de eerste foto heeft op het eerste zicht niets met militaria (wo2) te maken, maar daarmee ben ik begonnen, dus deze kleine verzameling aan dolkjes en zwaarden laat ik toch ook even zien. Ik denk dat de meest mensen het wel kennen, als kleine jongen gefascineerd zijn door zwaarden, en dan aan maar zeuren voor een echte dolk bij de mama. en dan krijg je der een en begin je een kleine verzameling.
Maar een kleine twee jaar geleden kreeg ik van mijn opa een lee enfield van 1916 en vanaf dan ben ik "echt" beginnen verzamelen. ik was al wel langer geïnteresseerd in de twee wereldoorlogen, maar dat geweer heeft de aanzet gegeven om te beginnen verzamelen in wo2 militaria. In het begin heb ik soms wat te snel dingen gekocht, maar ik denk dat dat iets dat elke beginende verzamelaar meemaakt. ik heb dus nog steeds wat repro spullen in mijn collectie staan, maar dat zal in de loop der jaren hopelijk allemaal vervangen worden door originele dingen.
Dus hier mijn collectie. als iemand ergens wat detailfoto's van zou willen, vraag gerust.
Hier mijn kleine messen collectie van toen ik 8 of 9 was