Iemand wapens?

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
Devilmorfose
Lid
Berichten: 408
Lid geworden op: 28 dec 2003, 23:46

Bericht door Devilmorfose »

Marc 82 Recon schreef:lol paultje toch ik clean maneet joh kheb een carbine achter glas in mijn verzameling dus kben niet clean :p

maar je bent toch niet bang dat als je ooit een medic nodig hebt dat ik je laat liggen zeke r:p
ik bedoelde eigenlijk dat je niet Dominic bent ;)
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Je hoeft in België geen vergunning te hebben als je uitlsuitend wapens hebt die door de proefbank van Luik onklaar zijn gemaakt, leeftijd speelt daarin volgens mij ook geen rol.

31 oktober is het beurs in ciney, waar meestal wel wat wapens te vinden zijn, mogelijk interessant. Hou natuurlijk wel, zoals al gezegd, rekening met hoge prijzen.
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

antwerpx schreef:Je hoeft in België geen vergunning te hebben als je uitlsuitend wapens hebt die door de proefbank van Luik onklaar zijn gemaakt, leeftijd speelt daarin volgens mij ook geen rol.

31 oktober is het beurs in ciney, waar meestal wel wat wapens te vinden zijn, mogelijk interessant. Hou natuurlijk wel, zoals al gezegd, rekening met hoge prijzen.
Bedenk wel dat hij het geheel niet heeft over gedemilitariseerde, hij wil ze wel zonder kogels...
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Marc 82 Recon
Lid
Berichten: 1470
Lid geworden op: 14 aug 2004, 17:46
Locatie: Arendonk België

Bericht door Marc 82 Recon »

gedemilitariseerd => dus hij kan ze niet gebruiken he der kunnen geen kogels in. dat zijn ook de enige echte wapens die je tegen je muur mag hangen vurende wapens moeten in een kluis bewaard worden
Private Burges, Marc J
19900519
48th Armored Medical Bn, 2nd Armored Division
vivec
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 okt 2004, 20:35
Locatie: Essen

Bericht door vivec »

thx all
en natuurlijk vind ik demilitariseerde wapens ook goed
en die verwijten "het is een belg" dat ligt mss om dat ik hollands bloed in me heb een heel klein beetje :oops:
Marc 82 Recon
Lid
Berichten: 1470
Lid geworden op: 14 aug 2004, 17:46
Locatie: Arendonk België

Bericht door Marc 82 Recon »

vivec in essen zelf woonachtig of in een van de deelgemeenten zoals nieuwmoer?
Private Burges, Marc J
19900519
48th Armored Medical Bn, 2nd Armored Division
Marc 82 Recon
Lid
Berichten: 1470
Lid geworden op: 14 aug 2004, 17:46
Locatie: Arendonk België

Bericht door Marc 82 Recon »

Blijkbaar hebben verschillende handelaars een brief gekregen waar in staat dat wapens enkel nog mogen te koop aangeboden worden door mensen met de benodigde vergunningen om een wapen te verkopen.
dusja denk dat er niet veel op Ciney nog te vinden gaan zijn

antwerpx schreef:Je hoeft in België geen vergunning te hebben als je uitlsuitend wapens hebt die door de proefbank van Luik onklaar zijn gemaakt, leeftijd speelt daarin volgens mij ook geen rol.

31 oktober is het beurs in ciney, waar meestal wel wat wapens te vinden zijn, mogelijk interessant. Hou natuurlijk wel, zoals al gezegd, rekening met hoge prijzen.
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

Vivec... Zoals eerder gezegd, is het niet verstandiger om dan aan replica's te beginnen? Ben je toch nog goedkoper uit en het is verder hetzelfde. Daar komt bij dat verzamelaars dan weer een originele kunnen kopen, aangezien je ze toch aan de muur hangt....
Althans, als ik een WO2 game speel en ik wil zo graag wapens hebben, zou ik aan replica beginnen, omdat origineel op jou leeftijd gewoon bijna onbetaalbaar is...

Maar ja, succes!
Marc 82 Recon
Lid
Berichten: 1470
Lid geworden op: 14 aug 2004, 17:46
Locatie: Arendonk België

Bericht door Marc 82 Recon »

om eerlijk te zijn vivec moet ik Jurryt gelijk geven op het gebied dat als het enkel door je WO2 game is dat je dan aangezien je jonge leeftijd beter replicas kan kopen aangezien de gedemilitariseerde wapens nogal duur oplopen en denk niet dat je al je geld wil op doen op je spaarrekeningetje voor een of misschien 2 van deze wapens
kun je beter gaan voor replica's
Private Burges, Marc J
19900519
48th Armored Medical Bn, 2nd Armored Division
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 25048&rd=1

Goedkoop, lijkt ophetzelfde, niet illegaal. En mooi voor op de muur
vivec
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 okt 2004, 20:35
Locatie: Essen

Bericht door vivec »

thx all (again)
ik woon op de Essen-heikant niet Essen zelf en dat ik 1000 € voor een wapen dat had ik ook al door dat ik da niet ging doen maar ik heb deze topic gestart om wat idee te krijge van hoeveel en waar
Marc 82 Recon
Lid
Berichten: 1470
Lid geworden op: 14 aug 2004, 17:46
Locatie: Arendonk België

Bericht door Marc 82 Recon »

jah waarschijnlijk toch beste voor replicas in metaal of plastic dan hoor :)
Private Burges, Marc J
19900519
48th Armored Medical Bn, 2nd Armored Division
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

oke.
Misschien, als je er echt graag 1 wil hebben, dat je dan airsoft koopt, lijken meestal ook sprekend.
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Dit is een Nederlandse website dus hier mag helemaal niet geluld worden over wapens blabla. Geld Nederlandse Wetgeving. En zeker niet als je nog geen 18 jaar bent en geen vergunning hebt :P Of heb ik het verkeerd?
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Aan praten en vragen stellen over wapens, ongeacht leeftijd, nationaliteit of bezit van vergunning is weinig illegaals aan :)
Plaats reactie