We hebben nog eens een buste verwisseld van uniform (moet toch regelmatig eens uit de kasten gehaald worden voor verluchting

)
Het betreft het uniform van Luitenant Geneesheer Thomas.
Thomas trad in dienst in het jaar 1917 als vrijwilliger. (toen was hij nog geen geneesheer)
Na de oorlog heeft hij zijn studies dan vervolmaakt en dienst genomen voor een aantal jaren als geneesheer in het Belgische leger.
Het uniform is nog een model 1928 met hoge kraag en de kleuren bies op de mouwen. Het is gedateerd juni 1935. Terwijl in juli 1935 de nieuwe uniformen met open kraag in dienst werden genomen in het Belgische leger voor de officieren.
Het is mij niet duidelijk of hij een nieuw uniform (dus met open kraag, het model 1935 genaamd) heeft gekocht of hij dit is blijven dragen.
Op de rechter mouw is een kwetsuurstreep te zien. Dit wil zeggen dat hij gedurende de periode dat hij aan het front was, daar ook gewond is geworden.
Op de linker mouw draagt hij één frontstreep voor zijn dienst tijd aan het front (1 frontstreep is 1.5 jaar aan het front.
Op deze vest draagt hij de volgende eretekens.
1 Ridder in de kroonorde
2 Ridder in de Orde Leopold II met zwaarden
3. Oorlogskruis 14-18
4. Medaille voor moed
5. medaille voor vrijwilliger 1914-18
6. Overwinningsmedaille 1914-18
7. Herdenkingsmedaille 1914-1918
8. Medaille van het Belgische Eeuwfeest
Ik wil wel opmerken dat ik de lintjes heb laten vervangen, aangezien de originele bijna helemaal van kleur waren vergaan.
Naast de kepi had de Belgische militair ook zijn politie muts (bonnet de police in het frans). Waarvan hierbij ook een foto.
De gekleurde delen op de muts zijn in rode velours zoals op de kraagspiegels van de vest. Een officier droeg een gouden kwast, een onder officier een zilveren en voor de troep was de kwast in een gedeelte van de wapenkleur van het regiment waar de soldaat toe behoorde