Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Ik wil meer aandacht besteden aan het fotograferen van spullen uit mijn collectie, daarom begin ik met een schone lei!
Al mijn nieuwe aanwinsten zal ik dan ook alléén in dit topic plaatsen.
Ik begin eerst met de mooie GrossDeutsches Reich postzegels:
Laatst gewijzigd door SOLDIER Wessel op 31 aug 2013, 22:57, 2 keer totaal gewijzigd.
"Het doel van de oorlog is niet te sterven voor het vaderland, maar te zorgen dat de vijand voor het zijne sterft." George S. Patton
Dit documentengroep is van Paul Fromm, die werkte op het vliegveld Brandis-Waldpolenz.
Dit vliegveld is een testlocatie geweest voor de: 'Sack AS-6', alléén-vleugel vliegtuig.
In de zomer stationeerde de '1. Jagdgeschwader 400' op het vliegveld, deze eenheid vloog op Brandis, met de Komet!
Van 3 april 1939 tot 18 maart 1943 was Paul Fromm werkzaam als smit, en vanaf 18 maart 1942 tot 15 april 1945 was hij vliegtuigmotor mechaniker.
Groepsfoto van alle werknemers van het vliegveld: Waldpolenz.
Wehrmacht-Führerschein
Kaart van het gebied Wurzen, dat is samen zo gevonden
2e model 'Arbeitsbuch' uitgegeven aan Paul door het 'Arbeitsamt Grimma
Toen:
Nu:
Laatst gewijzigd door SOLDIER Wessel op 01 sep 2013, 18:03, 1 keer totaal gewijzigd.
"Het doel van de oorlog is niet te sterven voor het vaderland, maar te zorgen dat de vijand voor het zijne sterft." George S. Patton
Dat zijn alvast 2 mooie setjes. Kende de postzegelreeks nog niet eigenlijk, zijn allemaal kleine kunstwerkjes. Vooral die met de Stuka's vind ik erg sterk, al zijn het natuurlijk niet echt gezellige plaatjes.
Ook de set van het vliegveld is leuk, altijd mooi zo'n persoonlijke set met documenten en foto's van een persoon. Helemaal mooi als je nog info of in dit geval zelfs beeldmateriaal kunt vinden, dan gaat het echt een beetje leven!