Sambo’s beginnende collectie
Sambo’s beginnende collectie
Hi Forumleden,
Vandaag eindelijk een nette vitrine gekocht voor mijn collectie. Ik ben nu ongeveer een jaar aan het verzamelen. En ik moet zeggen, tijdens deze pandemie ben ik bezeten van een heel ander virus.. Het verzamel virus!
Ik verzamel nu een beetje gemixed. Nederlands pre 1940 als grootste deel. En wil ik ook de Duitse en Amerikaanse kant deels laten zien.
Als mensen nog tips en opmerkingen hebben hoor ik het graag!
Groet
Vandaag eindelijk een nette vitrine gekocht voor mijn collectie. Ik ben nu ongeveer een jaar aan het verzamelen. En ik moet zeggen, tijdens deze pandemie ben ik bezeten van een heel ander virus.. Het verzamel virus!
Ik verzamel nu een beetje gemixed. Nederlands pre 1940 als grootste deel. En wil ik ook de Duitse en Amerikaanse kant deels laten zien.
Als mensen nog tips en opmerkingen hebben hoor ik het graag!
Groet
- rammsander
- Lid
- Gegeven: 12 keer
- Ontvangen: 9 keer
Re: Sambo’s beginnende collectie
Een mooi begin! En nette helmen ook!
Eripiendo victoriae prosum. "Al helpende dien ik de overwinning"
http://oorlogsleven.jimdo.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://oorlogsleven.jimdo.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Thanks! Ben ik ook het meest trots op. De Nederlandse helmen beide op MP voor niet teveel geld

- DePlaagGeest
- Lid
- Gegeven: 2 keer
- Ontvangen: 5 keer
Ziet er goed uit! Vind dat je het opknappen netjes heb gedaan!
wat ben je tegenwoordig nou voor zo'n soort vitrine kwijt als ik vragen mag?

-
- Lid
- Gegeven: 32 keer
- Ontvangen: 34 keer
Staat bij de ikea 200 euroDePlaagGeest schreef: ↑07 sep 2020, 17:09 Ziet er goed uit! Vind dat je het opknappen netjes heb gedaan!wat ben je tegenwoordig nou voor zo'n soort vitrine kwijt als ik vragen mag?
-
- Lid
- Gegeven: 32 keer
- Ontvangen: 34 keer
Mooi begin zeker 
Kijk uit, ik begon ook met 1 kast... nu hele kamer vol

Kijk uit, ik begon ook met 1 kast... nu hele kamer vol

Thanks, niets geverfd of wat dan ook. Vliegroest eraf en leeuwenplaat vast gezet. Moet wel origineel blijvenDePlaagGeest schreef: ↑07 sep 2020, 17:09 Ziet er goed uit! Vind dat je het opknappen netjes heb gedaan!wat ben je tegenwoordig nou voor zo'n soort vitrine kwijt als ik vragen mag?

En zoals Thunderbird al zei, €200 bij de ikea. Kon ik zat moois weer van kopen, maar investeren in het mooi weergeven is ook wat waard!
Dankje!thunderbird schreef: ↑07 sep 2020, 21:54 Mooi begin zeker
Kijk uit, ik begon ook met 1 kast... nu hele kamer vol![]()
Jaa, moet mezelf ook zeker beheersen haha! Anders weet ik ook waar het heen gaat haha
- asjemenou
- Moderator & Beste Avatar 2009
- Gegeven: 51 keer
- Ontvangen: 93 keer
Pas maar op dan, want tegen het collectomania militaria virus bestaat geen vaccin.

Mooie verzameling heb je zoal. Één object in je verzameling viel mij op, het pakje Sovjet-Russisch sigarettenvloei. De sigarettenvloei werd gefabriceerd in de Kordyaga papierfabriek. Kordyaga is een gehucht nabij de stad Zuevka in het oblast Kirov.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Wat kan ik het best doen? Zelf isolatie en voor de kast zitten kijken?asjemenou schreef: ↑08 sep 2020, 00:44Pas maar op dan, want tegen het collectomania militaria virus bestaat geen vaccin.
Mooie verzameling heb je zoal. Één object in je verzameling viel mij op, het pakje Sovjet-Russisch sigarettenvloei. De sigarettenvloei werd gefabriceerd in de Kordyaga papierfabriek. Kordyaga is een gehucht nabij de stad Zuevka in het oblast Kirov.

