ik

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
junior
Lid
Berichten: 1407
Lid geworden op: 28 jun 2004, 19:03
Locatie: Heaven on Earth
Contacteer:

Bericht door junior »

Welkom op het forum,
Militaria verzamelen is op zeilen na de duurste hobby, dus zoals Johan al zei, als je 30 EUR veel vind moet je niet beginnen. Zit je neef ook op dit forum? En wat is KZ en Roeland?
Groeten,
Junior
Gezocht: alles m.b.t. General der Gebirgstruppe en RKT Kress, Hermann.
CAME FROM OLD LADY IN VILLAGE: Latvian E-Bay seller.
ZENA
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

jr. schreef:Welkom op het forum,
Militaria verzamelen is op zeilen na de duurste hobby, dus zoals Johan al zei, als je 30 EUR veel vind moet je niet beginnen. Zit je neef ook op dit forum? En wat is KZ en Roeland?
Groeten,
Junior
wat is roeland.. dat ben ik. KZ is afk. van klein zwitserland, hockey club in den haag..
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Dit topic is zo vaag dat ik er niets meer van snap? :? :?
junior
Lid
Berichten: 1407
Lid geworden op: 28 jun 2004, 19:03
Locatie: Heaven on Earth
Contacteer:

Bericht door junior »

Bob,
Het gaat er over dat deze 10-jarige is begonnen met verzamelen, info vraagt, men bied hem boeken aan, vindt 30 euro te veel, vraagt aan Dodo over een hockeyclub, zegt dat zijn neef hel wat heeft.
Dat was het in een notendop!
Junior
Gezocht: alles m.b.t. General der Gebirgstruppe en RKT Kress, Hermann.
CAME FROM OLD LADY IN VILLAGE: Latvian E-Bay seller.
ZENA
Gebruikersavatar
Tex
Lid
Berichten: 898
Lid geworden op: 21 sep 2004, 18:58
Locatie: groningen
Contacteer:

Bericht door Tex »

wat heeft die neef dan heel veel
Verdien door te dienen! Wijze woorden van een wijs man!
Gebruikersavatar
earlymb
Moderator
Moderator
Berichten: 1754
Lid geworden op: 16 jul 2004, 23:54
Locatie: Den Haag
Ontvangen: 28 keer
Contacteer:

Bericht door earlymb »

Die neef heeft heel wat oud legerspul (in zijn beleving dan); dat ben ik namelijk. Ik ga ervoor zorgen dat hij nu eerst een paar boeken gaat aanschaffen, dus geef hem wat ruimte om een beetje in te komen. :wink:

Reuben, probeer het wel bij een onderwerp te houden en ga niet opeens over iets anders praten! 8)

Grtn

David
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

argh nóg een familie..:P
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

Zo zie je maar, "het virus" is heel besmettelijk. :lol:

Rick
Gebruikersavatar
Tim
Lid
Berichten: 1966
Lid geworden op: 02 nov 2002, 13:47
Locatie: Gent
Contacteer:

Bericht door Tim »

johan willaert schreef:Als je 35-50 Euro voor een boek al te duur vindt, moet je geen militaria verzamelen!!!!
De jongen is 10 jaar Johan, had jij op die leeftijd al es 2000 frank bij elkaar gezien, laat staan in handen gehad ?

Reuben, vraag dat boek "The british soldier Volume 1" eens aan je ouder voor je verjaardag ofzo :wink:
Verder kan je wat websites bezoeken om er meer over te leren, of eens aan je ouders vragen om naar een militariabeurs te gaan. Je neefje zal je ook wel goed op weg kunnen helpen waarschijnlijk :)
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

Hey leuk! Een (beginnende/jonge) Verzamelaar die Brits wil doen als hoofddoel! Leuk! Als je informatie nodig hebt, er zijn genoeg verzamelaars die Brits verzamelen op dit forum! Oja, net wat Nico zei, The British Soldier Volume 1 (Engels taling) is een goed boek, moet je zeker kopen als je wil verzamelen!
Gebruikersavatar
Jan
Lid
Berichten: 402
Lid geworden op: 06 dec 2003, 12:59

Bericht door Jan »

En het boek The British Soldier volume 2 is ook een heel goed boek. En ik heb pas een nieuw boek gekocht: D-Day Paratroopers: The British, Canadian, French wat ook zeker de moeite waard is. :) En ja zoals iedereen hier al zegt, boeken zijn echt 1 van de belangrijkste dingen. Vraag ze voor je verjaardag zoals Tim al heeft gezegd. (Das ook belangrijk een goeie sponsor :lol: )

Jan
Gebruikersavatar
jeroen1944
Lid
Berichten: 991
Lid geworden op: 20 aug 2004, 22:03

Bericht door jeroen1944 »

Tim schreef:
johan willaert schreef:Als je 35-50 Euro voor een boek al te duur vindt, moet je geen militaria verzamelen!!!!
De jongen is 10 jaar Johan, had jij op die leeftijd al es 2000 frank bij elkaar gezien, laat staan in handen gehad ?

Reuben, vraag dat boek "The british soldier Volume 1" eens aan je ouder voor je verjaardag ofzo :wink:
Verder kan je wat websites bezoeken om er meer over te leren, of eens aan je ouders vragen om naar een militariabeurs te gaan. Je neefje zal je ook wel goed op weg kunnen helpen waarschijnlijk :)
Idd, is 30 euro veel geld voor iemand van 10! Probeer ze aan te moedigen inplaats van te ontmoedigen!!!!
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Nee probeer hem juist te ontmoedigen!!! We hebben al genoeg concurrentie op verzamelaarsgebied!!! :P ;)
Nee grapje, ik vind op het moment 30 EUR. ook nog niet niks. Je kunt er een avond leuk van stappen. :D
En inderdaad vind ik ook dat dit soort jonge verzamelaars alleen maar aangemoedigd moeten worden. Welkom op dit forum in ieder geval Ruben en dat je hier maar veel van mag leren en je voordeel van mag doen. :D ;)
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

30 euro is veel voor een jongen van 10. Maar vergeet niet dat op goede documentatie belangrijk is. Op deze manier kan hij zien wat wel en wat niet goed is. Is de kans ook kleiner dat hij miskopen doet, waardoor hij ook weer geld bespaard. Tevens kan hij er leuke ideeen uit opdoen.
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Je moet gewoon realistisch zijn......

Als je 30 Euro te veel vindt voor een boek dat je honderden Euro's zal besparen, dan moet je niet aan Militaria beginnen.....

Je moet nieuwe verzamelaars geen blaasjes wijsmaken; ze moeten beseffen dat ze zich met een dure hobby inlaten....
En ik heb nergens gezegd dat je het boek niet mag krijgen, dat geldt trouwens ook voor militaria-items......
Maar als je niet van plan bent hier en daar eens serieus wat geld uit te geven, dan vind ik dat je er niet moet aan beginnen....

Het is een immer weerkerend fenomeen; 30 Euro voor een boek is teveel, 80 Euro voor een fake helm die je indien je het boek had gehad niet had gekocht is leergeld???????

Johan
29th Let's Go!!!!!
Plaats reactie