Joep schreef:De meeste mensen die dat verkopen hebben er geen verstand van, die hebben het waarschijnlijk van hun opa's zolder leegehaald.
Er ligt meer op rommelmarkten aan wo2 items dan je zou denken.
Joep deels heb je hier gelijk in sommige mensen weten niet wat ze verkopen maar de mensen beginnen steeds vaker eerst wat op te zoeken op internet en proberen zo ook de verkoopprijs te achterhalen. Zo zijn er die zich registreren op fora om na te vragen etc.
Al heb je ook gelijk met je stelling zo heb ik (met mijn vader) vorig jaar op een rommelmarkt twee EE-8 veld telefoons (US) kunnen kopen (beiden volledig) aan 40 euro (prijs voor de 2)
En over hetgene wat je zegt er liggen meer spullen dan je denken, ik weet niet of het bij jullie op de rommelmarkten ook is maar bij ons (Belgie) zijn er opkopers die tijdens het uitpakken naar de verkopers gaan en beginnen te vragen; heeft u postzegels, militaria, oude munten,..... allemaal om goedkoop te kunnen kopen (en misschien verder te kunnen verkopen).Zo gaan er een groot deel van de stukken 'verloren'.
De grotere spullen worden stilaan minder maar als je kijkt in de kleine bakjes, kisten met juwelen etc. kun je nog heel mooie vondsten doen zo heb ik verleden woensdag nog een Belgische veteranen pin gevonden voor 0,20.
Na oorlog materiaal komt nu vaker voor maar hier heb je het probleem ,wat je met het oorlogse materiaal ook hebt; mensen hebben bv. een helm dan denken ze dat het super veel geld waard is en gaan ze dus super veel vragen. Dit komt vaak voor bij medailles en helmen.
En over de kick heb je volledig gelijk!