jonas' collectie

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Re: jonas' collectie

Bericht door Haplo »

Ziet er goed uit.
Ook met de beschrijvingen overal bij.
Ook blij dat de overjas nog steeds in de collectie zit en dus goed terecht is gekomen.
Mvg/Best regards, Sipke
Jonasj
Lid
Berichten: 253
Lid geworden op: 28 dec 2012, 18:02

Re: jonas' collectie

Bericht door Jonasj »

Bedankt Haplo, en ik ben zeer blij met die overjas, ik dank niet dat die de collectie snel zal verlaten :)

Nog wat nieuwe aanwinsten.
gisteren is er een mooi paar Y-riemen aangekomen die nu mee op mijn Infanterist staan.

En vorige week kwam ik thuis en stond er een doos in mijn kamer met verschillende voorwerpen uit wo2 er na. Een neef van mijn mama had die spullen nog staan thuis en wist dat ik er in verzamelde dus heeft hij deze even binnengebracht :D dat was een aangename verassing.
Er zal een M1935 bajonet bij, een Belgische. twee obussen, hoogstwaarschijnlijk Belgische veldtelefoons (nog niet veel info over gevonden), een grote granaatscherf. Dat is het voorwerp uit mijn collectie dat de oorlog het meest tastbaar maakt. Als je je inbeeld dat er zo een stuk metaal op je afkomt en je gezicht bereikt... dan ben je wel even stil.
voor meer foto's van deze voorwerpen zie: http://wo2forum.nl/viewtopic.php?f=58&t=34147 als je nog info hebt, geef die alstublieft. _/-\o_

Afgelopen week ben ik ook nog een kast gaan ophalen bij een vriend die hem niet meer nodig had. Nu heb ik een mooie plaats gevonden om mijn Britse uitrusting uit te stallen.

De Y-riem
IMG_8000.jpg
IMG_8001.jpg
De M193 bajonet
IMG_8005.jpg
"je mag elkaar beschermen, maar doe dit zonder wapens en helmen" een vredesboodschap van een leerling uit het eerst middelbaar waar ik stage heb gelopen...
Jonasj
Lid
Berichten: 253
Lid geworden op: 28 dec 2012, 18:02

Re: jonas' collectie

Bericht door Jonasj »

En hier de nieuwe kast met mijn Britse uitrusting.
IMG_8006.jpg
IMG_8007.jpg
"je mag elkaar beschermen, maar doe dit zonder wapens en helmen" een vredesboodschap van een leerling uit het eerst middelbaar waar ik stage heb gelopen...
Gebruikersavatar
Joep
Lid
Berichten: 2196
Lid geworden op: 22 sep 2012, 14:33
Gegeven: 1 keer

Re: jonas' collectie

Bericht door Joep »

Ziet er goed uit!
Waar heb jij die Duitse buste vandaan?
"Luctor et Emergo"

Altijd op zoek naar alles van het Nederlandse vooroorlogse leger!
Gebruikersavatar
strapping
Lid
Berichten: 224
Lid geworden op: 23 sep 2010, 20:12
Locatie: Friesland

Re: jonas' collectie

Bericht door strapping »

Netjes hoor ziet er goed uit!! ga zo door
Nog een A-frame er op :D
Gr Henk
Jonasj
Lid
Berichten: 253
Lid geworden op: 28 dec 2012, 18:02

Re: jonas' collectie

Bericht door Jonasj »

@ joep, die heb ik ooit op de kop kunnen tikken via 2dehands, net zoals mijn Amerikaanse en Britse buste.

@ strapping, een A-frame zou inderdaad mooi zijn, maar ik wil me eerst een mooie helm en een feldbluze aanschaffen. Als ik die heb komt het A-frame op mijn lijstje :D
en bedankt voor het complimenten heren.
"je mag elkaar beschermen, maar doe dit zonder wapens en helmen" een vredesboodschap van een leerling uit het eerst middelbaar waar ik stage heb gelopen...
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: jonas' collectie

Bericht door S1991 »

Zie dat de Y-riem goed terecht gekomen is!
Leuke opstelling.
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
CollectorWo2
Lid
Berichten: 2345
Lid geworden op: 09 jan 2012, 23:14
Gegeven: 33 keer
Ontvangen: 35 keer

Re: jonas' collectie

Bericht door CollectorWo2 »

Ziet ergoed uit :)
Gebruikersavatar
Joep
Lid
Berichten: 2196
Lid geworden op: 22 sep 2012, 14:33
Gegeven: 1 keer

Re: jonas' collectie

Bericht door Joep »

Komt er nog een helmpie op de Duitse buste?
"Luctor et Emergo"

Altijd op zoek naar alles van het Nederlandse vooroorlogse leger!
Jonasj
Lid
Berichten: 253
Lid geworden op: 28 dec 2012, 18:02

