jonas' collectie
-
- Lid
- Comrade
- Lid
Re: jonas' collectie
Mooie aanwinsten hoor!
Heb je misschien nog meer foto's van de soldbuchen of info over de personen?
Heb je misschien nog meer foto's van de soldbuchen of info over de personen?
''Drann, drauf, drüber!''
- SOLDIER Wessel
- Lid
Prachtig Jonas.
Het ziet er gaaf uit op de buste.
Het ziet er gaaf uit op de buste.

"Het doel van de oorlog is niet te sterven voor het vaderland, maar te zorgen dat de vijand voor het zijne sterft."
George S. Patton
George S. Patton
- Haplo
- Lid
Netjes zo.
Paar mooie schouderstukken er op en het lijkt weer een beetje meer af.
Paar mooie schouderstukken er op en het lijkt weer een beetje meer af.
Mvg/Best regards, Sipke
-
- Lid
bedankt voor de reacties.
@ comrade: ik zal er morgen wat meer foto's van maken en ze erbij zetten.
@ comrade: ik zal er morgen wat meer foto's van maken en ze erbij zetten.
"je mag elkaar beschermen, maar doe dit zonder wapens en helmen" een vredesboodschap van een leerling uit het eerst middelbaar waar ik stage heb gelopen...
-
- Lid
ik heb nog niet veel kunnen opzoeken over de soldbuchen, ik kan er dus noch niet veel info over geven. Daarom zijn hier wat foto's. als iamand er info over heeft, ik hoor het graag
als iemand van een bepaalde pagina graag een foto had gewild, vraag gerust.
luftwaffe soldbuch

luftwaffe soldbuch
Laatst gewijzigd door Jonasj op 27 apr 2013, 16:20, 1 keer totaal gewijzigd.
"je mag elkaar beschermen, maar doe dit zonder wapens en helmen" een vredesboodschap van een leerling uit het eerst middelbaar waar ik stage heb gelopen...
-
- Lid
hier nog wat foto's
de foto's van het wehrmacht sodbuch komen later
de foto's van het wehrmacht sodbuch komen later

-
- Lid
Met dank aan haplo heb ik deze mooie infanterie schouderstukken in mijn bezit gekregen. Nog even en mijn Duitse infanterist is klaar

-
- Lid
weer een aantal nieuwe voorwerpen kunnen toevoegen aan de collectie
Een zeer mooie nummergelijke k98 bajonet van 1939. Een mooi gasmasker, helaas zonder reserveglaasjes.

Een zeer mooie nummergelijke k98 bajonet van 1939. Een mooi gasmasker, helaas zonder reserveglaasjes.
-
- Lid
en ze staan ook heel mooi op de buste.

-
- Lid
Update: Weer een aantal nieuwe voorwerpen van de afgelopen weken.
Eerste en vooral een Britse greatcoat, van 1943.
Ik was oorspronkelijk opzoek naar een mooie battle dress maar toen kwam ik deze mooie greatcoat tegen.
Die battle dress kan nog wel even wachten.
Hier een foto van de greatcoat. en van het etiket. En dan nu met de uitrusting er op. Dit is mijn Britse soldaat tot nu toe.
Op de rug van de pop hangt nog een entrenchingtool, een drinkbus en een mk4 bajonet. ik weet dat er dan ook een Lee enfield mk4 bij hoort, maar ik heb deze mk3 gekregen, dus deze kan er voor de foto wel even bij
Eerste en vooral een Britse greatcoat, van 1943.
Ik was oorspronkelijk opzoek naar een mooie battle dress maar toen kwam ik deze mooie greatcoat tegen.

Hier een foto van de greatcoat. en van het etiket. En dan nu met de uitrusting er op. Dit is mijn Britse soldaat tot nu toe.
Op de rug van de pop hangt nog een entrenchingtool, een drinkbus en een mk4 bajonet. ik weet dat er dan ook een Lee enfield mk4 bij hoort, maar ik heb deze mk3 gekregen, dus deze kan er voor de foto wel even bij

-
- Lid
bedankt mathiasaerts
Maar het is nog niet gedaan.
Een zeer mooi Duits foto album van een persoon uit de 69 Infanterie Regiment.
Hij verkeert in een zeer goede, maar wel gebruikte staat. het zijn voornamelijk foto's van militaire evenementen en het dagelijkse leven in de kazerne. 70% van de foto's zijn militair, en de overige 30% zijn familie foto's. Er zitten wel geen actieve oorlog foto's bij, want het zijn voornamelijk foto's van 1939-1940.
nog een andere nieuwkomer, een Duitse essgeschirr van 1944.
Het leren riempje is 1941 gedateerd.
De eerste foto uit het album, een mooie groepsfoto. En een foto van het riempje.

Maar het is nog niet gedaan.
Een zeer mooi Duits foto album van een persoon uit de 69 Infanterie Regiment.
Hij verkeert in een zeer goede, maar wel gebruikte staat. het zijn voornamelijk foto's van militaire evenementen en het dagelijkse leven in de kazerne. 70% van de foto's zijn militair, en de overige 30% zijn familie foto's. Er zitten wel geen actieve oorlog foto's bij, want het zijn voornamelijk foto's van 1939-1940.
nog een andere nieuwkomer, een Duitse essgeschirr van 1944.
Het leren riempje is 1941 gedateerd.
De eerste foto uit het album, een mooie groepsfoto. En een foto van het riempje.
-
- Lid
En dan nog een zeer mooi, soort van tijdschrift. Het heeft niets met WO2 te maken, maar wel met WO1.
het is een tijdschrift genaamd "Illustration" en het is een uitgave van 1916. ik heb deze ooit gevonden op een rommelmarkt in Frankrijk, maar was hem volledig vergeten. Toen ik hem vorige week terugvond was ik blij verrast, en vandaar dat ik dit toch ook even met jullie deel.
het is een zeer mooi item, met verschillende mooie illustraties over frontsoldaten.
hier is een foto van de voorkant. Een mooie illustratie van de evolutie van de Franse uitrusting tijdens de eerste wereldoorlog.
het is een tijdschrift genaamd "Illustration" en het is een uitgave van 1916. ik heb deze ooit gevonden op een rommelmarkt in Frankrijk, maar was hem volledig vergeten. Toen ik hem vorige week terugvond was ik blij verrast, en vandaar dat ik dit toch ook even met jullie deel.
het is een zeer mooi item, met verschillende mooie illustraties over frontsoldaten.
hier is een foto van de voorkant. Een mooie illustratie van de evolutie van de Franse uitrusting tijdens de eerste wereldoorlog.
- Comrade
- Lid
Helemaal net gezien dat je foto's had geplaatst van je luftwaffe soldbuch, leuk ding, hij heeft veel in Flieger ersatz abteilungen gezeten en aan het begin van de oorlog bij de nachrichten. Hij heeft de Kriegverdienste kreuz 2de klasse gekregen in 1945.
Maar dat wist je waarschijnlijk allemaal al
Heb je misschien nog een foto van bladzijde 17 van je luftwaffe soldbuch?
Edit: Je andere aanwinsten zijn trouwens ook niet gek, mooie infanterist!
Maar dat wist je waarschijnlijk allemaal al

Heb je misschien nog een foto van bladzijde 17 van je luftwaffe soldbuch?
Edit: Je andere aanwinsten zijn trouwens ook niet gek, mooie infanterist!
''Drann, drauf, drüber!''