Post hier je uniform

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
marc
Lid
Berichten: 361
Lid geworden op: 01 feb 2005, 17:36
Locatie: Vlaanderen
Contacteer:

Bericht door marc »

Uitmuntend Killingspree!
enkel nog etwas Schnee op de vloer en het is af :lol:
I finally found the perfect girl, I could not ask for more
She's deaf and dumb and overs*x*d and owns a liquor store
Gebruikersavatar
Nick
Lid
Berichten: 2204
Lid geworden op: 10 apr 2004, 20:32

Bericht door Nick »

Ziet er erg gaaf uit!! :)
Infanterie: Königin aller Waffen!
Gebruikersavatar
willysproject
Lid
Berichten: 716
Lid geworden op: 24 feb 2005, 23:20

Bericht door willysproject »

Marc 82 Recon schreef:oh almost forgot one of my uniforms ;)

http://users.telenet.be/Sapis/IM000489.JPG
Gelieve Uw naamlintje en lintje 'BELGIUM' er op te naaien...
Dank U

G. V.
1LT
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Mooie opstelling Niels!
Dean-
Lid
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 feb 2005, 14:37
Locatie: Noordwijk
Contacteer:

Bericht door Dean- »

Ziet er goed uit Niels !!!!
''Man hat uns zwar die welt genomen aber beim himmel hat man es nicht geschafft''
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4873
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Bericht door asjemenou »

Valt me op dat er vooral veel Duits, Engels en Amerikaans WOII wordt verzamelt. Voor de verandering zal ik eens wat anders laten zien. Ben ik de enige die dit heeft, nee toch zeker?!

Afbeelding
Gebruikersavatar
marc
Lid
Berichten: 361
Lid geworden op: 01 feb 2005, 17:36
Locatie: Vlaanderen
Contacteer:

USSR?

Bericht door marc »

Nee hoor, heb ooit nog een vrij uitgebreide verzameling USSR medailles (en enkele orden) gehad:p En Noord-Vietnam, en Oostblok e.d. Miskend en onderkend onderwerp, dat communistisch gedoe (positief bedoeld:).
Maar ja, dat is nu allemaal de deur uit hé :|

marc
I finally found the perfect girl, I could not ask for more
She's deaf and dumb and overs*x*d and owns a liquor store
Gebruikersavatar
Maj.Cain
Lid
Berichten: 1349
Lid geworden op: 13 okt 2004, 17:07
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door Maj.Cain »

Nette opstelling Niels en zekers mooi aangeklede mannequins!!
Russian ain't my thing maar dat heb je leuk gedaan zo asjemenou!!
Red Devils of Arnhem/Oosterbeek
http://www.156PARA.com
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Ziet er allemaal weer heel erg mooi uit. Vind het geweldig om complete poppen te zien die mooi zijn aangekleed. :D:D:D
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
jeroen1944
Lid
Berichten: 991
Lid geworden op: 20 aug 2004, 22:03

Bericht door jeroen1944 »

Gaaf man, asjemenou! Ben er zelf ook over het denken om er wat anders bij te doen wat bijna niemand heeft..
Gebruikersavatar
killingspree
Lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 21 nov 2004, 18:19
Locatie: None

Bericht door killingspree »

ik vind die rus echt super vet !
echt gaaf !

ik mis alleen de ppsh !!! :D :D :D

niels
Marc 82 Recon
Lid
Berichten: 1470
Lid geworden op: 14 aug 2004, 17:46
Locatie: Arendonk België

Bericht door Marc 82 Recon »

killingspree schreef:
oh almost forgot one of my uniforms

http://users.telenet.be/Sapis/IM000489.JPG



hahahahahah is wel humor :D[/quote

wat is er humor aan mijn voormalig dienstuniform?
Private Burges, Marc J
19900519
48th Armored Medical Bn, 2nd Armored Division
Marc 82 Recon
Lid
Berichten: 1470
Lid geworden op: 14 aug 2004, 17:46
Locatie: Arendonk België

