collectie Normandy
-
- Lid
Re: collectie Normandy
Oke, ik wist sowieso dat de para's die gebruikte.Mr Mojo Risin schreef:Sobel heeft je wel begrepen denk ik. Fixbail geld voor alle troepen ten tijde van D-day zoals hij zegt, niet enkel voor para's.Joep schreef:Ik bedoelde de fixbail he niet de swivelbail.sobel schreef:Vooral paratroopers? slaat natuurlijk helemaal nergens op, Swivelbail bestond nog niet ten tijde van D-Day, dit geld dus voor alle troepen.
Ik zag het inderdaad bij de troepen, maar bijvoorbeeld op de landing in Sicilië niet, weer wat geleerd.
"Luctor et Emergo"
Altijd op zoek naar alles van het Nederlandse vooroorlogse leger!
-
- Lid
Ik dacht m1.779 schreef:Droegen paratroopers dan geen M2 Parachustist Helmets in Normandie (vooral)?
"Luctor et Emergo"
- Iwan
- Lid
Klopt maar had mijn Fixbails al op een andere foto`s geplakt, ben wat aan het rommelen geweest met mijn spullen om wat leuke plaatjes te krijgen voor mijn fotoboeken, ik ga die andere foto`s nog wel een keer posten..johan willaert schreef:Mooie spullen, maar een Fixbail helm is beter voor een D-Day display..
Ik kan niet wachtenNormandy schreef:Klopt maar had mijn Fixbails al op een andere foto`s geplakt, ben wat aan het rommelen geweest met mijn spullen om wat leuke plaatjes te krijgen voor mijn fotoboeken, ik ga die andere foto`s nog wel een keer posten..johan willaert schreef:Mooie spullen, maar een Fixbail helm is beter voor een D-Day display..
"Luctor et Emergo"
- Iwan
- Lid
Hier dan eentje met een Fixbail een McCord met een Westinghouse Liner, potje zand komt natuurlijk van Omaha beach, het stuk prikkeldraad komt bij Pierre Louis Gosselin (Big Red One museum) vandaan, gekocht daar als souvenir. Dit stuk draad kan natuurlijk overal vandaan komen maar deze "domme" toerist wil de man graag op zijn woord geloven dat dit stuk draad van de Atlantic wall op Omaha komt. Alleen de patch is post war, deze ga ik nog wel eens vervangen voor een oorlogse..
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Zeer mooi
Ik ben helemaal fan van jouw verzameling
"Luctor et Emergo"
- Mr Mojo Risin
- Lid
- Gegeven: 4 keer
- Ontvangen: 8 keer
Mooi spul! Hoeveel vroeg hij dan voor dat stukje prikkeldraad als ik vragen mag?
Steeds op zoek naar items gerelateerd aan Vilvoorde tijdens beide wereldoorlogen.
Tevens gezocht: een losse schede voor de Belgische Mod. 16 bajonet.
- Arie verzamelaar
- Lid
idd mooi spul
Als u nog US kleding of iets anders van de US heeft wat verkocht kan worden voor een niet te dure prijs !Stuur even een pb AUB
alvast bedankt!
alvast bedankt!
- Iwan
- Lid
Het heeft me 10 euro gekost (vond t eigenlijk te gek maar zo als ik al zei laat mij geloven dat t een echt stukje is, het kan net zo goed uit een of ander weiland komen maar dan wel uit een Normandisch weiland).Mr Mojo Risin schreef:Mooi spul! Hoeveel vroeg hij dan voor dat stukje prikkeldraad als ik vragen mag?
- Iwan
- Lid
Ik zal zo nu en dan eea posten..Joep schreef:Zeer mooi
- Mr Mojo Risin
- Lid
- Gegeven: 4 keer
- Ontvangen: 8 keer
10 euro valt nog mee. Als je een ander souvenir, een beeldje o.i.d., koopt ben je dat ook al snel kwijt. Voor 10 euro kan je de gok al eens wagen en het is een 'mooi' accentje in de display.Normandy schreef:Het heeft me 10 euro gekost (vond t eigenlijk te gek maar zo als ik al zei laat mij geloven dat t een echt stukje is, het kan net zo goed uit een of ander weiland komen maar dan wel uit een Normandisch weiland).Mr Mojo Risin schreef:Mooi spul! Hoeveel vroeg hij dan voor dat stukje prikkeldraad als ik vragen mag?
Steeds op zoek naar items gerelateerd aan Vilvoorde tijdens beide wereldoorlogen.
- panzer lehr
- Lid
- Bram.T.
- Lid
Mooie items .
"You can manufacture weapons and you can purchase ammunition, but you can't buy valor and you can't pull heroes off an assembley line"
http://www.35thinfantrydivisionbelgium.be/
http://www.35thinfantrydivisionbelgium.be/