zwiktuut schreef:Tsja ik heb al eens aan de lens gedraaid maar dan veranderd ook niets. Probleem is dat ik er niet teveel aan wil klooien en dat ik hem straks niet meer kan terug sturen. Veel kun je er ook niet aan veranderen want het is een vrij simpel systeem, maar wel allemaal fragiel....
Wat ik hoor klinkt het alsof er een lens mist. Nakijken door een expert (of anders even zelfstudie plegen) kan veel ophelderen (letterlijk)
zwiktuut schreef:Buiten dat kan de film nergens naar toe als deze wordt afgespeeld omdat er geen 2e rolletje is waar de film weer opgedraaid kan worden. Dus als je wat afspeelt dan gaat de de gespeelde film zijn eigen weg. Ook niet erg praktisch en kun je nadien 10 meter film gaan oprollen...
Dat is een queastie van een tweede spoel aanschaffen. Heb je het merk en typenummer van de projector?
zwiktuut schreef:En als afsluiter is het apparaat binnen 30 sec al heel heet door de lamp die erin zit, ook niet echt veilig lijkt me.
Het is geen laptop. Die dingen worden gewoon heel heet, dat was in die tijd normaal, je moest er ook niet met je tengels aanzitten. Inherent aan een projector.
Klinkt een beetje alsof je iets gekocht hebt waarvan je alleen de naam kent! Er bestaat echter wel heel veel docu over dit soort instrumenten! Verdiep je er eens in, het kon nog wel eens een heel aardige hobby worden!