Handelaars sites

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Handelaars sites

Bericht door Jurryt »

Hallo mensen,
wat vinden jullie van handelaars sites en hun prijzen, zoals westland.nl?
Westland zelf vind ik maar niets: Ik had bijna een artikel op ebay een maand gewonnen voor maar 80 euro (BD jasje, compleet met isignes) bieden zij net 1 dollar meer en hebben ze eentje voor ong dezelfde prijs. paar weken later kijk ik op westland.nl, ziet ik dat jasje staan voor gvd 225 euro! zij maken die prijzen alleen maar duurder!
Nu ook. op Ebay.com hebben ze een Britse para smock gekocht voor 300 euro (maar) verkopen ze het voor om te lachen 1000 euroc! (denision smock - ong 600 euro)
Gwoon naja, kan niet uitstaan dus.
Quartermaster valt qua Britse artikelen wel mee, op de broeken na. Canadese jasje zijn daar goedkoop met isignes etc. Maar de overige items dat ik daar zie, is het zelfde als westland.

Alleen westland vind ik toch wel erg erg hoor :/

naja, jullie mening? :roll:
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Ebay

Bericht door johan willaert »

Je weet niet of hij maar 1 dollar of Euro meer biedt.....
Voor hetzelfde geld heeft hij 1000 Euro meer geboden.....alleen het Ebay systeem biedt maar één schijf boven de volgende bieder....

Johan
29th Let's Go!!!!!
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

ha!

Die advertenties heb ik bijgehouden. vooral over dat jasje baal ik! De laatste seconden overbied hij mij et 1 dollar! en nu verkoopt hij het voor 225 euro!
Afbeelding
Glenn Janssens
Lid
Berichten: 2132
Lid geworden op: 29 sep 2003, 17:26

Bericht door Glenn Janssens »

Ik begrijp je ongenoegen hoor
Maar zelfs handelaars mogen gerust van ebay kopen,om voorts het materiaal verder te verkopen.
Al dan niet voor veel meer geld.
Dat noemt men gewoon zaken doen,inkoop,verkoop.
Welkom in de echte wereld zou ik zeggen. :)

Adrian.
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Inderdaad heel erg spijtig dat handelaars de prijzen zo waanzinnig de hoogte in jagen, maar ja, ze doen niets strafbaars, ze doen gewoon hun job.
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

ja, maar ongeveer alle artikelen die ik ghezien heb die zij kopen verkopen ze dan voor ong. 50% meer :| das toch.....
afijn. Westland doet wel dingen verkopen voor absurde prijzen
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Kosten

Bericht door johan willaert »

Harsha schreef:ha!

Die advertenties heb ik bijgehouden. vooral over dat jasje baal ik! De laatste seconden overbied hij mij et 1 dollar! en nu verkoopt hij het voor 225 euro!
Westland koopt het voor 81 Euro. Hij betaalt de verzending (eventueel aangetekend en verzekerd) 25-35Dollar. Hij betaalt de BTW, de invoerrechten en de douanekosten: nog eens 40Euro.....

In totaal kost het hem dus 170 Euro.....
Als hij dat dan verkoopt voor 225Euro lijkt mij dat niet gestolen; hij is tenslotte handelaar........

Johan
29th Let's Go!!!!!
jacob
Lid
Berichten: 865
Lid geworden op: 29 feb 2004, 16:34

Bericht door jacob »

Nou vaak hoef je niet eens invoerrechten en btw te betalen, heb in al mijn aankopen vanuit de hele wereld slechts 1 keer invoerrechten hoeven te betalen....niet alle pakketen worden opengetrokken namelijk.

Nu mijn mening over Westland.....heb er eens 2 bajonetten gekocht voor een normale prijs.....daar bedoel ik mee..niet TE duur maar ook zeker geen koopje.
het gene wat ik gekocht had vond ik goed maar de afwerking minder.....ik had het besteld en betaald en een week nadat de betaling binnen was ging meneer 3 weken op vakantie...dat was minder.
duurde dus een dikke maand voor ik het spul binnen had.

