Je nieuwste aankoop - Deel 8 (Militaria)

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gesloten
SiNiStEr
Lid

Bericht door SiNiStEr »

Ook buiten dat van mij hoor. Ik vond die Japanse zwaarden gewoon heeeeeel vet en ik wilde er graag een hebben, en toen kwam ik er toevallig een tegen die ook nog eens uit de 2de wereld oorlog was(deze dus), dus dat was helemaal mooi. Twee vliegen in een klap zal ik maar zeggen :D:D:D
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
779
Lid
Lid

Bericht door 779 »

Boys with toys hehe :P
Guido
Lid

Bericht door Guido »

een Houten Munitiekist in mijn nieuwste aanwinst! komt uit Oploo dat ligt direct aan Overloon en daar achter gelaten dus als het duits is. moet het van de 107e Panzer Bri. of 21R Fallschirmjaeger zijn!
Guido
Lid

Bericht door Guido »

Moet hem nog even schoonmaken van al het stof en kijken of er geen boktor in zit en dan post ik weer wat nieuwe foto's!

ik zit toch goed dat dit een duitse is? ik heb in ieder geval nog nooit een britse houten munitiekist gezien!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Nico Roelofs
Lid
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Britten hadden wel degelijk houten munitiekisten. Ik geloof dat dit de munitiekist is voor de vickers is. Hier in zat een band van 250 patronen.
Guido
Lid

Bericht door Guido »

Dank je Nico! moeten er ergens nog tekst op staan?
Nico Roelofs
Lid
Contacteer:

Dat weet ik niet precies. Ik vermoed dat je kistje is overgeschilderd. Het is wel gebruikelijk dat de Britten tekst op hun spullen hebben en zeker op hun kisten.
Mooyman
Lid

Bericht door Mooyman »

SiNiStEr schreef:Mijn laatste aankoop: Een Japanse katana uit ww2, hij is toen allleen voor de sier gedragen, dit kun je zien aan het feit dat er een houten schede(van rozenhout) bij zit en geen leren zoals bij de katana's die wel gedragen werden in de veldslagen. :)
Afbeelding
Ook ver buiten mijn verzamelgebied, maar toch zeer zeker interessant.
Heb zelf eens een Japans cavalerie zwaard gehad, een ander model dan zo'n katana maar toch ook bijzonder mooi afgewerkt en natuurlijk vlijm scherp :roll: :lol: .
Collector of uniforms of the enemy
SiNiStEr
Lid

Bericht door SiNiStEr »

Jah het zijn ongeevenaarde zwaarden inderdaad, ze zijn geweldig mooi en vlijmscherp(die van mij is trouwens vanwege de ouderdom iets bot geworden, maar dat valt wel weer te slijpen, dat doe ik overigens niet, omdat ik er verders niks aan heb om het te doen en je hebt kans op lelijke krassen). Ondanks dat het ook ver buiten mijn verzamelingsgebied ligt is het toch een hele mooie aanwinst. Die cavelriezwaarden lijken me ook zeer mooi, volgens mij zijn dat meer een soort sabels of niet? :D
Edgar
Lid
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

@Guido

Ja die munitiekist is inderdaad een .303 Vickers MG kistje voor 250 patronen, ook erg veel in WO I gebruikt. Ik heb er zelf ook 1, blijft een leuk kissie (je ziet ze niet heel erg veel) :o
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
seabee
Lid

Bericht door seabee »

SiNiStEr schreef:Ook buiten dat van mij hoor. Ik vond die Japanse zwaarden gewoon heeeeeel vet en ik wilde er graag een hebben, en toen kwam ik er toevallig een tegen die ook nog eens uit de 2de wereld oorlog was(deze dus), dus dat was helemaal mooi. Twee vliegen in een klap zal ik maar zeggen :D:D:D
Hoe weet je dat deze uit de woii is?
Kijk eens op Ebay.com je wordt dood gegooid met dit soort zwaarden allemaal copieen uit China. Ik hoop voor je dat ik het mis heb maar dit ziet er toch uit als een copie.
CAN DO
SiNiStEr
Lid

Bericht door SiNiStEr »

Jah, deze zwaarden werden nooit gestempeld, dus das niet na te kijken, maar deze is zeker oud, dat is te zien aan bepaalde dingen, en het is 100% zeker geen nieuw zwaard dat in China is nagemaakt. En waaraan denk jij te kunnen zien dat dit een namaak is dan? :|
seabee
Lid

Bericht door seabee »

SiNiStEr schreef:Jah, deze zwaarden werden nooit gestempeld, dus das niet na te kijken, maar deze is zeker oud, dat is te zien aan bepaalde dingen, en het is 100% zeker geen nieuw zwaard dat in China is nagemaakt. En waaraan denk jij te kunnen zien dat dit een namaak is dan? :|
De montering, het handvat ziet er ook nieuw uit. het blauwe windsel zou na minimaal 60 jaar toch wel wat patina moeten vertonen. Heb je het handvat er al afgehaald? het zwaard moet daaronder de handtekening van de maker hebben.
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... 69851&rd=1

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... 69851&rd=1

dit zijn soortgelijke katana's ze kosten 9 dollar en er is niemand die er op bied, dat zeg toch wel wat. Zoek maar eens op katana bij Ebay.
CAN DO
Guido
Lid

Bericht door Guido »

RelicHunter44 schreef:@Guido

Ja die munitiekist is inderdaad een .303 Vickers MG kistje voor 250 patronen, ook erg veel in WO I gebruikt. Ik heb er zelf ook 1, blijft een leuk kissie (je ziet ze niet heel erg veel) :o

Dank je voor je reactie! weet ik meteen wat het precies is! ik ga hem binnenkort even behandelen dat hij op mn kamer kan staatn want zit nu waarschijnlijk boktor in en dat wil je niet in je huis hebben :D

maar de .303 vickers was dit met de canvas banden?
Nico Roelofs
Lid
Contacteer:

Jah de 250 vickers patronen zaten in een canves band. Zal eens kijken of ik een foto kan vinden voor je.
Gesloten