Dat is toch zooo en zooo zonde.....

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
FELIX
Lid
Berichten: 980
Lid geworden op: 25 feb 2005, 14:51
Locatie: Nederland

Bericht door FELIX »

Brialmont schreef:Ooit gehoord van de verdwaalde duitse Messerschmidt, dat met piloot en 1 officier met de plannen voor "Fall Gelb" op zak neer stortte in Vucht/Maasmechelen?
Hier viel met documenten zwaar,
den eerschten Duitschen aadelaer.
Jong en oud Heuge 't u goed
Vier maanden later kwam de vloed
http://users.skynet.be/fonck/vvucht3.html
http://users.skynet.be/fonck/vvucht2.html



Een aantal balkjes uit dit historisch toch wel interesante vliegtuig werden naar 't schijnt tot onlangs nog gebruikt om de prikkeldraad van een Koeienweide te dragen :)
Interessant!!! Ook mooie foto's!!
Groeten R.

Felix in columna sedet et cogitat: carpe diem.
pieter de vleminck
Lid
Berichten: 211
Lid geworden op: 10 dec 2003, 20:31
Locatie: denderleeuw oost-vlaanderen belgie

Bericht door pieter de vleminck »

Mijn grootvader die bij de RAF was had al zijn uniformen en uniformstukken nog meegedaan naar huis, die hebben jaren lang op zolder gelegen en toen zijn ze ook weggegaan, sommige dingen heeft hij gelukkig nog gehouden, zoals zijn penknife, een amerikaanse munitiekist van een .50, zijn militair paspoort, en tal van foto's + de fotocamera waarmee hij de foto's heeft gemaakt ,een kaart die in een spitfire zat, een duitse kaart die in een meschersmit zat en een stuk van een automatische piloot uit een henkel , deze laatste drie heeft hij spijtig genoeg aan een luchtvaarmuseum geschonken de rest heb ik.
They had a rendez-vous with destiny, we have a rendez-vous with history.
Gebruikersavatar
Simon
Lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 24 dec 2003, 17:58

Bericht door Simon »

mooie dingen heb je van hem gekregen, dat wel!
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
Gebruikersavatar
the_king88
Lid
Berichten: 1269
Lid geworden op: 06 nov 2005, 22:45
Locatie: stadskanaal(GR)
Contacteer:

Bericht door the_king88 »

Echt zoo en zooo zonde is het nu ook weer niet maar toch wel erg jammer vind :!: :!:
De waarde ervan is wel niet zo hoog maar toch...
Ik had vandaag weer een vliegende hollander erbij gekocht en uitgepakt bekeken enz..
Me moeder had um ook al gezien naja ik naar school gegaan want ik moest pas om 12:35 beginnen.
Ma dacht ruimt hij weer zijn troep niet op en pakt de enveloppe en scheurt hem in 4 stukken :roll:
En je raad het al ik had de vliegende hollander er weer in gedaan en me moeder dacht dat ik hem al in de map gedaan had :(
Dus vliegende hollander die in mooie staat was helaas kapot :(
vliegende hollander : 4 = niks verzamelwaardig meer.
~~~ Vliegende hollander pamflet dubbel/over?! PB even, misschien heb ik interesse :) ~~~
Marc 82 Recon
Lid
Berichten: 1470
Lid geworden op: 14 aug 2004, 17:46
Locatie: Arendonk België

Bericht door Marc 82 Recon »

zo zie je maar he

in het vervolg snel alles goed in de juiste mappen steken en opruimen of anderskamer op slot zodat mammie niets kan weggooien :)
Private Burges, Marc J
19900519
48th Armored Medical Bn, 2nd Armored Division
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4874
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Dat is zonde...

Bericht door asjemenou »

Mooie verhalen mensen. Hopelijk heel begrijpelijk allemaal waarom veel WOII voorwerpen vandaag de dag zo zeldzaam zijn geworden. Ik ken ook nog wel zo'n dergelijk verhaal.
Bij mij in de buurt is een kledingstomerij. Deze kledingstomerij bestaat al zo'n 100 jaar. Is overgegaan van vader op zoon op kleinzoon. Vlak na de bevrijding waren kolen erg duur zo niet moeilijk te verkrijgen. De ketel van de stomerij moest toch gestookt worden. Als brandstof voor de ketel kocht de toenmalige eigenaar overtolige Duitse goederen op die achtergebleven waren op een depot van een centraal magazijn van de Intendance in mijn woonplaats. Dit depot was uiteraard door de Duitsers tijdens de bezetting gebruikt voor opslag.
Zo zijn in die eerste naoorlogse dagen heel wat Duitse uniformen en dekens in de ketel van de stomerij opgestookt. Toen deze op waren ging men over op de Britse battledresses die toen weer overbodig waren. Het was immers goedkope brandstof. Volgens mijn vader stonken en rookte die uniformen verschrikkelijk. Maar ja, wie maakte zich toen druk over het milieu! De schoorsteen van de wederopbouw moest immers roken...
koen
Lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 05 sep 2004, 14:22

Bericht door koen »

k moet er niet aandenken wat er met de spullen zijn gebeurdt die het verzets groepje allemaal "gevonde"hadden.
hij vertelde dat het verzets groepje uit 16 man bestond en 3 vrouwen.

ze konden 6 mannen aankleden(kompleet)wapens, papieren enz.
voor de rest hadden ze 16 pistolen. soorten onbekend.
en 5 k98's.
tegen het einde van de oorlog is een deel opgerolt en de duitsers hebben het gebouwdje in de vuur en vlam :P gestoken, alles lag onder de grond.
helaas is mijn opa er niet meer :( :( dus ik weet ook niet waar dat schuurtje gestaan zou hebben. een ding is zeker het ligt ergens in groningen :lol:
Gebruikersavatar
the_king88
Lid
Berichten: 1269
Lid geworden op: 06 nov 2005, 22:45
Locatie: stadskanaal(GR)
Contacteer:

Bericht door the_king88 »

Is er ook niemand anders van het verzetsgroepje levend ?
Waar je opa misschien over heeft vertelt of iets dergelijks.
Probeer bij andere familieleden te vragen of je opa daar dingen aan heeft vertelt.
Misschien is het nog te achterhalen alleen lijkt me de kans wel klein :(
Maar het is altijd te proberen :)
~~~ Vliegende hollander pamflet dubbel/over?! PB even, misschien heb ik interesse :) ~~~
Gebruikersavatar
Leroy
Lid
Berichten: 783
Lid geworden op: 18 aug 2004, 11:25

