wat is je grootste wens om toe te voegen aan je verzameling?

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

viny schreef:
Dodo schreef:
viny schreef:Daarom heb ik er ook bij gezegd, dat ik me er niet op vergis, hier mee bedoel ik dat er nu inderdaad nu nog steeds veteranen zijn die het er nog erg moeilijk mee hebben, ik zou die sfeer en spanning wel eens willen voelen, hoe het nu egt is om onder vijandelijk vuur te liggen, dit valt trouwens niet aan je collectie toe te voegen :P
Jij word kotsmisselijk en je broek zal zich vullen met ontlasting. Veel plezier.. :)
Denk je? hoe weet je dat?
Dat noemen we een logische inschatting van de situatie. Een jongen, zonder enige militaire opleiding, 17 jaar, nooit lang van moeders schoot geweest, komt terecht in een vuurgevecht van enkele dagen, ziet de meest verschrikkelijke dingen. Staat doodsangsten uit.

Ga jij mij nu zeggen dat je daar tegenkan? Mijn beste vriend, oorlog is een belachelijk spelletje met absurde spelregels. Alle logica word overhoop gegooid als je aan het front zit. Word wakker, het is niet zoals in films...
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

Bericht door viny »

Ik zei toch ook al dat ik me NIET VERGIS! Wat begrijp dit forum niet aan deze 2 'moeilijke' woorden. Ik doe nu OJKL, oftewel, Orientatie Jaar Koninklijke Landmacht en heb dus al enige(bijna niks, maar meer als de doorsnee jongen van moedersschoot) ervaring, ik ben in februarie klaar, ik kan dan meteen met de AMO beginnen.

En ik weet dat oorlog erg is, ik ben gewoon benieuwd hoe een bepaalde groep, en hierbij zeg ik groep en niet een militair persoonlijk, reageert op een gevechts situatie, als deze bijvoorbeeld in een hinderlaag loopt, kan ik mischien beter zeggen dat ik als 'spectator' er bij zou willen lopen??? En ik heb niet gezegt dat ik daar tegen kan!
'War is delightful for those who have not experienced it'
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Dan had je het op z'n minst beter kunnen verwoorden. Sorry, maar het komt gewoon als een bizar stomme opmerking over. Wat is de volgende stap? "Ja, ik zou wel een dagje mee willen lopen in Auschwitz."

En als je OJKL doet en in februari aan de AMO begint, dan had ik zo'n opmerking niet verwacht. Het lijkt erop dat je het een beetje als een grap over laat komen.

En je hoeft niet zo bijdehand te doen..

Edit:
Sorry, ik was een beetje bot. Maar begrijp je dat het verkeerd overkwam?
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

Bericht door viny »

Ik begrijp dat het als een rare opmerking over komt en ik wou het zeker nier als een domme grap over laten komen, ik had al veel van die reacties verwacht: 'domme jongen', en wat bedoel je met: 'je hoeft niet zo bij de hand te doen' ?
'War is delightful for those who have not experienced it'
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

viny schreef:Wat begrijp dit forum niet aan deze 2 'moeilijke' woorden.
Een beetje neerbuigend tegenover andere forumleden, dat terwijl je eigen reacties vol staan met taal- typfouten.

Maar laten we maar weer terug on-topic gaan. Als je nog vragen of opmerkingen hebt kan je me altijd PB'en!
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
racefiets
Lid
Berichten: 2770
Lid geworden op: 20 jul 2006, 15:46
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 37 keer

Bericht door racefiets »

Om weet on topic te gaan. Een G43/K43.
Gebruikersavatar
snafu
Lid
Berichten: 280
Lid geworden op: 28 jul 2006, 16:04
Locatie: Vlaanderen

Bericht door snafu »

jeffreyvanspengen schreef:
snafu schreef: en 2 mooie decals van de SS.
Dan nog is de vraag of deze echt hebben bestaan (op een fj helm dan) ...
zeker weten :) kijk maar effe op deze link :http://www.detektorweb.cz/index.4me?s=s ... 8b8231bf6f

en dan bij de FJ-helms met ss decals:uiterst zeldzame helms van de 500 battalion ss-fj.

mvg snafu
Greifkommando!
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

snafu schreef:
jeffreyvanspengen schreef:
snafu schreef: en 2 mooie decals van de SS.
Dan nog is de vraag of deze echt hebben bestaan (op een fj helm dan) ...
zeker weten :) kijk maar effe op deze link :http://www.detektorweb.cz/index.4me?s=s ... 8b8231bf6f

en dan bij de FJ-helms met ss decals:uiterst zeldzame helms van de 500 battalion ss-fj.

mvg snafu
Van die helm heb ik al gelezen dat men niet zeker is of hij echt is
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
snafu
Lid
Berichten: 280
Lid geworden op: 28 jul 2006, 16:04
Locatie: Vlaanderen

Bericht door snafu »

Nu dan zal ik mijn best doen om een fotootje te vinden van de tijd zelf met een fj met zo'n helm.Heb hem al in een veiling ook zien liggen.(werd samen geveild met persoonlijke items van göring,hitler)dus ik denk wel dat ie wegging voor veel geld.
Greifkommando!
Gebruikersavatar
wessel
Lid
Berichten: 203
Lid geworden op: 14 sep 2006, 09:42
Locatie: België

Bericht door wessel »

wat ik nog in mijn verzameling wil is het volgende :
- WehrmachtHelmcover
- Wehrmacht Laarzen
- Luger
Gebruikersavatar
wessel
Lid
Berichten: 203
Lid geworden op: 14 sep 2006, 09:42
Locatie: België

Bericht door wessel »

En snafu , die Fj helmen van op detektorweb.cz zien er niet goed uit.
malarkey
Lid
Berichten: 627
Lid geworden op: 11 jul 2005, 20:00
Locatie: ERgens

Bericht door malarkey »

Alvast een "Beanie" Bestelt voor de koude dagen!! :P
Gebruikersavatar
Nick
Lid
Berichten: 2204
Lid geworden op: 10 apr 2004, 20:32

Bericht door Nick »

snafu schreef:Nu dan zal ik mijn best doen om een fotootje te vinden van de tijd zelf met een fj met zo'n helm.Heb hem al in een veiling ook zien liggen.(werd samen geveild met persoonlijke items van göring,hitler)dus ik denk wel dat ie wegging voor veel geld.
Die helmen zijn fake.
Er is geen fotografisch bewijs dat deze helmen hebben bestaan. Niemand heeft hier ooit bewijs voor gevonden. Dus ik geloof hier ook niet in....
Doe je best zou ik zeggen :wink:
Infanterie: Königin aller Waffen!
Gebruikersavatar
Sgt. Gallée
Lid
Berichten: 376
Lid geworden op: 29 apr 2006, 21:43

Bericht door Sgt. Gallée »

Klinkt heel stom, maar een Afrika Star zou ik graag willen hebben.
Gezocht: Patches 104th Infantry Division 'Timberwolf' en US Uniformen (Ike jackets, M-1943 en Sercive Officer Dress)
Gebruikersavatar
Auke
Beste Avatar 2007/2008
Beste Avatar 2007/2008
Berichten: 1531
Lid geworden op: 17 mar 2005, 21:11

Bericht door Auke »

Een Orde van Soechbaatar (Soeche Bator)...

Afbeelding
Давайте жить дружно (laten we in vriendschap samenleven)!
Plaats reactie