Helmen
-
- Lid
- Tex
- Lid
- Contacteer:
-
- Lid
Persoonlijk doe ik daar niks aan.
Of lichtjes inolieën met één of ander produkt (de naam ontsnapt me momenteel)
Ik zorg dat die helm (collectie) in een niet te vochtige kamer bevind,of in een kamer die teveel onderhevig is aan hoge temperatuursverschillen want dat werkt het roesten in de hand.
Ook het aanraken met de blote handen van je collectie is sterk af te raden,gebruik hiervoor handschoenen.
Adrian.
Of lichtjes inolieën met één of ander produkt (de naam ontsnapt me momenteel)
Ik zorg dat die helm (collectie) in een niet te vochtige kamer bevind,of in een kamer die teveel onderhevig is aan hoge temperatuursverschillen want dat werkt het roesten in de hand.
Ook het aanraken met de blote handen van je collectie is sterk af te raden,gebruik hiervoor handschoenen.
Adrian.
- Guido
- Lid
- SiNiStEr
- Lid
Ik heb vorige week ook 2 Duitse pothelmen binnen gekregen die vooral van de binnenkant erg roestig zijn. En de vorige eigenaar heeft deze helmen in zomaar een groene kleur gespoten. Ik laat de helmen binnenkort heel lichtjes zandstalen zodat alleen de verf en de roest eraf gaan en de rest van de dutjes enzo behouden blijven en daarna laat ik ze weer lichtjes overspuiten in de juiste kleur.
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
- Tex
- Lid
- Contacteer:
- Guido
- Lid
niet doen!SiNiStEr schreef:Ik heb vorige week ook 2 Duitse pothelmen binnen gekregen die vooral van de binnenkant erg roestig zijn. En de vorige eigenaar heeft deze helmen in zomaar een groene kleur gespoten. Ik laat de helmen binnenkort heel lichtjes zandstalen zodat alleen de verf en de roest eraf gaan en de rest van de dutjes enzo behouden blijven en daarna laat ik ze weer lichtjes overspuiten in de juiste kleur.
probeer eens met thinner de verf er af te halen! wie weet kom je nog orginele verf tegen!
- Nico Roelofs
- Lid
- Contacteer:
- Nico Roelofs
- Lid
- Contacteer:
-
- Lid
- Contacteer:
- John Rambo
- Lid