Je lacht ermee, maar je zou er nog aardig van kunnen opkijken wat er allemaal bovenkomt vanuit zolders en kelders. Vooral dan na overlijdens van oude mensen en uit oude woningen. Ik heb onder andere al volgende verkregen in m'n verzameling door zo'n vondsten ;
* Belgisch gasmasker 1939 in goede staat en ongebruikt met koker en riem (een collega kocht een oude woning in Bergen (B)).
* (onklaar gemaakte) Mark II handgranaat en paar getten (beenbeschermers) uit de kelder van een kasteel in Frankrijk (ex-baas van me kocht dit kasteeltje en wist dat ik verzamelaar was)
* Duitse WO1 stahlhelm M18 (m'n stiefbroer zag hem bij de buren liggen tijdens de ophaling van het groot vuil, z'n bejaarde buren hadden deze al die tijd gebruikt om kastanjes in te poffen op de 'Leuvense stoof'

)
* laatst nog 2 Duitse Feldfernsprechers, allebei met batterij en 1 verbindingskabel erbij (zeldzaam!), op de kop getikt bij de rommelverkoop ten voordele van een rusthuis in de buurt. voorwerpen werden geschonken door de bewoners en/of vrienden. Beide gekocht in perfecte staat na afbieden voor 35 euro samen. Huidige marktprijs ligt op zo'n 100 euro het stuk (zonder batterij en kabels wel te verstaan).