Bericht door Marc 82 Recon »

willysproject schreef:
Marc 82 Recon schreef:oh almost forgot one of my uniforms ;)

http://users.telenet.be/Sapis/IM000489.JPG
Gelieve Uw naamlintje en lintje 'BELGIUM' er op te naaien...
Dank U

G. V.
1LT

zal het doen wanneer ik terug in dienst ben lieutenant ;)
trouwens tijdens de opleidingsperiode hadden we de naamlintjes nog neit en de belgium mocht niet op de smokevest genaaid worden waarom geen idee?
Private Burges, Marc J
19900519
48th Armored Medical Bn, 2nd Armored Division
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4873
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Bericht door asjemenou »

Leuk om jullie positieve reactie’s te vernemen omtrent mijn Russisch WOII uniform. Zie mijn eerder reactie. Ik heb net als vele van jullie ook Engels en Amerikaans WOII in mijn verzameling maar kon zo’n 2 jaar geleden van iemand een Russisch WOII uniform overnemen. Ik vond het zo apart dat ik het een uitdaging vond om het uniform compleet te maken met de bijbehorende uitrusting. Eén ding moet gezegd worden. Mijn uniform is completer dan menig Russische soldaat het kon hebben gedurende WOII. Het was heel normaal dat de soldaten hun uitrusting van elkaar stalen. Daarom is het ook heel normaal dat vele Russische WOII uitrustingsstukken meerdere initialen/namen dragen. De helm bijvoorbeeld werd ook niet gezien als een standaard uitrustingsstuk daarom droegen de Russische soldaten op WOII foto’s en filmbeelden ook zo vaak de bekende “Pilotka’s”en “Ushanka’s”.
Zoals enkele van jullie mij hebben gevraagd, via een privé mailtje, wat meer details omtrent het uniform.

Het uniform is een z.g. “Gymnastyrka” M43, gedateerd 1944. Het standaard velduniform van het Russische leger vanaf 1943 tot 1969. Het draagt de gedekte epauletten van een “Starschina” sergeant-majoor der Russische infanterie.
De riem, patronentas en veldschep tot zover te zien, dateren uit de late jaren dertig en zijn van leer dus 100% WOII. Veldfles is helaas niet te zien maar deze is van glas. Gemaakt tussen 1941 en 1943. Normaal zijn de veldflessen van aluminium maar tussen 1941 en 1943 werden ze ook van glas gemaakt omdat er een groot gebrek aan aluminium was in Rusland. Aluminium werd dus liever gebruikt voor het maken van vliegtuigen.
De tas is een standaard gasmaskertas voor het Model 1941 gasmasker. De helm is een “Stalnoj Shlem”M1939. Dit model is vervaardigd tussen 1939 en 1943. Om de middel wordt de “Plashch Palatka” gedragen. Dit is een grondzeil die tevens als poncho werd gebruikt.
De laarzen zijn het model voor manschappen en onderofficieren. De zolen zijn net als de laarzen ook van leer. Russische soldatenlaarzen met rubberen zolen zijn naoorlogs!
En last but not least, het wapen; Een “Pekhotniya Vintovka 3 Lineinaja obr.1891G” uit 1925. Voor velen beter bekend als de Mosin Nagant M1891G. Naast de Mosin Nagant M1891/30 die meer standaard was gedurende WOII zijn de M1891G’s ook in gebruik geweest tot zelfs in de jaren 50 toe bij diverse Warschau Pact landen. Dit is o.a. op te maken uit de vele stempels op het geweer. Het bajonet is een “Sjtoejk” obr. M1891, 1e model met schroefklem zoals dat op een M1891G hoort. Ik hoop dat deze omschrijving voor de liefhebbers voldoende is.

Tot slot, bedankt voor je compliment Killingspree enne een PPSh41, net als jij, zou ik best willen hebben maar ja de wapenwet hè. Ik ben al blij met deze Mosin Nagant.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Gebruikersavatar
Brianlinden
Lid
Lid
Berichten: 2504
Lid geworden op: 03 jan 2004, 22:13
Locatie: Leiden

Bericht door Brianlinden »

asjemenou wat een gaaf uniform...bedankt voor de tekst
Plaats reactie