wat is je grootste wens om toe te voegen aan je verzameling?
- Michiel M.
- Lid
- Contacteer:
- Nico Roelofs
- Lid
- Contacteer:
- Michiel M.
- Lid
- Contacteer:
- Maj.Cain
- Lid
- Contacteer:
Originele Britse Parachutisten broek, Legbag of kitbag ook wel genoemd.
Originele mounted bd van de S.Staffs en K.O.S.B.,Recce bd, Glider pilot bd en helm etc.
Originele mounted bd van de S.Staffs en K.O.S.B.,Recce bd, Glider pilot bd en helm etc.
Red Devils of Arnhem/Oosterbeek
http://www.156PARA.com
http://www.156PARA.com
- Dodo
- Lid
ja, de kleur.101st Michiel schreef:Zal ik doen, maar zit er nog een verschil tussen de britse en de canadese koppels behalve de stempel?
De Canadese koppels zijn iets lichter en 'beige' van kleur dan de Britse. Ook zijn de stempels vaak wat onduidelijker.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
-
- Lid
Kan iemand een voorbeeld van zo'n riem plaatsen?
Ik ben zelf ook in het bezit van zo'n riem, ook lichter dan de normale kleur webbing (volgens mij, in ieder geval lichter dan bijv. een kaartentas of zo) en ontzettend vaag gestempeld met NORMAL en daarboven volgens mij de fabrikant, ik kan een C-tje ontdekken. Maar ik weet niet of ie nou Engels of Canadees is.
Ik ben zelf ook in het bezit van zo'n riem, ook lichter dan de normale kleur webbing (volgens mij, in ieder geval lichter dan bijv. een kaartentas of zo) en ontzettend vaag gestempeld met NORMAL en daarboven volgens mij de fabrikant, ik kan een C-tje ontdekken. Maar ik weet niet of ie nou Engels of Canadees is.
- Nico Roelofs
- Lid
- Contacteer:
De Canadese koppel is net als alle andere webbing geel achtig van kleur. Staat vrijwel altijd wel een ZL&T en de Canadese pijl in. Of er moet een andere fabrieks afkorting in staan. Maar ruim 80% van de Canadese webbing die je tegen komt is wel met ZL&T gestempeld.
Maar om niet te ver of topic te gaan raad ik aan om een nieuw topic te openen als er over de Canadese koppel verder gesproken wilt worden. Kunnen we hier weer verder gaan met wat je grootste wens is wat je aan je collectie wilt toevoegen.
Maar om niet te ver of topic te gaan raad ik aan om een nieuw topic te openen als er over de Canadese koppel verder gesproken wilt worden. Kunnen we hier weer verder gaan met wat je grootste wens is wat je aan je collectie wilt toevoegen.
- Robert
- Lid
- Contacteer:
- Dodo
- Lid
Zo kan je het inderdaad beter zeggen.Jurryt schreef:Lichter? Ze zijn gewoon geler toch? Althans de uitrusting die ik heb van Brits zijn zandkleuriger, iets "witter" dus beige achtig en de Canadese uitrusting, kan je eigenlijk zeggen, zijn geel.
Geler, dat is het dus

"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
- Mooyman
- Lid
Nu je volgende droom, een Canadees van de derde divisieJurryt schreef:Ja hoor
Jurryt schreef:Op het moment een Britse WO2 overjas. Daarna wil ik wel weer wat anders heel graag hebben:PAlleen dan 1Jurryt schreef:Op het moment weer wat anders, 2 Britse WO2 vlaggen, groot

Collector of uniforms of the enemy
- Simon
- Lid
- posse
- Lid
...sluit me daar volledig bij aan!Een orginele m1 carbine zie ik wel zitten voorlopig...

SURF NAAR: http://www.ww2-eto.com