door Edgar »

hajos schreef:Sunshine, ach hij denkt goud in handen te hebben. maar eigenlijk is het oude troep en de prijs is wat de gek er voor geeft.
Een voorschrift uit 1939 heeft oud papierwaarde 0.0, dus wat geeft de gek,...

50Euro voor een vodje oud papier is bij hem niet ongewoon. Terwijl de verzamelaars waarde hoogstens 15euro is.
Jij bent duidelijk geen verzamelaar. Volgens mij kan je überhaupt daarom ook helemaal niet oordelen over de prijzen die hij vraagt, ondanks dat je al ''zo lang reenact''.
Ik ken de persoon zelf niet persoonlijk, maar laten we hem niet zo op het internet zwart gaan maken. Je kan het kopen of je kan het niet kopen, niet over zeuren.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Joep
Lid
Berichten: 2196
Lid geworden op: 22 sep 2012, 14:33
Gegeven: 1 keer

Re: Verzameling Joep

Bericht door Joep »

Laten we vanaf nu maar gewoon on topic gaan. :)

Ik heb vandaag nog een Nederlandse stafkaart topografische dienst van een gebied vlakbij Volendam kunnen bemachtigen.
Zoals je ziet houd de pop hem nu vast.

Afbeelding
"Luctor et Emergo"

Altijd op zoek naar alles van het Nederlandse vooroorlogse leger!
Gebruikersavatar
Bas ww2
Lid
Berichten: 1600
Lid geworden op: 14 nov 2011, 16:14
Locatie: Den Haag/leidschendam

Re: Verzameling Joep

Bericht door Bas ww2 »

Wauw erg leuk en over 72 shades of fieldgrey ik vind dat het een uniform en pop veel leuker maakt om naar te kijken.
altijd opzoek naar FLAK items
Gebruikersavatar
hajos
Lid
Berichten: 411
Lid geworden op: 29 mei 2013, 15:59

Re: Verzameling Joep

Bericht door hajos »

Joep,

laat aub de Amateur sigaretten weg van de pop.

Deze zijn pas na de inval gemaakt, dus horen niet in een mobilisatie display thuis.

En Edgar, klopt ben geen verzamelaar. Wens het ook niet te worden. Mijn vrouw ziet me al aan komen.

Voorschriften zijn niet zeldzaam, en onnodig de prijs opdrijven is gewoon onzin.
"Door een voltreffer sneuvelde 1 man, werd een tweede zwaargewond terwijl de stukscommandant licht werd gewond. Overigens geen bijzonderheden."
Commandant 2-III-8 R.A. de Kapitein, (w.g.) J. van Konijnenburg over 12 en 13 mei 1940
Gebruikersavatar
Joep
Lid
Berichten: 2196
Lid geworden op: 22 sep 2012, 14:33
Gegeven: 1 keer

Re: Verzameling Joep

Bericht door Joep »

Haha, Hajo klopt die zijn van de bezetting, maar ik heb geen andere pakjes. :oops:
Vond het wel leuk staan zo, als ik enkel de kaart in z'n handen doe valt'ie er tussenuit. :wink:

Ik heb trouwens nog meer stafkaarten hoor, een heel bakje met een stuk of 6. Heb er eentje uitgehaald en hem deze vast laten houden.
"Luctor et Emergo"

Altijd op zoek naar alles van het Nederlandse vooroorlogse leger!
Gebruikersavatar
Amstelwijck
Beste Avatar 2017
Beste Avatar 2017
Berichten: 703
Lid geworden op: 03 feb 2009, 18:39
Locatie: Dordrecht, Zuid-Holland
Ontvangen: 1 keer

Re: Verzameling Joep

Bericht door Amstelwijck »

Joep,

je uniform ziet er schitterend uit bij daglicht. Kleur identiek of niet.
Bedankt voor het delen van de foto's.

groet,

Wim
Om mijzelf te dwingen meer geld te verdienen, besloot ik meer uit te geven.
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Verzameling Joep

Bericht door Erik »

Edgar schreef:Jij bent duidelijk geen verzamelaar. Volgens mij kan je überhaupt daarom ook helemaal niet oordelen over de prijzen die hij vraagt, ondanks dat je al ''zo lang reenact''.
Ik ken hajos ook al een beetje. Hij 'reenact' niet, hij beeldt een periode uit de NL geschiedenis uit. Niet ieder vent in een oud uniform is een reenactor. Hajos pareert studie aan uitbeelding.
Hajos heeft gelijk als je goed leest: de papierwaarde is nul. Overigens denk ik dat Hajos wel degelijk een oordeel kan vellen over de prijs van vooroorlogse voorschriften; net als ik zit hij ook al een tijdje in dit wereldje. En veertig EU voor een gangbaar voorschrift is ongeveer twee-en-een-half keer de normale waarde.
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Gesloten