Aan de ander kant..die mensen moeten er veelal ook van leven dus winst moeten zewel maken....je gaat niet iets inkopen en met 5euro winst verkopen.dat kan nooit uit.

maar verder koop ik bijna uitsluitend van particulieren dus heb geen ervaring met anderen.
Gebruikersavatar
Daan S.
Lid
Berichten: 971
Lid geworden op: 10 mar 2004, 21:48

Bericht door Daan S. »

Ik vind dat http://www.clementstrading.com, wel mooie prijzen heeft! Nog nooit iets gekocht maar dat ga ik wel doen binnenkort!
Gebruikersavatar
robin.h
Lid
Berichten: 1877
Lid geworden op: 11 nov 2002, 17:23
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door robin.h »

Mooie prijzen :? Om bijvoorbeeld iets te noemen,een Wire cutter voor 50 euro en een First aid pouch voor 20 euro vind ik toch geen mooie prijs hoor,eerder duur! (Mijn mening he)

Robin.
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
Gebruikersavatar
earlymb
Moderator
Moderator
Berichten: 1754
Lid geworden op: 16 jul 2004, 23:54
Locatie: Den Haag
Ontvangen: 28 keer
Contacteer:

Bericht door earlymb »

Ik heb een paar weken geleden een 1941 gedateerde wirecutter op ebay zien gaan voor meer dan $200. Die vroege datum zie je niet veel maar toch. Reken voor een goede wirecutter op minimaal 30-35 euro, en voor een mooi tasje op zo'n 10-15 euro. Ik heb m'n eigen 1944 gedateerde wirecutter uit de gereedschapskist van m'n vader gevist en voor iets van 7 euro had ik een mint tasje. Voor FA tasjes moet je rekenen op 5-10 euro in redelijke staat. Voor mij is een groot deel van de lol de jacht zelf, en het lukt me vaak om echt leuke dingen voor weinig te bemachtigen, vooral op ebay. Probleem voor die handelaren is natuurlijk het dure inkopen en de winstmarge die ze wel moeten hanteren om hun bedrijf te laten voortbestaan. :wink:

David
Ernst-H
Lid
Berichten: 606
Lid geworden op: 02 jan 2004, 12:59

Re: Handelaars sites

Bericht door Ernst-H »

Harsha schreef:Hallo mensen,
wat vinden jullie van handelaars sites en hun prijzen, zoals westland.nl?
Westland zelf vind ik maar niets: Ik had bijna een artikel op ebay een maand gewonnen voor maar 80 euro (BD jasje, compleet met isignes) bieden zij net 1 dollar meer en hebben ze eentje voor ong dezelfde prijs. paar weken later kijk ik op westland.nl, ziet ik dat jasje staan voor gvd 225 euro! zij maken die prijzen alleen maar duurder!
Nu ook. op Ebay.com hebben ze een Britse para smock gekocht voor 300 euro (maar) verkopen ze het voor om te lachen 1000 euroc! (denision smock - ong 600 euro)
Gwoon naja, kan niet uitstaan dus.
Quartermaster valt qua Britse artikelen wel mee, op de broeken na. Canadese jasje zijn daar goedkoop met isignes etc. Maar de overige items dat ik daar zie, is het zelfde als westland.

Alleen westland vind ik toch wel erg erg hoor :/

naja, jullie mening? :roll:
Wat een drukte om niets.

FEIT is dat mensen bereid zijn de hogere prijzen te betalen. Dat betekent dus dat de spullen hun prijs waard zijn !!
Als jij de gevraagde prijs niet kan of niet wil betalen...........dan koop je dat item niet. Als je het heel graag wilt hebben...............dan ga je sparen.

En dat handelaren een marge pakken op alles dat ze verkopen...............logisch...........................

voorbeeldje..............wat denk je dat jouw Portable CD-speler van winkelwaarde 300Euro heeft gekost om te maken................misschien maar 50Euro................dat die cd-speler 300Euro kost voor de consument is het spelletje dat marktwerking heet. Handel !
Gezocht: Militaire objecten, documenten, foto's uit en over de stad Kampen (Overijssel) en de kleinere kernen.
-- Kampen -- IJsselmuiden -- Grafhorst -- Wilsum -- 's Heerenbroek -- Zalk & Veecaten -- Kamperveen --
jacob
Lid
Berichten: 865
Lid geworden op: 29 feb 2004, 16:34

Bericht door jacob »

tja...vraag en aanbod.
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

johan willaert
Jasjes die ik kop vanuit Amerika zijn maar 20 dollar extra

Ernst
Daarom staan er nog dingen van een jaar geleden. Tis een mening. Als jij het een onnodig/overbodige mening vind, of drukte om niets, dan post je niet. Je moet toegeven Ernst, dat handels sites, zoals westland.nl de prijzen meestal overbodig doen en de prijzen alleen maar proberen op te krikken
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Tja....

Bericht door johan willaert »

Harsha schreef:Tis een mening. Als jij het een onnodig/overbodige mening vind, of drukte om niets, dan post je niet.
Niemand hoeft me te zeggen wanneer ik wel of niet mag posten. Je vroeg wel onze mening in je eerste post.....
Mij lijkt dat je vooral een probleem hebt met Westland omdat hij items vanonder je neus wegkaapt....
Misschien regel je dat beter rechtstreeks met hem......

Johan
29th Let's Go!!!!!
Plaats reactie