Enkele verzamel items uit mijn collectie

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
Daan S.
Lid
Berichten: 971
Lid geworden op: 10 mar 2004, 21:48

Enkele verzamel items uit mijn collectie

Bericht door Daan S. »

Ik post hier maar een aantal verzamel items uit mijn collectie.
1
Edit.
2
Edit.
3
Edit.
4
Edit.
5
Edit.
6
Edit.
7
Edit.
8
Afbeelding
9
En foto's/documentatie
Afbeelding
10
Afbeelding
11
Afbeelding
12
Deze brief is afkomstig van de Wehrmacht, hierin staat dat de Wehrmacht een voertuig vordert.
Afbeelding
13
Dit is een bewijs (machteging) van een inwoner van Duitsland dat hij een radio in zijn bezit mag hebben en gebruiken. Gedateerd 16-01-1942. Op de achterkant staan de voorwaarden waaraan hij moest voldoen. Document is origineel uit WO2 en in een goede staat.
Afbeelding
14
Dit is een zeldzaam origineel document (formaat A4) over de Jodenvervolging, gedateerd 23-02-1942. Het is een rondschrijven van De procureur-Generaal, Fgd. Gewestelijk Directeur van Politie (uit Leeuwarden), aan de Hoofden van de plaatselijke politie. Degene die getekend heeft noem ik maar even niet omdat het een Nederlander is waarvan de nabestaanden het niet op prijs zullen stellen als ik dit wel zou doen. In dit document staat waar het bord met "Voor Joden Verboden" wel en niet moest hangen. Bv. In ziekenhuizen niet, in sanatoria wel, in bibliotheken wel, maar in een boekhandel met uileenmogelijkheden wel als het maar duidelijk is dat Joden wel een boek mogen kopen, maar niet lenen. Enz. enz. Document is origineel, compleet en in een goede staat.
Afbeelding
15
Uitgave 1 April 1942. Een oproep aan het personeel van de NS om bij de Deutsche Reichsbahn in Duitschland te komen werken.
Afbeelding
16
Dit is een Rijwielvordering uit Eindhoven, hier staat in dat het personeel zijn rijwielen niet hoeft in te leveren. Ondertekend door de Hoofdstationschef. Uitgave 30 Juli 1942.
Afbeelding

Foto's graag niet kopieren zonder mijn toestemming, en niets is te koop :lol:
Laatst gewijzigd door Daan S. op 28 mei 2005, 19:06, 6 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

Ik vind dit wat je laat zien al een leuke verzameling hoor!
Ik vind vooral nr 1, 8 en 10 mooi! :)
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Gebruikersavatar
Giel
Lid
Berichten: 1460
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:05
Locatie: Gent

Bericht door Giel »

nummer 10 is inderdaad zeer interessante foto, ten eerste die muts, en heb je al gemerkt dat de borstadelaar op de verkeerde plaats zit... :?
Gebruikersavatar
Daan S.
Lid
Berichten: 971
Lid geworden op: 10 mar 2004, 21:48

Bericht door Daan S. »

Ja ik denk dat die verkeerd is afgedrukt toendertijd, nu is de foto een negatief ofzoiets. Hij is wel origineel uiteraard!
Gebruikersavatar
Giel
Lid
Berichten: 1460
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:05
Locatie: Gent

Bericht door Giel »

Ik zat nog eens te kijken, en de medaille hangt ook aan de verkeerde kant
Gebruikersavatar
Wilco Vermeer
Lid
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 jan 2004, 14:50
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Bericht door Wilco Vermeer »

Bij foto 10 zit niet alles aan de verkeerde kant hoor, als je het negatief zou hebben, kan je zien dat alles wel goed zit. :lol:

De foto is gewoon in Spiegelbeeld afgedrukt en ontwikkeld. :P
Mijn verzameling op: http://www.ww2historycollection.com/
(Avatar: Henk Sneevliet, vergeten verzetstrijder)
Gebruikersavatar
robin.h
Lid
Berichten: 1877
Lid geworden op: 11 nov 2002, 17:23
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door robin.h »

Mooie verzameling hoor,ik wacht op meer foto's :P:wink:
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

Foto 7 en 8 zijn mooi :D Oja, bij foto 7, moet je 2 munutie tasjes hebben, ipv holster hoes daar hebben. Zo werd het wel gedragen, maar zelden! hier een plaatje hoe het zou moeten:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

niet alles ging volgens het boekje he! maar inderdaad heb je wel gelijk! doe dan geen bren tassen, of 2
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

Harsha schreef:[...] Zo werd het wel gedragen[...]
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

Harsha schreef:
Harsha schreef:[...] Zo werd het wel gedragen[...]
zo kregen ze het ja! maar dat wil nog niet zeggen dat het allemaal zo is gedragen! ik heb zat foto's gezien waar geen schop werd gedragen of wat dan ook! lag erg aan de soldaat zelf!
Bjorn
Lid
Berichten: 1577
Lid geworden op: 20 mei 2003, 09:36

Bericht door Bjorn »

Guido heeft wel gelijk.
De Trenchtool werd vaak niet gebruikt in gevechten zoals die in de stad Groningen plaatsvonden, ze gebruikten liever een schep op ''tuinformaat'', dus zo'n grote, normale schep...
De Trenchtool werd er gewoon afgehaald.

-bedankt voor die foto's Jurrie, erg handig-
Bjorn
Lid
Berichten: 1577
Lid geworden op: 20 mei 2003, 09:36

Bericht door Bjorn »

Het gasmasker werd ook niet altijd gebruikt, en werd soms ook gewoon over de nek gehongen.
Gebruikersavatar
Daan S.
Lid
Berichten: 971
Lid geworden op: 10 mar 2004, 21:48

Bericht door Daan S. »

Oke bedankt, ik heb wel 4 bren patroontassen maar verzamel niet echt Brits dus heb er niet veel verstand van, ik zal vanmiddag wat nieuwe foto's erop zetten!
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

Guido schreef:
Harsha schreef:
Harsha schreef:[...] Zo werd het wel gedragen[...]
zo kregen ze het ja! maar dat wil nog niet zeggen dat het allemaal zo is gedragen! ik heb zat foto's gezien waar geen schop werd gedragen of wat dan ook! lag erg aan de soldaat zelf!
"zo werd het ook gedragen" met Stravers zijn uitrusting Heb ook zat foto's dat ze anders droegen. Ik bedoelde dat zinnetje met de uitrusting van stravers
Plaats reactie