Etalagepop

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Etalagepop

Bericht door 779 »

Hoe komen jullie aan je etalagepop(pen)? En vooral ben ik geinteresseerd in de prijzen.. ik weet dat die dingen prijzig zijn en verschillende klasses hebt (van 1keer aanraken en uitelkaarvallen tot mooie en beweegbare stevige poppen!)

Vertel het mij! 8)

Bvd,
779
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

winkels die gaan stoppen, maar dan heb je wel mazzl nodig. k heb t ook maar gehoord...
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Darryl
Lid
Berichten: 2619
Lid geworden op: 11 okt 2004, 20:26

Bericht door Darryl »

Zelf maken !! *)
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Pintus in België.....

Je vindt ze op alle grote beurzen...

Staaande mannequins met vaste armen voor 200Euro, met beweegbare armen voor 230Euro....
Altijd keuze uit vrschillende hoofden en/of handen....

Johan
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
Darryl
Lid
Berichten: 2619
Lid geworden op: 11 okt 2004, 20:26

Bericht door Darryl »

200 €!! Dan is zelf maken toch wat goedkoper 8)
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Ja, alleen dat ziet er niet uit vind ik... :P niet lullig bedoeld, maar ik vind persoonlijk een echte pop net wat echter. Tenzij je een mooie kan nabouwen!! die een goed figuur heeft etc
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Inderdaad, maar een 'echte' etalagepop is vaak wel wat mooier, maar een zelfgemaakte kan net zo mooi zijn als je er een mooi opgeschilderd hoofd opzet en een stel handen eraan maakt. Nog een tip: Ga eens langs de kringloop e.d. bij jou in de buurt.
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Darryl
Lid
Berichten: 2619
Lid geworden op: 11 okt 2004, 20:26

Bericht door Darryl »

Hoe zo dat ziet er niet uit :? Ik zal wel een foto posten van mijn pop ( hij heeft wel een goedkoop hoofd maarja) en kijk maar eens bij de collectie van Nico Roelofs hij heeft al zijn poppen zelf gemaakt en ik doe het op de zelfde manier 8)
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
Gebruikersavatar
Timo
Lid
Berichten: 1836
Lid geworden op: 13 okt 2003, 20:55

Bericht door Timo »

Starting up again
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

haha, die hoofden :P
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Darryl
Lid
Berichten: 2619
Lid geworden op: 11 okt 2004, 20:26

Bericht door Darryl »

Hier een foto van mijn laatste pop :
Er zit nog geen hoofd op maar ik ga er zondag een kopen 8) .

Afbeelding


Op deze zit wel al een hoofd (goedkoop ding) maar het ziet er al een stuk beter uit :P :wink:

Afbeelding
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

@ Timo,

Ja had ik gezien. Ik wil graag eerst zo'n pop zien voordat ik hem koop.. moet sowieso wel bij zo'n groot item, maar Z-H is beetje ver weg van *** hehe... Ik denk toch dat ik eenst bij beurzen en rommelmarken, en kringloopcentums e.d. ga kijken. Bedankt voor de reacties
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

als dat piepschuim is, moet je m meteen onthoofden!
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Darryl
Lid
Berichten: 2619
Lid geworden op: 11 okt 2004, 20:26

Bericht door Darryl »

Dodo schreef:als dat piepschuim is, moet je m meteen onthoofden!
Haha, nee het is geen piepschuim maar porselijn 8)
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Ik maak mijn poppen zelf. Kost me alleen wat geld voor de hoofden en handen. Voor de handen betaal ik nieuw 30 a 35 euro voor per set. Hoofden nieuwe betaal ik tussen de 40 en 75 euro. De materialen kosten mij niks omdat ik alles kan krijgen.

De poppen kunnen heel mooi worden als je een beetje technisch bent. Persoonlijk vind ik deze vaker mooier dan de gemiddelde winkel etalagepop. Deze hebben vaak ook maar 1 positie, misschien een enkele positie meer waarin je ze kan zetten. Het voordeel van zelf maken is dat je op je uniform kan aanpassen. Plus dat je ze in vrijwel alle standen kan maken. De armen kan ik ook in alle standen zetten die ik wil.

Hier is een foto van een naakte pop van mij.

Afbeelding

Op deze foto staan 2 aangeklede poppen van mij. Ook deze poppen zijn zelfgemaakt. De poppen geven mooi volume aan de uniformen.

Afbeelding
Plaats reactie