Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Jij vertelde bij de Grebbeberg, dat hij daar zat.
Zat hij er echt op of bij de Grebbeberg.
Ik weet dat het 8e R.I. op de Grebbeberg zat en het 19e R.I. zat er naast. Er is trouwens pas geleden een 19 R.I. Kepie verkocht bij militariaplaza.
Was hij van infanterie, artillerie, wielrijders of... ??
http://www.grebbeberg.nl moet je echt even doorlezen!
8 en 19 zaten er vanaf het begin maar tijdens de strijd zijn er meer regimenten bijgekomen ter versterking! Lees even door van dag tot dag! Daarnaast zat er ook artillerie natuurlijk en zelfstandige eenheden zoals 16 M.C. (Mitr. Compie) Het is geen eenvoudig gevecht, zo lijkt het aanvankelijk wel, maar pluis het eens uit! Aan de hand van een wat grotere kaart en speldjes gaat dat leuk! Krijg je ook inzicht!
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Als het goed is kwamen later ook nog 11 R.I. als versterking toch?
Die zag ik namelijk wel liggen op het militaire ereveld op de Grebbeberg, waar ik afgelopen zaterdag ben geweest.
"Luctor et Emergo"
Altijd op zoek naar alles van het Nederlandse vooroorlogse leger!
Foto van mijn opa (1941), even oud als ik nu ben.
Over 3 jaar zou hij naar een gevangenis/kamp moeten gaan, waar hij zijn hele leven voor getekend zal zijn!
BS-helm van meneer W. uit Haarlem.
Munitiekoker van de Nebelwerfer 10 cm.
"Het doel van de oorlog is niet te sterven voor het vaderland, maar te zorgen dat de vijand voor het zijne sterft." George S. Patton
Dag allen,
Mijn nieuwe aanwinst:
Een mooie Kriegsmarine overjas
Heb eindelijk een mooi doel voor ogen: een mooie broek, scouderstukken en een riem, moet wel nog even sparen.
Sorry voor de slechte foto's, ben bezig met verbouwen.
Ik hoop in mijn nieuwe kamer meer aandacht te kunnen besteden aan mijn verzameling!
"Het doel van de oorlog is niet te sterven voor het vaderland, maar te zorgen dat de vijand voor het zijne sterft." George S. Patton