Het eerste item in je verzameling.
- jeroen1944
- Lid
- lee enfield
- Lid
-
- Lid
- Harro
- Lid
-
- Lid
- Contacteer:
En ik had contact met een Australiër die nog in de 1e wereldoorlog heeft gevochten. Arme man is 2 jaar geleden overleden. Ik hoop dat hij eindelijk rust heeft gevondenHarro schreef:Mc ReynoldsMarshall Matt schreef:Kogelhuls van een Lee Enfeld.
Hij heeft dezelfde gebortedatum als zijn 2 voorgangers:
7-7-1988
Hmmm....
Junior
Gezocht: alles m.b.t. General der Gebirgstruppe en RKT Kress, Hermann.
CAME FROM OLD LADY IN VILLAGE: Latvian E-Bay seller.
ZENA
CAME FROM OLD LADY IN VILLAGE: Latvian E-Bay seller.
ZENA
- Harro
- Lid
-
- Lid
- Contacteer:
-
- Lid
- Contacteer:
US M1 buitenhelm, met vanvoor lasnaad waar het insigne op moest.
Bleef jammer genoeg bijna niets van over
, totaal verroest ed ...
Bleef jammer genoeg bijna niets van over

"Hier liggen hun lijken als zaden in 't zand, hoop op den oogst o vlaanderland"
30th Infantry Division verzamelaar. Altijd geïnteresseerd in voorwerpen uit Belgisch Limburg tijdens de oorlogsjaren.
30th Infantry Division verzamelaar. Altijd geïnteresseerd in voorwerpen uit Belgisch Limburg tijdens de oorlogsjaren.
- asjemenou
- Moderator & Beste Avatar 2009
- Gegeven: 37 keer
- Ontvangen: 80 keer
Eerste Items
Mijn eerste verzamelitems waren een Britse WOII helm met een naoorlogs Nederlands binnenwerk, wat Nederlandse naoorlogse emblemen en een Russisch WOII gasmasker. Ik was toen zo'n jaar of tien.
De helm en de emblemen heb ik nog steeds. De helm heb ik ooit eens van mijn vader gehad. De emblemen ruilde ik met vriendjes/klasgenoten op school. (Voetbalplaatjes vond ik saai!!!)
Het Russische gasmasker heb ik ooit eens van een andere verzamelaar gekregen. Russisch was niet zo interessant voor hem. Overigens was zo'n Russisch gasmasker een vrij ongewoon item in die dagen (jaren 70).
Het gasmasker heb ik helaas niet meer. Ik heb 'm een jaar of 5 geleden weggegooid. Niet dat ik 'm zat was maar hij was veranderd in een soort van kauwgom. Als verzamelobject niet interessant en waardevol meer. Blijkbaar zijn Russische gasmaskers niet gemaakt om langdurig te bewaren.
De helm en de emblemen heb ik nog steeds. De helm heb ik ooit eens van mijn vader gehad. De emblemen ruilde ik met vriendjes/klasgenoten op school. (Voetbalplaatjes vond ik saai!!!)
Het Russische gasmasker heb ik ooit eens van een andere verzamelaar gekregen. Russisch was niet zo interessant voor hem. Overigens was zo'n Russisch gasmasker een vrij ongewoon item in die dagen (jaren 70).
Het gasmasker heb ik helaas niet meer. Ik heb 'm een jaar of 5 geleden weggegooid. Niet dat ik 'm zat was maar hij was veranderd in een soort van kauwgom. Als verzamelobject niet interessant en waardevol meer. Blijkbaar zijn Russische gasmaskers niet gemaakt om langdurig te bewaren.