Haha klopt! Scherp oog, kreeg ik bij een bestelling een tijdje terug. Dus mooi om er bij te leggen.
Gisteren eindelijk mijn complete M1 helm binnen!
Ik had al een M1 buitenhelm alleen deze was overgeschilderd. Zag ik helaas niet goed op MP. Dus dacht dan maar wat geld investeren in een juiste en complete helm. Nu wil ik gaan kijken om een Amerikaanse buste te gaan maken.
Misschien dat iemand dit weet of het vermoeden met mij deelt. In de binnenkant van de buitenhelm is duidelijk een deel een anderen kleur tot bepaalde lijn. Zal dit komen omdat de helm vaak voor anderen doeleinden gebruikt werd als scheren, soep, koffie etc?
Liner is trouwens een Mine Safety Appliance. En buitenhelm heatstamp is 386A
Groeten, Sambo!
Ik had al een M1 buitenhelm alleen deze was overgeschilderd. Zag ik helaas niet goed op MP. Dus dacht dan maar wat geld investeren in een juiste en complete helm. Nu wil ik gaan kijken om een Amerikaanse buste te gaan maken.
Misschien dat iemand dit weet of het vermoeden met mij deelt. In de binnenkant van de buitenhelm is duidelijk een deel een anderen kleur tot bepaalde lijn. Zal dit komen omdat de helm vaak voor anderen doeleinden gebruikt werd als scheren, soep, koffie etc?
Liner is trouwens een Mine Safety Appliance. En buitenhelm heatstamp is 386A
Groeten, Sambo!
- Erik
- Beheerder
- Gegeven: 7 keer
- Ontvangen: 51 keer
Ja, de helm werd inderdaad veel gebruikt om groepsvoorraad op te halen. Scheerwater en koffie ging gebruikelijk in de mok, wassen deed je in de helm en daarna was de helm voor: soep voor de groep (aardappelen voor de groep, slappe spinazie voor de groep, yoghurt voor de groep etc.)
Overigens denk ik niet dat de verkleuring daar mee te maken heeft.
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
"Oh dear. How sad. Never mind."
Gisteren de eerste keer in Houten op de beurs geweest.Leuke beurs en goede sfeer! Alleen helaas de laatste keer dit jaar. Maar goed wie weet.
Ik was op zoek naar M43 field jacket op een Amerikaanse buste te gaan maken. En die heb ik ook gevonden! Een mooie jas met een 95th Infantry Division patch.
Het is wel een kleine maat. En ik denk dat de meeste bustes grote maten zijn? Heeft iemand tips voor een goed torso te vinden en waar op te letten?
Hoop dat er meer geslaagd zijn op de beurs!
Ik was op zoek naar M43 field jacket op een Amerikaanse buste te gaan maken. En die heb ik ook gevonden! Een mooie jas met een 95th Infantry Division patch.
Het is wel een kleine maat. En ik denk dat de meeste bustes grote maten zijn? Heeft iemand tips voor een goed torso te vinden en waar op te letten?
Hoop dat er meer geslaagd zijn op de beurs!
- opheusden1944
- Lid
- Gegeven: 1 keer
- Ontvangen: 1 keer
- Contacteer:
Voor torso's kan ik je het volgende bedrijf aanraden:
https://www.gruppocorso.nl
Ik heb daar zelf twee verschillende torso's gekocht en heb daar veel plezier aan. Daarnaast kan je op locatie ook je uniformen passen!
https://www.gruppocorso.nl
Ik heb daar zelf twee verschillende torso's gekocht en heb daar veel plezier aan. Daarnaast kan je op locatie ook je uniformen passen!
Kijk ook eens op: http://www.opheusden1944.nl