jonas' collectie

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: jonas' collectie

Bericht door Kugelblitz »

Die 'Blitz' op het Polizei jasje is een vrij zeldzaam embleem. Zal ongetwijfeld te maken hebben met Nachrichten (radio/verbindings) kwalificaties. Ik heb een los exemplaar daarvan en een soortgelijke met een medische slang. Erg mooie schaarse emblemen met een zeer mooie kleurencombinatie.

Groet, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Jonasj
Lid
Berichten: 253
Lid geworden op: 28 dec 2012, 18:02

Re: jonas' collectie

Bericht door Jonasj »

Hallo allemaal,
hier ben ik weer met een update.
De laatste tijd ben ik me weer meer gaan richten op de Britse kant van mijn collectie. Mijn eerst infanterist is zogoed als helemaal klaar. :)
Daarnaast heb ik vandaag nog een patroontas mogen ontvangen waardoor ik een brenhelper in elkaar heb kunnen steken. In de rechter boven tas steken ook daadwerkelijk een brenlader. Ik moet nu gewoon nog een middel vinden waardoor deze er wat meer uitsteekt, dat displayed beter.
Naast de brenhelper heb ik ook beslist om een Britse officier samen te stellen. Daarvoor is vandaag ook een belangrijk item toegekomen... Een zeer mooie, in mint staat verkerende model p37 battle dress. Deze is 1941 gedateerd, dus een mooie vroege BD. Daarnaast nog een zeer mooi gedateerd paar kruisriemen en een drinkbus (sleeve model ook mooi gedateerd). Ik heb voor mijn officier ook al de verrekijkertas, helaas zonder inhoud... maar dat zal in de loop van de volgende maanden wel veranderen.

De Duitse kant van mijn collectie heeft ook een aantal nieuwkomers mogen verwelkomen. Om mijn medailles mooi de displayen heb ik me wat infanterie portretten aangeschaft van soldaten die met de getoonde medaille zijn onderscheden. Voor mijn Ostmedaille heb ik zowel een foto van een infanterist met de spagne (zo een spagne heb ik me ook aangeschaft en zit mee in de kader). Ook een foto van een infanterist met het lintje van de Ostmedaille op zijn vest.
Voor de Verwundetenabzeichen heb ik ook een mooie foto gevonden. Deze Infanterist heeft de Verwundetenabzeichen, een SA sportabzeichen en een Panzer Kampf abzeichen gekregen.

Ik heb ook wat geprobeerd om mijn poppen goed te displayen, en het resultaat laten de foto's zien :)
IMG_8774.jpg
IMG_8775.jpg
IMG_8776.jpg
"je mag elkaar beschermen, maar doe dit zonder wapens en helmen" een vredesboodschap van een leerling uit het eerst middelbaar waar ik stage heb gelopen...
Jonasj
Lid
Berichten: 253
Lid geworden op: 28 dec 2012, 18:02

Re: jonas' collectie

Bericht door Jonasj »

Ik heb ook nog een mooi gedateerde entrenchingtool mogen ontvangen.
IMG_8778.jpg
IMG_8777.jpg
IMG_8772.jpg
"je mag elkaar beschermen, maar doe dit zonder wapens en helmen" een vredesboodschap van een leerling uit het eerst middelbaar waar ik stage heb gelopen...
Jonasj
Lid
Berichten: 253
Lid geworden op: 28 dec 2012, 18:02

Re: jonas' collectie

Bericht door Jonasj »

een mogelijk manier van displayen :)
IMG_8758.jpg
Duitse portretten.
IMG_8745.jpg
Bovenste heeft de spagne en onderste het lintje.
IMG_8748.jpg
Laatst gewijzigd door Jonasj op 11 dec 2013, 21:23, 1 keer totaal gewijzigd.
"je mag elkaar beschermen, maar doe dit zonder wapens en helmen" een vredesboodschap van een leerling uit het eerst middelbaar waar ik stage heb gelopen...
Jonasj
Lid
Berichten: 253
Lid geworden op: 28 dec 2012, 18:02

Re: jonas' collectie

Bericht door Jonasj »

tot slot
IMG_8746.jpg
"je mag elkaar beschermen, maar doe dit zonder wapens en helmen" een vredesboodschap van een leerling uit het eerst middelbaar waar ik stage heb gelopen...
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: jonas' collectie

Bericht door coco »

Erg netjes!
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Jonasj
Lid
Berichten: 253
Lid geworden op: 28 dec 2012, 18:02

Re: jonas' collectie

Bericht door Jonasj »

