daar kon je je nog eens zwaar in vergissen
ik nederland is alles ( incl kermis pistool ) is verboden. een mauser / enfield grendelgeweer moet helemaal vast zitten. een luger mag je officieel alleen hebben als hij dwars door de midden gezaagd is en dit geld ook voor elke autoomaat of semi automaal !
de regels zijn gewoon belachelijk en dit komt allemaal door dat er mensen zijn die het voor ons verzieken met overvallen en dergelijke
mensen die aan wapens willen komen komen er toch wel aan en gaan niet met een mauser k98 een tank station binnen !
de regels betrefd onklaar zijn gewoon te scherp en daarbij zegt iedereen weer iets anders over wijze van onklaar maken ! de ene zegt de grendel mag bewegen de ander zegt 3 gaten in de loop alleen is voldoene. zelf bij de politie weten ze het niet eens soms. ja wat moet je dan. krijgen ze er lucht van en komen ze bij je binnen ben je toch alles kwijt zonde van de verzameling want die word op gestookt en het geld ban je ook kwijt
advies laat je eerst adviseren
Zo zo, gevoelige snaar?? Het was niet de bedoeling om mensen te beledigen ofzo..Dat adviseren lijkt me ook niet echt nodig hoor. Heb niets gezegt wat niet op waarheid berust. Voor wapenverzamelaars zou het misschien een wat strakke regelgeving kunnen zijn. Aan de andere kant, 99% van de mensen ziet, in geval van een beroving oid, geen verschil tussen een bolt action, semiauto of automatisch wapen. Daarom vind ik het niet echt onlogisch dat deze wapens werkend of niet, zonder vergunning niet te krijgen zijn. Je raakt op zo'n manier de controle totaal kwijt. En natuurlijk is het grootste gedeelte van de verzamelaars helemaal geen potentiele misdadiger maar zoals jij al zegt; er zijn andere mensen die het verpesten.
Aan de andere kant is mbt re-enacten Nederland een stuk beter dan België. Zodra je hier eenmaal een vergunning voor hebt kun je bijna elk wapen blankfiring in huis hebben. Welliswaar in een kluis, maar goed.
Jelle (re-enactor en verzamelaar)