Komaan, niet overdrijven hé GuidoGuido schreef:goed geslapen hoor.. maar dit is niet één keer maar echt over het gehele forum..RelicHunter44 schreef:Heb je slecht geslapen ofzo, het is toch maar even een grapje?
Wat zou er zich nog in "onze" bodems bevinden?
- seabee
- Lid
Re: Wat zou er zich nog in "onze" bodems bevinden?
Huh?? een staartschutter in p-38 lightning dat is een single seat gevechtsvliegtuig.Monco Bounty Killer schreef:Ik ben altijd al gefascineerd geweest door spullen uit ww2, het is begonnen door een paar dingen die mijn opa ooit als souvernirs heeft meegebracht uit de oorlog. Hij was staartschutter van een p-38
Laatst gewijzigd door seabee op 30 aug 2004, 19:16, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Lid
- Contacteer:
-
- Lid
blunder van mij, het was natuurlijk een fokker G1, die een zelfde soort achtervleugel constructie heeft
hier staat het verhaal beschreven, hij heeft er nooit over verteld overigens, ik kwam na zijn dood pas achter deze pagina.
hij was trouwens aan boord van de g-1 die "em smeerde"
http://www.janbrugman.nl/crash.html
hier staat het verhaal beschreven, hij heeft er nooit over verteld overigens, ik kwam na zijn dood pas achter deze pagina.
"Get three coffins ready"
- Timmeke
- Lid
- Contacteer:
Dingen die ik al gevonden heb;
bomscherven WO1
Engelse bom WO1 (denk 18 pounder, vernietigd door DOVO)
en deze ook...
dit zijn bodemvondsten van gecrashte vliegtuigen.
Dit is van een Amerikaanse B-24 Liberator, neergeschoten in '43 door de Nachtjagd na een dropping voor het verzet in Henegouwen (België), geheime missie 'Osric 53'. Alle bemanningsleden sprongen uit het vliegtuig. Een ervan stierf na ondervraging door de Gestapo.
(dit is een deel van de vondsten.)
Dit zijn onderdelen van een Engelse Avro Lancaster, onderweg om de zware metaalindustrie in München te bombarderen en boordevol geladen met 4-lb brandbommen. Eveneens neergeschoten door de Nachtjagd in '42 en brandend neergestort. Ook heb ik menselijke resten gevonden. 6 van de 7 bemanningsleden liggen begraven op het gemeentelijk kerkhof.
Enkele van de gevonden onderdelen uit de cockpit..
1) koperen meterplaatje
2) draaiknop om de luchtdruk in de cockpit te regelen
3) draaiknop om het lichtje aan en uit te schakelen bij de marconist
4) een engels muntstuk van 1938, behorende aan 1 van de bemanningsleden
5) stukjes stof van de zetelbekleding
bomscherven WO1
Engelse bom WO1 (denk 18 pounder, vernietigd door DOVO)
en deze ook...
dit zijn bodemvondsten van gecrashte vliegtuigen.
Dit is van een Amerikaanse B-24 Liberator, neergeschoten in '43 door de Nachtjagd na een dropping voor het verzet in Henegouwen (België), geheime missie 'Osric 53'. Alle bemanningsleden sprongen uit het vliegtuig. Een ervan stierf na ondervraging door de Gestapo.
(dit is een deel van de vondsten.)
Dit zijn onderdelen van een Engelse Avro Lancaster, onderweg om de zware metaalindustrie in München te bombarderen en boordevol geladen met 4-lb brandbommen. Eveneens neergeschoten door de Nachtjagd in '42 en brandend neergestort. Ook heb ik menselijke resten gevonden. 6 van de 7 bemanningsleden liggen begraven op het gemeentelijk kerkhof.
Enkele van de gevonden onderdelen uit de cockpit..
1) koperen meterplaatje
2) draaiknop om de luchtdruk in de cockpit te regelen
3) draaiknop om het lichtje aan en uit te schakelen bij de marconist
4) een engels muntstuk van 1938, behorende aan 1 van de bemanningsleden
5) stukjes stof van de zetelbekleding
-
- Lid
Re: Wat zou er zich nog in "onze" bodems bevinden?
Even een off topic vraagje...........................de Lockheed P-38 Lightning was volgens mij een één-persoons jager (met twee motoren en een dubbele staart)Monco Bounty Killer schreef:........ Hij was staartschutter van een P-38, .....
Hoe kan je opa daarvan de staartschutter zijn geweest?.....of vloog ie achteruit
Gezocht: Militaire objecten, documenten, foto's uit en over de stad Kampen (Overijssel) en de kleinere kernen.
-- Kampen -- IJsselmuiden -- Grafhorst -- Wilsum -- 's Heerenbroek -- Zalk & Veecaten -- Kamperveen --
-- Kampen -- IJsselmuiden -- Grafhorst -- Wilsum -- 's Heerenbroek -- Zalk & Veecaten -- Kamperveen --
- LHek
- Lid
- Contacteer:
Kijk eens hierboven ErnstMonco Bounty Killer schreef:blunder van mij, het was natuurlijk een fokker G1, die een zelfde soort achtervleugel constructie heeft
Op zoek naar alles dat te maken heeft met de 101ste Airborne Divisie, 51st Highland Division en al het andere dat te maken heeft met operatie Market Garden en operatie Pheaseant
- devogel
- Lid
- mauser
- Lid