Bericht door Leroy »

Vraag het aan ouderen ofzo in de buurt, misschien dat die er wel bij waren toen het schuurtje brande.
koen
Lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 05 sep 2004, 14:22

Bericht door koen »

neimand weet waar hij in het verzet heeft gezeten, wel weten we dathet ergeins in groningen was, ik heb ook nog nooit iets van gelezen
AtroX
Lid
Berichten: 422
Lid geworden op: 23 jun 2005, 13:14
Locatie: Tongeren, België
Contacteer:

Bericht door AtroX »

Ha, ik heb net hetzelfde "probleem". Mijn opa heeft ook in het verzet gezeten en tal van granaten/munitie in een boerderij verstopt en een ton met een 5-tal wapens in de grond gestoken.
Jammer genoeg zijn hij en zijn strijdmakkers allemaal gestorven, en niemand anders weet waar het ligt ... :s
"Hier liggen hun lijken als zaden in 't zand, hoop op den oogst o vlaanderland"
30th Infantry Division verzamelaar. Altijd geïnteresseerd in voorwerpen uit Belgisch Limburg tijdens de oorlogsjaren.
akera
Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 dec 2005, 02:39

Bericht door akera »

Zo zijn er in het oude huis van mijn opa en oma van vaders kant een stapel uniformen en een complete stengun set in vlammen opgegaan tijdens een huisbrand. Mijn vader weet nog altijd heel mooi te vertellen hoe ze als kinderen met de gun speelden, met magazijnen en een lader enzo. Ook mijn opa van moeders kant had iets heel leuks. Een Schmeisser. ging hij samen met een vriend die een soortgelijk wapen had nog wel eens een middagje meespelen in een loods van zijn houtzagerij. Hij heeft hem alleen helaas weggeven aan die vriend :cry:

Ik zou er dolgelukkig mee geweest zijn
Gebruikersavatar
the_king88
Lid
Berichten: 1269
Lid geworden op: 06 nov 2005, 22:45
Locatie: stadskanaal(GR)
Contacteer:

Bericht door the_king88 »

koen schreef:neimand weet waar hij in het verzet heeft gezeten, wel weten we dathet ergeins in groningen was, ik heb ook nog nooit iets van gelezen
Zoveel verzetsgroepen waren er volgens mij niet in groningen toch?
En het was ook geen hele kleine verzetsgroep lijkt me, totaal 19 personen en 6 complete uniforms met wapens.
Zal vast wel ergens iets beschreven staan in archieven of streekhistorische centrums o.i.d.
Of overlevenden van andere groningse verzetsgroep misschien hadden die er wel contact mee,
Je weet nooit waar je misschien nog achter kan komen :roll:
~~~ Vliegende hollander pamflet dubbel/over?! PB even, misschien heb ik interesse :) ~~~
Gebruikersavatar
Leidenwo2
Lid
Berichten: 115
Lid geworden op: 15 nov 2005, 01:03

Bericht door Leidenwo2 »

omg...zojuist bij me opa vandaan valkenburg ZH waar fsj landen. Vriend van me opa vertelde dat hij op zijn volkstuin naasthet vliegveld enkel jaren geleden van die ovale helmen had gevonden en in de sloot had gegooit! :P die er nog wel is. ik ga die sloot effe checke dus
leiden wo2 spullen gezocht
Gebruikersavatar
wittmann
Lid
Berichten: 1451
Lid geworden op: 20 okt 2004, 17:11

Bericht door wittmann »

ik zou zo in de sloot springen:p
anders moet je naast de sloot kijken, misschien dat met uitbaggeren
te troep erlangs is gegooid.
[/list]
Plaats reactie