Wat zou er zich nog in "onze" bodems bevinden?

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Edgar
Lid
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

En het is nergens toegestaan om naar WO II spul te zoeken, en je weet waar er gevochten is door goed in de boeken te duiken, zo heb ik mn stek ook gevonden.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Monco Bounty Killer
Lid

Bericht door Monco Bounty Killer »

RelicHunter44 schreef:
Monco Bounty Killer schreef:ok genoeg gepronkt.. ;)

ik wil nu meer overgaan op toegestane zoekplekken, waar zou je in de ardennen bijvoorbeeld moeten zijn? De ardennen zijn groot, maar hoe weet je op welke plekken gevochten is?
Hoezo pronken?
Jij vraagt toch zelf wie er wat gevonde heb, nou dan zeg ik het, ik geef gewoon een antwoord hoor.... :|
het was onderdeel van het topic ja dus gedeeltelijk eigen schuld maar het leek ALLEEN daar over te gaan ipv zaken als waar vinden we nog iets, wat zou er nog liggen, wat vind je zeker niet meer, etc.
"Get three coffins ready"
Edgar
Lid

Bericht door Edgar »

waar vinden we nog iets .[/quote]

Ik ga mn stekkken natuurlijk niet zeggen 8)
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Monco Bounty Killer
Lid

Bericht door Monco Bounty Killer »

RelicHunter44 schreef:En het is nergens toegestaan om naar WO II spul te zoeken, en je weet waar er gevochten is door goed in de boeken te duiken, zo heb ik mn stek ook gevonden.
in de boeken vind je veelal algemene informatie, gedetailleerde info over waar loopgraven en schuttersputten lagen moet je hebben van detail-kaarten en kennis van anderen vind ik
"Get three coffins ready"
Guido
Lid

Bericht door Guido »

Jurryt schreef:denk het niet Guido ;)
Bij men oom is laatst nog in zen tuin (hij heeft groot land) in Brabant (mss wel plaatselijke krant gelezen als het erin stond) een Duits WO2 bom ofzo gevonden.
Nog steeds vind men WO2 items/Romeinse items etc etc. Hier in het noorden is nog lang niet alles afgespeurd. Ga duiken bij de afsluitdijk en je vind genoeg helmen/hulsen, onder een laag zand dan. Er zal vast nog genoeg te vinden zijn :)

er ligt nog wel wat ja.. maar de kans op iets vinden is weldegelijk kleiner geworden! vooral op de plekken waar bekend is dat er gevochten is daar vind je zo goed als niets.
Ruben
Lid

Bericht door Ruben »

Heehe me maat zn opa heeft in zn huis nog duitsers op bezoek gehad. Die zijn in allerijl gevlucht en hebben daarbij AL HUN WAPENS EN ACCESOIRES achtergelaten. Die opa heeft heel het boeltje onder de grond gestoken. En binnenkort mag ik (hopelijk) mee gaan graven :mrgreen: :shocked:. Woohoo life is grand :mrgreen:
War is something human...
Edgar
Lid

Bericht door Edgar »

Altijd maar kijken of er iets ligt, ik hoor ook vaak verhalen van familie dat op bepaalde plekken veel gevochten is en dan ligt er ook nix, dus verwacht maar niks, maar wel leuk als er wat ligt ;)
Ruben
Lid

Bericht door Ruben »

Hopelijk is hij de plek nu niet vergeten :zapped:
sander vw
Lid

Bericht door sander vw »

neefje, ik ga mee :wink:
Ruben
Lid

Bericht door Ruben »

Lekker niet :mrgreen: . Ja ik zal proberen te vragen of je mee kan oki :W
Guido
Lid

Bericht door Guido »

kan je de neef-neefje relatie achter wegen laten.. doe dat via msn of wat dan ook.. soms wou ik dat ik een mod. was.. pfff
Edgar
Lid

Bericht door Edgar »

Heb je slecht geslapen ofzo, het is toch maar even een grapje?
PPL
Lid

Bericht door PPL »

Guido schreef:kan je de neef-neefje relatie achter wegen laten.. doe dat via msn of wat dan ook.. soms wou ik dat ik een mod. was.. pfff
Inderdaad.
Dit forum is voor algemen discussies.
Gelieve 1-op-1 discussie/gesprekken te voeren via PB, mail of MSN (om maar wat manieren te noemen)
Bedankt voor de medewerking :)

Cover up your face, you can't run the race.
The pace is too fast, you just won't last.
Jurryt
Lid

Bericht door Jurryt »

Guido schreef:
Jurryt schreef:denk het niet Guido ;)
Bij men oom is laatst nog in zen tuin (hij heeft groot land) in Brabant (mss wel plaatselijke krant gelezen als het erin stond) een Duits WO2 bom ofzo gevonden.
Nog steeds vind men WO2 items/Romeinse items etc etc. Hier in het noorden is nog lang niet alles afgespeurd. Ga duiken bij de afsluitdijk en je vind genoeg helmen/hulsen, onder een laag zand dan. Er zal vast nog genoeg te vinden zijn :)

er ligt nog wel wat ja.. maar de kans op iets vinden is weldegelijk kleiner geworden! vooral op de plekken waar bekend is dat er gevochten is daar vind je zo goed als niets.

Yep, dat klopt. Maar met zon ding int noorden (rond quatrebras) zijn nog niet eens zo veel emnsen geweest
Guido
Lid

Bericht door Guido »

RelicHunter44 schreef:Heb je slecht geslapen ofzo, het is toch maar even een grapje?
goed geslapen hoor.. maar dit is niet één keer maar echt over het gehele forum..
Plaats reactie