Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Roel, probeer een beetje een wanorde te creeëren, maar het moet wel mooi blijven. Neem ook nooit je foto langs boven, dan blijft alles zo klein en te min blijven, het komt er als het ware niet goed uit. Probeer dan ook de foto te nemen binnen jouw oranje lapje stof, dat geeft de objecten een soort andere plaats, nu kunnen we zien dat het gewoon in de huiskamer genomen is
Jan: Is dat een originele Le regiment de la chaudiere ?
Yup dat is een originele. Die heb ik ooit gekregen van een oudere vrouw die het weer had gekregen van een soldaat van dat regiment waar ze bijna mee getrouwd was.
Jan: Is dat een originele Le regiment de la chaudiere ?
Yup dat is een originele. Die heb ik ooit gekregen van een oudere vrouw die het weer had gekregen van een soldaat van dat regiment waar ze bijna mee getrouwd was.
Jan
Wauw, dat is erg mooi. Echt een mooie patch! Goed bewaren!
Zoiets heb ik een hele poos geleden ook gezien, of dat nu op het forum was, of op ebay o.i.d. Het verhaal toen was dat het van een Amerikaan was die tolk was, dus vertaalde alles in NL etc.
Ik denk dat het een surplus-US helm is die vlak voor het einde van de oorlog aan de BS, LKP, RVV en andere vrijwilligers is verstrekt (naast de voor-oorlogse NL-helm, uiteraard)
Dit is een zeer interessant topic, heb hier al prachtige collages gezien!
Hierbij ook een collage van mij. Deze gaat over de Slag bij het Leiekanaal in Eeklo, van 24 tot 27 mei 1940. Aan dit kanaal werd fel slag geleverd. Resultaat: vele doden aan beide kanten, tot amper 1 dag voor de overgave. De collage bestaat enkel uit dingen van mijn verzameling: een foto van Belgische krijgsgevangenen aan het kanaal op 27 of 28 mei, en fragmenten van 2 bidprentjes van mannen die elk aan een kant van het kanaal - geheel nutteloos - gesneuveld zijn. Doet je wel even nadenken...
Ik post de link en ik hoop dat jullie ook minimaal 17 inch scherm hebben, anders komt het niet mooi uit