Jasper j verzameling

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
panzerboy
Lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 29 mar 2013, 10:48

Re: Jasper j verzameling

Bericht door panzerboy »

mooie pelz jas heb er ook een
mijne is net iets anders zal er straks even een foto van posten bij mijn verzamel topic gr panzrboy
Erik S.
Lid
Berichten: 1828
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
Locatie: Bergen Op Zoom

Re: Jasper j verzameling

Bericht door Erik S. »

Jasper J schreef:Vandaag even aan mijn ardennen pop gewerkt dit is het resultaat hij is nog niet af maar wel een leuk begin :)
yop1.jpg
yop2.jpg
yop5.jpg

Hoi Jasper,

Dergelijke jassen zijn meer een item zoals ze die in het oosten dragen. In het ardennenoffensief droeg men mantels en wendesets, maar geen pelsjassen!

Mvg,
Master of Puppets - Custom Mannequins
https://www.facebook.com/FJM44" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Jasper j verzameling

Bericht door Kugelblitz »

Erik S. schreef:
Jasper J schreef:Vandaag even aan mijn ardennen pop gewerkt dit is het resultaat hij is nog niet af maar wel een leuk begin :)
yop1.jpg
yop2.jpg
yop5.jpg

Hoi Jasper,

Dergelijke jassen zijn meer een item zoals ze die in het oosten dragen. In het ardennenoffensief droeg men mantels en wendesets, maar geen pelsjassen!

Mvg,
Klopt, dat is inderdaad meer iets voor Rusland etc. Tevens zou ik nog iets meer aandacht besteden aan het gezicht van je pop. Met wat meer moeite kun je de viezigheid en het bloed wel wat realistischer krijgen. Kijk eens op internet hoe echte modder eruit ziet, hetzelfde geldt voor bebloed verband. Smeer eens wat ketchup of donkerrode siroop op het gezicht en verbindt daar dan overheen met gaas, ipv het gaas rood te maken. Voor een realistische uitstraling moet je proberen alles zo echt mogelijk te maken en te gebruiken. Je moet wel een beetje kunnen schilderen als je de illusie van een bloedende wond wilt imiteren. Tevens geldt 'less is more' in de meeste gevallen. Beter een wat subtieler verband, of in ieder geval wat minder fel bloed.
Erik S. had recent een pop te koop die een verband om het voorhoofd had, dat zou je bijvoorbeeld als inspiratie kunnen gebruiken. (Zal nog wel in het Marktplaatsgedeelte of anders Marktplaatsarchief staan).

Geen kritiek, maar tips om de pop nog te verbeteren. Ik ben zelf ook bezig met het maken van een paar displayhoofden en heb gemerkt dat het nog best een uitdaging is een goed hoofd te creëren.

Groet, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
Joep
Lid
Berichten: 2196
Lid geworden op: 22 sep 2012, 14:33
Gegeven: 1 keer

Re: Jasper j verzameling

Bericht door Joep »

Mooie pop! :mrgreen:
"Luctor et Emergo"

Altijd op zoek naar alles van het Nederlandse vooroorlogse leger!
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Re: Jasper j verzameling

Bericht door Jasper J »

Alle oprmerkingen zijn welkom zie het zeker niet als kritiek maar als tips waar ik wat mee kan!

De pels jassen zijn zeker wel in de ardennen gedragen zowel korte als half lange jassen en veel verschillende maten en soorten zie hier

SS-Sturmbahfuhrer Jozef Dieftental
In stoumont .
Josef Diefenthal Kampfgruppe Peiper US 119th Division Stoumont Belgium.jpg
Deze jassen kwamen gewoon mee met de divisies uit het oosten kou is kou :P
Aude Audenda
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Re: Jasper j verzameling

Bericht door Jasper J »

Nou weer even bezig geweest heb wat nieuwe dingen in mijn collectie de heb ik oa gebruikt om mijn poppen te verbeteren zie hier het resultaat ik denk dat het wel verbeterd is.

Heb nu een wat kleiner verband gebruikt met oa tomaten ketchup ,ook iis de man voorzien van een sigaar :) .

2hyasrc.jpg
1znbcls.jpg
De volkssturmer heeft nu een wat completere uitrusting oa een rugzak een verrekijker van Tsjechische origine uit wo2.

kcfr6f.jpg
2ugfmag.jpg
Aude Audenda
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Re: Jasper j verzameling

Bericht door Jasper J »

Vandaag een zeltbahn gehaald en op mijn volkssturmer gedaan zie hier het resultaat deze op stelling is lichtjes gebaseerd op dit plaatje men droeg zowat alles.
sxaeatbrtyu.jpg
af8ns6.jpg
so8tom.jpg
mvg
Aude Audenda
Gebruikersavatar
magicdutchmen
Lid
Berichten: 408
Lid geworden op: 08 aug 2007, 19:09
Contacteer:

Re: Jasper j verzameling

Bericht door magicdutchmen »

Mooie display, ik kwam laatst deze kleurenfoto tegen van een oud baasje.
volksturm with panzerfaust.jpg
http://warhelmets.nl/
Op zoek naar Nederlandse helmen pre 40.
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Re: Jasper j verzameling

Bericht door Jasper J »

magicdutchmen schreef:Mooie display, ik kwam laatst deze kleurenfoto tegen van een oud baasje.
volksturm with panzerfaust.jpg
Je zal hem maar tegen komen :P :evil:
Aude Audenda
Gebruikersavatar
Joep
Lid
Berichten: 2196
Lid geworden op: 22 sep 2012, 14:33
Gegeven: 1 keer

Re: Jasper j verzameling

Bericht door Joep »

Mooie pop, het verband om de nek ziet er echt heel erg mooi en realistisch uit zo!
"Luctor et Emergo"

Altijd op zoek naar alles van het Nederlandse vooroorlogse leger!
Gebruikersavatar
SOLDIER Wessel
Lid
Berichten: 341
Lid geworden op: 16 apr 2012, 14:00
Locatie: Den Haag

Re: Jasper j verzameling

Bericht door SOLDIER Wessel »

Mooie pop!
Zelt is goed terechtgekomen! :wink:
"Het doel van de oorlog is niet te sterven voor het vaderland, maar te zorgen dat de vijand voor het zijne sterft."
George S. Patton
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Re: Jasper j verzameling

Bericht door Jasper J »

Dank jullie wel het is soms een beetje experimenteren om tot een resultaat te komen.
Ja de zelt is zeker goed terecht gekomen het is een mooi item waar je alle kanten mee op kan. :) :)
Aude Audenda
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Re: Jasper j verzameling

Bericht door Jasper J »

Beetje rare vraag maar kan iemand mij vertellen of dit nou heer of de speciale luftwaffe camo is ik zie hetverschil niet zo.

mvg
Aude Audenda
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Jasper j verzameling

Bericht door coco »

Die zeltbahn? Gewoon Heer en Luftwaffe (en Kriegsmarine?) er bestonden (zover ik weet) geen speciale Luftwaffe zeltbahnen, de SS had wel zijn eigen soorten.
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Re: Jasper j verzameling

Bericht door Jasper J »

Dacht dat ze dat speciale splinter b noemde dat is wat ik las op internet vandaar mijn vraag.

mvg
Aude Audenda
Plaats reactie