Uit de verzameling van Guy

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: Uit de verzameling van Guy

Bericht door uniformverzamelaar »

Bedankt Jan,

Ik begrijp best dat Belgisch niet zo vanzelf sprekend is op dit forum.

Mocht je vragen hebben ben ik steeds bereid om mijn best te doen om deze zo goed mogelijk te beantwoorden.

Research vind ik persoonlijk een vorm van respect t.o.v. de stukken zelf.
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

Re: Uit de verzameling van Guy

Bericht door jurgen »

Knappe en uitgebreide collectie heb je daar vergaard Guy. De (pre) WO1 stukken spreken me persoonlijk toch het meest aan.

Wat is het oudste item dat je in je verzameling hebt?
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: Uit de verzameling van Guy

Bericht door uniformverzamelaar »

Beste Jurgen,

Bedankt voor de feedback.

Mijn collectie start met een shako hoger officier infanterie (grenadiers) model 1831.
Voor de periode 1830/1863 zijn het enkel hoofddeksels.
Daar deze niet altijd in de conditie zijn die ik wil, is het moeilijk om er aan te komen. 'uniformen nog moeilijker)

Na de periode 1863 komen er dan nog uniformen bij.

Dus in principe (maar dit is rekbaar) gaat mijn voorkeur uit naar de periode voor 1915 (het begin van het kaki in het belgische leger

Na de periode 1915 zijn het voor mij betreft de uniformen enkel de verschillenden modellen (dus niet van elke eenheid een).

Ook doe ik geen gasmaskers, schoppen, rugzakken, eetketels end.want dit zou me echt te ver leiden want nu heb ik reeds plaatsgebrek :zapped:

Ik moet wel zeggen als ik nu een uniform tegenkomt waar ik het verhaal van de man kan of denk uit te kunnen zoeken (dus een of andere aanwijzing bij het of aan het uniform dat uitzonderlijk is) kan ik weer niet "neen" zeggen.

Schijnt dat dit een soort virus is dat je hebt of niet en dat enkel kan verergeren. :bonk:
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: Uit de verzameling van Guy

Bericht door uniformverzamelaar »

Om even de nieuwe upload methode te testen

Shako model 1893 voor een onder officier.

Drager van de shako was

PHILIPPEN Pierre-Jean
° 31/10/1872 Stockheim (Limburg)
Zoon van Pierre Jean en van SCHRANS Sophie
Hij werd beroepsvrijwilliger in 1894.
_DSC0154_01.JPG
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Jan m
Lid
Berichten: 555
Lid geworden op: 26 jun 2013, 17:45
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 2 keer

Re: Uit de verzameling van Guy

Bericht door Jan m »

Fantastisch dat je weet wie het gedragen heeft, en in een prachtige staat voor zo`n oud stuk.
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: Uit de verzameling van Guy

Bericht door uniformverzamelaar »

Bedankt Jan,

In de shako stond zijn stamnummer en dank zij de mensen van het KLM heb ik deze gegevens mogen ontvangen.
Ook mijn speciale dank voor hen om de medewerking.

Daar ik nu zijn geboorte datum, naam en zijn dossier nummer heb is het nog aan mij om het dossier te gaan inkijken hoe en waar hij zijn militaire loopbaan heeft verdergezet.

Maar dit is weer iets dat bij op de "hoop" nog op te zoeken komt. Wanneer dit juist zal zijn........ :?
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Opgeheven account 8153

Re: Uit de verzameling van Guy

Bericht door Opgeheven account 8153 »

Zeer mooi stuk!
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: Uit de verzameling van Guy

Bericht door uniformverzamelaar »

Inderdaad op deze is niet echt veel aan te merken.

Beter wat wachten en iets moois kopen dan hals over kop kopen.

Kwaliteit heeft bij mij voorrang Kaylen
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Opgeheven account 8153

Re: Uit de verzameling van Guy

Bericht door Opgeheven account 8153 »

Dat zien we ook aan de stuks, zeer mooie verzameling
Gebruikersavatar
Memory
Lid
Berichten: 808
Lid geworden op: 03 mar 2012, 21:27
Locatie: Nijverdal

Re: Uit de verzameling van Guy

Bericht door Memory »

Beetje late reactie, maar niet minder gemeend. Maar wat een mooie shako in erg goede staat! Ik verzamel dan wel geen Belgisch, maar shako's vind ik altijd mooi om te zien!
Men moet niet aan de Almachtige trotseren. Op deze manier heeft een hogere macht die orde die ik helaas niet kon handhaven hersteld.
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: Uit de verzameling van Guy

Bericht door uniformverzamelaar »

Bedankt Memory
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Plaats reactie