Verzameling Darryl

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Mmm ok, maar die goede kwaliteit zal over een paar jaar wel komen ( hopelijk niet natuurlijk) :(
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

Nico Roelofs schreef:
RelicHunter44 schreef:Dat is wel jammer al zou die niet origineel zijn :( Heb het idee dat er veel canadees naoorlogs/repro in omloop is..
Canadese repro valt reuze mee. Je moet alleen bij emblemen wel erg oppassen, maar een repro zie je best snel. Alleen bij echte zeldzame stukken kom je repro's tegen, maar ook vaak niet van een super kwaliteit.
Ja klopt. Zowel Brits als Canadees word zeer weinig echt goede repro's gemaakt. Als er een repro in omloop is, is deze al snel te herkennen (Mits het goede patches zijn, kan ik niet zien) Vaak bots je tegen oorlogs en na-oorlogs aan. Maar geen repro.
Gebruikersavatar
Darryl
Lid
Berichten: 2619
Lid geworden op: 11 okt 2004, 20:26

Bericht door Darryl »

Dus deze is na-oorlogs. Misschien zelfs een slechte repro? Nou ja, dan maar op jacht naar een originele 8) .
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Darryl schreef:Dus deze is na-oorlogs. Misschien zelfs een slechte repro? Nou ja, dan maar op jacht naar een originele 8) .
Ja ga er maar vanuit dat dit een hele slechte repro is. Het is waarschijnlijk gewoon een na-oorlogse baret die ze omgebouwd hebben tot een "oorlogse".

Succes met de jacht naar een orginele, dat zal niet mee vallen. Ze zijn aardig schaars en de kans dat je er veel geld voor neer moet leggen zit er ook in.



@ Jurryt: Brits wordt meer na gemaakt als Canadees. Vaak zijn het nog best goede. Te denken aan Jerkins, Assault vesten, broeken en veel elite spul.
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

Nico Roelofs schreef:@ Jurryt: Brits wordt meer na gemaakt als Canadees. Vaak zijn het nog best goede. Te denken aan Jerkins, Assault vesten, broeken en veel elite spul.
Repro, ja, maar bij deze repro items kan je vaak snel zien dat het ook om een repro gaat. En zoals jij ook net zei, de repro's worden dan van de zeldzame(re) dingen gemaakt.
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Hier Darryl, heb 2 van 4 Canadese baretten van mij gefotografeerd.

Als eerste mijn khaki baret. Zo zou die van jou eigenlijk ook moeten zijn, maar je ziet wel duidelijk de verschillen tussen die van mij en van jou.

Afbeelding

Dit is 1 van mijn 2 Canadese tankbaretten. Opvallend is de witte stempel 54. Dat is een Nederlandse baret maat. Deze baret is na de oorlog door de Nederlandse mariniers gebruikt. De baret zelf is nooit gedragen door de Canadese troepen omdat er geen pijl met C in staat. Deze is gewoon nadat hij gemaakt was in 1945 in Toronto in depot beland en na de oorlog naar Nederland verscheept.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Darryl
Lid
Berichten: 2619
Lid geworden op: 11 okt 2004, 20:26

Bericht door Darryl »

Bedankt Nico! Nu zie ik ook dat er van die van mij geen hout klopt!
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
Plaats reactie