Verzameling Joep
- Erik
- Beheerder
- Gegeven: 7 keer
- Ontvangen: 50 keer
Re: Verzameling Joep
Helemaal goed is het natuurlijk als je het boek van K. de Joode even erbij pakt: "De Nederlandse stalen helm". Weet je het helemaal zeker!
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Erik, goeie tip, ga ik doen!
Maar toen op de rommelmarkt kon je van alles tegenkomen natuurlijk, kwestie van globale kennis.
Maar ik zal het is aanschaffen!
Maar toen op de rommelmarkt kon je van alles tegenkomen natuurlijk, kwestie van globale kennis.
Maar ik zal het is aanschaffen!
"Luctor et Emergo"
Altijd op zoek naar alles van het Nederlandse vooroorlogse leger!
- Bas ww2
- Lid
- zjopske
- Lid
- Contacteer:
bol.com, heb ik hem destijds ook vandaan gehaald: http://www.bol.com/nl/p/de-nederlandse- ... 004702312/101airborne! schreef:Waar vind je dat boek?
Altijd op zoek naar Nederlandse foto`s van voor 1940!
Bekijk mijn vernieuwde website op: http://www.nederland-paraat.nl
Bekijk mijn vernieuwde website op: http://www.nederland-paraat.nl
Bedankt voor de link zjopske!
"Luctor et Emergo"
Hier een overzicht van mijn aanwinsten van de laatste tijd.
Stuk of 6 originele kranten, Algemeen Handelsblad van de Amsterdamsche Courant.
Drie ansichtkaarten uit de mobilisatieperiode van 39'40.
Ook nog wat oude Duitse marken, briefje van 50 mark, 5 mark, twee briefjes van 1 mark, twee briefjes van 2 mark.
Ook heb ik nog 4 oude foto's liggen, dat is mijn overgrootvader, hij zat bij de Nederlandse marine.
Foto's zijn uit '37 en '38.
Ik heb tevens ook zijn persoonsbewijs in m'n collectie.

Stuk of 6 originele kranten, Algemeen Handelsblad van de Amsterdamsche Courant.
Drie ansichtkaarten uit de mobilisatieperiode van 39'40.
Ook nog wat oude Duitse marken, briefje van 50 mark, 5 mark, twee briefjes van 1 mark, twee briefjes van 2 mark.
Ook heb ik nog 4 oude foto's liggen, dat is mijn overgrootvader, hij zat bij de Nederlandse marine.
Foto's zijn uit '37 en '38.
Ik heb tevens ook zijn persoonsbewijs in m'n collectie.

"Luctor et Emergo"
- Bas ww2
- Lid
- veritable
- Lid
Danku heren
Laatste tijd richt ik me ook meer naar Nederlandse items toe, hoewel ik uiteraard wel Duits en Engels blijf verzamelen.
Wat trouwens ook nog leuk is om erbij te vertellen, is de Duitse propaganda in de kranten, met name de telegraaf.
Je vind er Duitse weermachtberichten over aanvallen op Londen en hoe goed de Duitse troepen wel niet waren
Ook stond er nog een stukje over dat er om 19:16 al verduisterd moest worden.

Laatste tijd richt ik me ook meer naar Nederlandse items toe, hoewel ik uiteraard wel Duits en Engels blijf verzamelen.
Wat trouwens ook nog leuk is om erbij te vertellen, is de Duitse propaganda in de kranten, met name de telegraaf.
Je vind er Duitse weermachtberichten over aanvallen op Londen en hoe goed de Duitse troepen wel niet waren

Ook stond er nog een stukje over dat er om 19:16 al verduisterd moest worden.

"Luctor et Emergo"
- veritable
- Lid
- Erik
- Beheerder
Kranten zijn goud waard! Behalve het geschreven nieuws leer je ook iets van de maatschappij in die dagen: speur de advertenties na! Je ziet wat er al bestond in die tijd en je zult verbaasd staan; Nederland was niet het Derde-wereldland waar veel mensen het voor willen verslijten!
De prentbriefkaartjes met militaire voorstellingen zijn leuk om te verzamelen; het zijn series die je compleet kunt krijgen!
De prentbriefkaartjes met militaire voorstellingen zijn leuk om te verzamelen; het zijn series die je compleet kunt krijgen!
Bedankt Erik, wat je ook leert door die kranten is/zijn, de producten die in die tijd gebruikt werden!
Je leest bijv. over aanbiedingen van die week, kom je ooit nog eens oude doosjes of troepjes tegen, weetje gelijk of 't een product uit die tijd is/was!
Waarschijnlijk komen er binnenkort nog meer mobilisatie prentjes, aangezien ik laatste tijd veel aandacht besteed aan nederlandse mobilisatie '39'40.
Je leest bijv. over aanbiedingen van die week, kom je ooit nog eens oude doosjes of troepjes tegen, weetje gelijk of 't een product uit die tijd is/was!
Waarschijnlijk komen er binnenkort nog meer mobilisatie prentjes, aangezien ik laatste tijd veel aandacht besteed aan nederlandse mobilisatie '39'40.
"Luctor et Emergo"
- Erik
- Beheerder
Jongen, dat zei ik toch in mijn stukje!Joep schreef:Bedankt Erik, wat je ook leert door die kranten is/zijn, de producten die in die tijd gebruikt werden!

Maar als referentie als je oude spulletjes tegenkomt bewijst het inderdaad zijn waarde! Zo doen we dat in de levende geschiedenis ook!
Kijk eens op dé ansichtenkaartveilingsite van Nederland: http://www.qoop.nl Tonnen van dit soort prentjes! En goedkoper dan op MP! Tenminste, vroeger dan toch (jaar of acht terug)Joep schreef:Waarschijnlijk komen er binnenkort nog meer mobilisatie prentjes, aangezien ik laatste tijd veel aandacht besteed aan nederlandse mobilisatie '39'40.
Heel veel bekende producten, die hedendaags nog bestaan, hadden ze toen ook al.
Bijv. Nivea shampoo, wel grappig om te zien.
"Luctor et Emergo"
- Erik
- Beheerder
Nivea is honderd jaar oud. Kiwi schoensmeer, toen ook al in het leger gebruikt! Philips scheerapparaat (1939) electrisch! Parker pennen! Je kijkt niet naar het Nederland van heul vroeger, je kijkt naar Nederland van eergisteren!Joep schreef:Heel veel bekende producten, die hedendaags nog bestaan, hadden ze toen ook al.