Bedankt
"je mag elkaar beschermen, maar doe dit zonder wapens en helmen" een vredesboodschap van een leerling uit het eerst middelbaar waar ik stage heb gelopen...
Gebruikersavatar
veritable
Lid
Berichten: 280
Lid geworden op: 22 jul 2013, 14:27
Locatie: Drenthe

Re: jonas' collectie

Bericht door veritable »

Prachtige verzameling!
Millcoll
Lid
Berichten: 724
Lid geworden op: 27 mar 2012, 20:39

Re: jonas' collectie

Bericht door Millcoll »

Dat vind ik nu eens mooi gedisplayed, vooral de Duitse naast de Engelse/Canadese soldaat!
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: jonas' collectie

Bericht door uniformverzamelaar »

Mooie collectie.

Nog even terug komen op een oud onderwerp in je topic.

Betreft de knopen met melding FONSON op je overjas.

Fonson wil niet alleen zeggen voor 1940 hoor, ze hebben gewerkt tot midden jaren 70.
Zijn toen gestopt en heel hun voorraad dat ze nog liggen hadden (zaten nog veel zaken bij van voor 1900) is toen verkocht aan enkele verzamelaars, die nu nog putten uit die voorraad die ze toen kunnen kopen hebben.
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Jonasj
Lid
Berichten: 253
Lid geworden op: 28 dec 2012, 18:02

Re: jonas' collectie

Bericht door Jonasj »

Bedankt voor de info Guy :)
"je mag elkaar beschermen, maar doe dit zonder wapens en helmen" een vredesboodschap van een leerling uit het eerst middelbaar waar ik stage heb gelopen...
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4861
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 98 keer

Re: jonas' collectie

Bericht door asjemenou »

Mooie verzameling heb je zo. Misschien ten overvloede vermeld maar de Britse entrenching tool die je daar hebt kon ook worden gebruikt als mijnsonde. Op de houder onderaan de steel kun je een No.4 spijkerbajonet bevestigen.

Afbeelding

Onmiskenbaar rechts de loop van een Sovjet-Russische PPSh-41 en de monding van een PPS-43. Netjes hoor. :)
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Jonasj
Lid
Berichten: 253
Lid geworden op: 28 dec 2012, 18:02

Re: jonas' collectie

Bericht door Jonasj »

@ asjemenou, ik wilde nog een foto toevoegen van de entrenching tool met de Spike bajonet er op bevestigd, maar de foto deed moeilijk en wilde niet laden... :wink:
En de ppsh heeft ondertussen een veel beter plaats gekregen, hij stond niet zo goed tussen al dat Brits... Ik zal vandaag nog een foto plaatsen van de nieuwe display, hij staat nu uitgestald tussen mijn Duitse spullen, vermits de ppsh regelmatig door de Duitsers gebruikt werd staat hij beter waar hij nu staat. :)
In ieder geval bedankt voor je aanvullende uitleg en je compliment.
"je mag elkaar beschermen, maar doe dit zonder wapens en helmen" een vredesboodschap van een leerling uit het eerst middelbaar waar ik stage heb gelopen...
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4861
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 98 keer

Re: jonas' collectie

Bericht door asjemenou »

In je verzameltopic lees ik ook iets over je PPS-43 uit 1952. Is dit een Poolse productie?
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Jonasj
Lid
Berichten: 253
Lid geworden op: 28 dec 2012, 18:02

Re: jonas' collectie

Bericht door Jonasj »

De pps is 1952 gedateerd, en volgens mijn opzoekingen op internet gaat het om een Chinese productie. Dit was een van mijn eerste iets te impulsieve aankopen van mijn collectie. Ik zag deze op internet staan maar wist niet dat deze 1952 gedateerd was... toen hij tuis aankwam kwam ik tot die ontdekking, helaas. Leergeld noemen mijn ouders het, ik zie het eerder als een aankoop door gebrekkige kennis. Dus vermeld ik ook hier weer eens dat een investering in goede boeken geen weggegooid geld is.

Maar goed, hier dan een foto zoals beloofd van de nieuwe display van de PPSH.
IMG_8783.jpg
Ook mijn brancard heeft een nieuwe plaats gekregen.
IMG_8785.jpg
En dit is het resultaat van mijn zelfgemaakte Buste :) ik ben er wel tevreden mee.
IMG_8793.jpg
"je mag elkaar beschermen, maar doe dit zonder wapens en helmen" een vredesboodschap van een leerling uit het eerst middelbaar waar ik stage heb gelopen...
Plaats reactie