Je nieuwste WO II detectorvondsten (deel 1)

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Plaats reactie
Philip,ABRG
Lid
Berichten: 553
Lid geworden op: 26 mar 2005, 16:33

Bericht door Philip,ABRG »

n2 schreef:Voor zover ik weet mag je ook geen onderdelen van munitie bezitten, dus zelfs geen hulzen, alhoewel hier wel niet moeilijk over zal worden gedaan..
Hulze mag tegenwoordig wel vroeger niet, je mag tegenwoordig ook een lichtkogel pistool hebben zonder vergunning.

De landing van een PV mag je natuurlijk niet hebben, de buis, zal niemand een probleem mee hebben, omdat een leek dat niet zal herkennen als een wapen.
Philip,ABRG
Lid
Berichten: 553
Lid geworden op: 26 mar 2005, 16:33

Bericht door Philip,ABRG »

RelicHunter44 schreef:Zeer mooi 8) Vooral dat schepje is leuk :)
Vond ik ook want dit type schepje kom je niet vaak tegen
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Ik heb de veldschop al en de pikhouweel (zelf gevonden), maar nog niet dat type van jouw :(
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Bericht door Jasper J »

Mensen die zin hebben het weekend te zoeken met de md?
Aude Audenda
Philip,ABRG
Lid
Berichten: 553
Lid geworden op: 26 mar 2005, 16:33

Bericht door Philip,ABRG »

Vandaag een wezen zoeken op 2 locaties, 1 waar 3 ik denk zelf 10,5cm kannonen duitse hebben gestaan, vond in bodem van een ijzeren huls, de rest was weggerot, en de 2de lokatie was een Canadees kampement in de bossen , man wat een zooi, en maar zeggen dat de duitsers spullen pikten,soeplepels,juslepel, flessen borden, restant koffiemolen, ga zo maar door ben benieuwd wat ik nog meer tegenkom, later even wat foto's van militaire vondsten. waaronder een Canadese aansteker en een knoop

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Philip,ABRG op 09 jun 2005, 20:35, 1 keer totaal gewijzigd.
n2
Lid
Berichten: 883
Lid geworden op: 01 mar 2005, 12:57

Bericht door n2 »

Philip,ABRG schreef:Vandaag een wezen zoeken op 2 locaties, 1 waar 3 ik denk zelf 10,5cm kannonen duitse hebben gestaan, vond in bodem van een ijzeren huls, de rest was weggerot, en de 2de lokatie was een Canadees kampement in de bossen , man wat een zooi, en maar zeggen dat de duitsers spullen pikten,soeplepels,juslepel, flessen borden, restant koffiemolen, ga zo maar door ben benieuwd wat ik nog meer tegenkom, later even wat foto's van militaire vondsten. waaronder een Canadese aansteker en een knoop
Mooie vondsten dus!

Ik neem altijd het glas mee en laat de pannen liggen, doe jij dat ook?
Philip,ABRG
Lid
Berichten: 553
Lid geworden op: 26 mar 2005, 16:33

Bericht door Philip,ABRG »

Ja klopt alles wat niet militair is, of doorgeroest laat ik liggen, het enige glas wat ik ooit heb meegenomen, waren een 3tal melkflessen met daarop de naam JOHANNAHOEVE, dat vond ik wel leuk, omdat het toch iets met de Slag te maken had.
Gebruikersavatar
Nick
Lid
Berichten: 2204
Lid geworden op: 10 apr 2004, 20:32

Bericht door Nick »

Mooie vondsten!!
Infanterie: Königin aller Waffen!
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Nice :)
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Philip,ABRG
Lid
Berichten: 553
Lid geworden op: 26 mar 2005, 16:33

Bericht door Philip,ABRG »

Net terug, 60x 303, 2x 20mm(afgeschoten), 4x 9mm 1x rook granaat (denk 25 ponder maar niet zeker), 1 baseplug No.36, 2 gesp band supply basket
Laatst gewijzigd door Philip,ABRG op 11 jun 2005, 18:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Rookgranaat is altijd leuk :)
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Philip,ABRG
Lid
Berichten: 553
Lid geworden op: 26 mar 2005, 16:33

Bericht door Philip,ABRG »

Afbeelding

40cm lang, koperen onsteking en geleideband, wat denk jij Relic?


Afbeelding
pigy
Lid
Berichten: 279
Lid geworden op: 13 mar 2005, 21:26

Bericht door pigy »

Philip,ABRG schreef:Net terug, 60x 303, 2x 20mm(afgeschoten), 4x 9mm 1x rook granaat (denk 25 ponder maar niet zeker), 1 baseplug No.36, 2 gesp band supply basket
zo een rookgranaat laat je die liggen of neem je die mee?
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Totaal ongevaarlijk mits hij hol is, dit is idd een 25 ponder met een Tijdsontsteker Type 221.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Philip,ABRG
Lid
Berichten: 553
Lid geworden op: 26 mar 2005, 16:33

Bericht door Philip,ABRG »

Toch, ik ga er ook vanuit dat het 25 ponder is, heeft een vlucht gemaakt vanuit de betuwe.

Pigy net wat Relic schrijft alleen as hij hol is kan het geen kwaad
Plaats reactie