Tim's Verzameling...

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
Timmeke
Lid
Berichten: 275
Lid geworden op: 27 jun 2004, 22:50
Locatie: Oost-Vlaanderen/België
Contacteer:

Bericht door Timmeke »

Van links naar rechts;
gasmasker L. 702 1939(ongebruikt + ongebruikte filter)
gasmasker E. 2.-339 Actief 1940 (ongebruikte filter)
gasmasker Duitse leger 1940

Afbeelding
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Timmeke schreef:Franse BC 1000 zender, oorspronkelijk ontwikkeld voor door het Amerikaanse leger maar ook gemaakt in het frans voor l'armee Française tijdens WO 2.
Tim,

Heb je daar refertes voor??? Ik dacht altijd dat deze na-oorlogse producties voor het Franse leger waren....
Het zou kunnen, er waren Franstalige Technical Manuals van US materieel tijdens WO2.....

Johan
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
morituritesalutent
Lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 17 jul 2004, 17:33
Locatie: Belgisch Limburg

Bericht door morituritesalutent »

Variatie in deze collectie! Blijven gaan Tim!
Gebruikersavatar
Timmeke
Lid
Berichten: 275
Lid geworden op: 27 jun 2004, 22:50
Locatie: Oost-Vlaanderen/België
Contacteer:

Bericht door Timmeke »

johan willaert schreef:
Timmeke schreef:Franse BC 1000 zender, oorspronkelijk ontwikkeld voor door het Amerikaanse leger maar ook gemaakt in het frans voor l'armee Française tijdens WO 2.
Tim,

Heb je daar refertes voor??? Ik dacht altijd dat deze na-oorlogse producties voor het Franse leger waren....
Het zou kunnen, er waren Franstalige Technical Manuals van US materieel tijdens WO2.....

Johan
Ik heb mij steeds laten vertellen dat het een WO2 radio is, maar ik zal hem eens opdoen en eens kijken of ik nergens een datum vind. Misschien op een diode of kabeltje binnen misschien?
Gebruikersavatar
Timmeke
Lid
Berichten: 275
Lid geworden op: 27 jun 2004, 22:50
Locatie: Oost-Vlaanderen/België
Contacteer:

Bericht door Timmeke »

morituritesalutent schreef:Variatie in deze collectie! Blijven gaan Tim!
Dat probeer ik. Het merendeel is Duits maar er zit enorm contrasterende zaken in. Ik heb geen vast verzamelobject, zoals ik het zeg, ik verzamel WO 1 & 2 algemeen. :wink: Ik zoek ook niet echt naar spullen, ik heb al veel geluk gehad om echt super dingen op de kop te tikken tegen soms ongelofelijke prijzen. Ik schaf me ook niet echt veel meer aan, soms vind ik wel nog eens iets dat vrij zeldzaam tegenover andere zaken en daar heb ik wel beetje een zwak voor. Ook iets waar ik vrij recent met begonnen ben is het zoeken naar foto's waar iets op staat of gebruikt wordt dat ik zelf in mijn verzameling heb. Helaas moet je hierbij enorm veel geduld hebben want het is niet vanzelfsprekend dat zo'n wartime foto's je tegemoet komen. Zoals een foto die ik laatst gekocht heb van 3 Luftwaffe officieren die een Feldfernsprecher gebruiken..
Gebruikersavatar
seabee
Lid
Berichten: 987
Lid geworden op: 26 jun 2004, 13:33

Bericht door seabee »

Timmeke schreef:
johan willaert schreef:
Timmeke schreef:Franse BC 1000 zender, oorspronkelijk ontwikkeld voor door het Amerikaanse leger maar ook gemaakt in het frans voor l'armee Française tijdens WO 2.
Tim,

Heb je daar refertes voor??? Ik dacht altijd dat deze na-oorlogse producties voor het Franse leger waren....
Het zou kunnen, er waren Franstalige Technical Manuals van US materieel tijdens WO2.....

Johan
Ik heb mij steeds laten vertellen dat het een WO2 radio is, maar ik zal hem eens opdoen en eens kijken of ik nergens een datum vind. Misschien op een diode of kabeltje binnen misschien?
Die Franse zenders zullen wel van de lend/lease contracten zijn van 1945 en daarna.
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Wat staat er op het dataplaatje op het deksel???