Re: jonas' collectie

Bericht door Jonasj »

Dat is het doel, ik wil een mooie SD helm waarvan toch nog minstens 70% van het decal zichtbaar is. Maar ik ga daar eerst nog wel wat voor moeten sparen denk ik :D
in ieder geval bedankt voor de reacties.
"je mag elkaar beschermen, maar doe dit zonder wapens en helmen" een vredesboodschap van een leerling uit het eerst middelbaar waar ik stage heb gelopen...
Jonasj
Lid
Berichten: 253
Lid geworden op: 28 dec 2012, 18:02

Re: jonas' collectie

Bericht door Jonasj »

weer wat nieuws in de collectie.
dit keer een apart item dat je niet veel ziet. Een documentaire over de NSDAP op plaat. het is een uitgaven van 1961 en het is echt iets speciaals. Er staan speeches en marcheer-liederen op, zoals het Horst Wessel lied. Mijn vriend die in een cd en platen winkel werkt had deze zien liggen en wist dat ik het zou appreciëren als hij deze voor mij zou kopen. Nu moet ik mij enkel nog een platenspeler aanschaffen :lol:

wat ook nieuw is, is een mitgliedsbuch (bedankt Patrick). Ik vind het een zeer mooi en apart boekje, vooral met de zegels die er allemaal instaan.

hier een foto van de plaat.
IMG_8261.jpg
IMG_8263.jpg
en hier een foto van het mitgliedsbuch en toebehoren.
IMG_8246.jpg
"je mag elkaar beschermen, maar doe dit zonder wapens en helmen" een vredesboodschap van een leerling uit het eerst middelbaar waar ik stage heb gelopen...
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4839
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 62 keer

Re: jonas' collectie

Bericht door patrickh »

Heeft een mooi plaatsje gekregen, zie ik :wink:
Jonasj
Lid
Berichten: 253
Lid geworden op: 28 dec 2012, 18:02

Re: jonas' collectie

Bericht door Jonasj »

Grote update na Ciney :)
Ik heb al de dingen gevonden in Ciney die ik wilde vinden, een mooie tournister voor op mijn Y-straps, een zeltbahn, twee mantelriempjes om hem op de tournister vast te zetten en bren gun laders om bij mijn Britse ladertassen te presenteren. Er stond ook iets niet op mijn lijstje waar ik wel mee naar huis ben gekomen, een bodemvondst panzerfaust.
Er zijn ook nog wat aanwinsten van voor Ciney die ik nog niet had laten zien. Dit zijn een mooi Britse helm en nog een Duitse riem.

MAAR dat is niet alles, ik heb ook heel mijn kamer veranderd van opstelling. Ik ben zeer blij met het resultaat, alles komt zeer goed (beter) tot zijn recht. Ik heb ook mijn hoogslaper terug gezet, wat resulteert in... meer plaats voor mijn collectie :D
Ik heb het resultaat proberen fotograferen, maar het komt niet echt tot zijn recht op foto, maar ja beter kan ik het niet doen.

hier is een overzichtsfoto van mijn kamer zoals het er nu uitziet.
IMG_8426.jpg
`

Dit is mijn Britse hoek, waar mijn nieuwe helm op te zien is. IK heb ook terug mijn mantel op de pop gezet omdat ik die mooier vind dan de BD.
IMG_8423.jpg
Hier is mijn Duitser en Amerikaan.
IMG_8428.jpg
"je mag elkaar beschermen, maar doe dit zonder wapens en helmen" een vredesboodschap van een leerling uit het eerst middelbaar waar ik stage heb gelopen...
Jonasj
Lid
Berichten: 253
Lid geworden op: 28 dec 2012, 18:02

Re: jonas' collectie

Bericht door Jonasj »

Hier zijn mijn Bren laders gepresenteerd bij de ladertassen.
IMG_8417.jpg
Zo ziet het er uit onder mijn hoogslaper, een canadese overjas, mijn Britse BD en mijn Duitse brancard staan er onder.
IMG_8427.jpg
En hier is mijn panzerfaust :)
IMG_8430.jpg
als er nog tips zijn om bepaalde voorwerpen beter te laten uitkomen laat het maar weten. :)
"je mag elkaar beschermen, maar doe dit zonder wapens en helmen" een vredesboodschap van een leerling uit het eerst middelbaar waar ik stage heb gelopen...
Jonasj
Lid
Berichten: 253
Lid geworden op: 28 dec 2012, 18:02

Re: jonas' collectie

Bericht door Jonasj »

Deze was ik nog vergeten...
Een foto van de tournister met zeltbahn :)
IMG_8432.jpg
"je mag elkaar beschermen, maar doe dit zonder wapens en helmen" een vredesboodschap van een leerling uit het eerst middelbaar waar ik stage heb gelopen...
Plaats reactie