Johan
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
earlymb
Moderator
Moderator
Berichten: 1754
Lid geworden op: 16 jul 2004, 23:54
Locatie: Den Haag
Ontvangen: 28 keer
Contacteer:

Bericht door earlymb »

Voor zover ik weet zijn die radio's na de oorlog in licentie in Frankrijk gemaakt naar het oorspronkelijke Amerikaanse ontwerp, nadat ze niet meer in de VS gekocht konden worden. Ik heb bijv. een Franse GRC-9 radio voor m'n jeep die naar een US WO2 ontwerp in Frankrijk en ook in Duitsland werd gemaakt en gebruikt tot zeer recent. Waarom zou je ook een aparte versie van iets maken midden in een oorlog? Als ze de taal niet kennen is het dus makkelijker om een manual in Frans uit te brengen dan een hele aparte kast met Franse woorden te gaan maken. 8)

David
Gebruikersavatar
Timmeke
Lid
Berichten: 275
Lid geworden op: 27 jun 2004, 22:50
Locatie: Oost-Vlaanderen/België
Contacteer:

Bericht door Timmeke »

johan willaert schreef:Wat staat er op het dataplaatje op het deksel???

Johan
Armée Française
service des Transmissions
------------------------------
Emetteur Recepteur BC 1.000. Fr.
N° de Stock . 2C 5395-1.000. Fr.
5216 Marché N° 454


Binnenin vind ik toch nergens een datum, heb hem helemaal opengemaakt en de lampen en draadjes gecheckt.
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Tja, dat brengt ons dus niet veel verder....
Ik blijf toch vermoeden dat deze na-oorlogs zijn.....
Als een Amerikaans bedrijf deze had gemaakt tijdens WO2, dan hadden ze er zeker de firma en datum op vermeld.....

Johan
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
Timmeke
Lid
Berichten: 275
Lid geworden op: 27 jun 2004, 22:50
Locatie: Oost-Vlaanderen/België
Contacteer:

Bericht door Timmeke »

Ik denk dat je gelijk hebt Johan, op een lampje binnenin stond een franse print, zoals eveneens op een diode. Ik bedoel, als ze het voor het franse leger tijdens de oorlog bijmaken dan gaan ze toch de onderdelen geen andere opschriften geven??
Gebruikersavatar
paulstolk
Lid
Berichten: 711
Lid geworden op: 05 nov 2003, 21:19
Locatie: Ede, gelderland
Contacteer:

Bericht door paulstolk »

Timmeke schreef:Een boek uit 1936 en nummer 15 uit een reeks, uitgegeven door Cigaretten=Bilderdienst Altona=Bahrenfeld.

Afbeelding
Ik heb ooit ook zo'n boek in handen gehad... alleen het eerste blad was er uit gescheurd. Ben altijd benieuwd geweest wat er op zou kunnen staanl. Staat er bij jou iets speciaals op? Ik heb bij antiquariaten gesnuffeld en ben er achter gekomen dat sommige uitvoeringen van dit boek 450 euri kunnen opbrengen.
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

hoe groot is de kans dat je zo'n boek (of iets dergelijks) kan vinden in een antiquariaat, welke vrij rommelig is, en stapels met boeken heeft? Ga ik daar ook eens kijken :)
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
paulstolk
Lid
Berichten: 711
Lid geworden op: 05 nov 2003, 21:19
Locatie: Ede, gelderland
Contacteer:

Bericht door paulstolk »

Dodo schreef:hoe groot is de kans dat je zo'n boek (of iets dergelijks) kan vinden in een antiquariaat, welke vrij rommelig is, en stapels met boeken heeft? Ga ik daar ook eens kijken :)
Ik ben niet fysiek in een antiquariaat wezen kijken. Je hebt een site waar antiquariaten boeken aanbieden. Als ik bij de Slegte een boek koop, kijk ik altijd even of het toevallig niet heel veel waard is :P.. Tot nu toe nog geen geluk... :(

http://www.antiqbook.com/
Gebruikersavatar
Timmeke
Lid
Berichten: 275
Lid geworden op: 27 jun 2004, 22:50
Locatie: Oost-Vlaanderen/België
Contacteer:

Bericht door Timmeke »

paulstolk schreef:
Timmeke schreef:Een boek uit 1936 en nummer 15 uit een reeks, uitgegeven door Cigaretten=Bilderdienst Altona=Bahrenfeld.

Afbeelding
Ik heb ooit ook zo'n boek in handen gehad... alleen het eerste blad was er uit gescheurd. Ben altijd benieuwd geweest wat er op zou kunnen staanl. Staat er bij jou iets speciaals op? Ik heb bij antiquariaten gesnuffeld en ben er achter gekomen dat sommige uitvoeringen van dit boek 450 euri kunnen opbrengen.
Dit staat er onder andere in, het eerste blad is gewoon blanco, maar dit is het tweede.. Misschien was het dit dat eruit gescheurd was?
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Timmeke op 25 okt 2004, 20:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie