E-bay en Paypal

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

SiNiStEr schreef:Heb je wel je Bank Transfer ID ingevuld bij de omschrijving dan?
Ja, dat heb ik gedaan :|

Rick
jonno173
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 dec 2004, 15:45

Bericht door jonno173 »

Geen problemen mee.

Wel een tip:
lees/bekijk de advertentie goed. Voor je het weet heb je in je enthousiasme een bod uitgebrachtr en dan blijkt het toch net anders te zijn dan je dacht. zo heb ik een keer een bod uitgebraxht op een ijzeren kruis. Deze bleek echter uit WOI te zijn (had ik al). Was geen drama, maar wel een les voor de volgende keer.

O ja, als je iets wil verkopen en je wil een minimum prijs ervoor hebben voer die dan in. Ebay geeft als tip dat de kansen voor een succesvolle verkoop groter is als je vanaf € 1,- begint. Maar de veiling kan ook ver onder je prijs blijven steken! Ik zag op motorforum.nl pas iemand klagen dat hij een motorblok aangeboden heeft waar hij min. € 450,- voor wilde hebben. Hij begon met € 1,- en de veiling bleef steken op ca. € 75,-! Dan baal je echt, want je moet hem dan toch voor € 75,- verkopen!
Gebruikersavatar
Zhukov
Lid
Berichten: 1308
Lid geworden op: 26 aug 2004, 00:05
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Zhukov »

Is er met Paypal een minimum wat je moet storten voor je er mee kan werken, of mag je dat helemaal zelf bepalen?
Вместе мы непобедимы
Marc 82 Recon
Lid
Berichten: 1470
Lid geworden op: 14 aug 2004, 17:46
Locatie: Arendonk België

Bericht door Marc 82 Recon »

normaal geen minimum dacht ik
Private Burges, Marc J
19900519
48th Armored Medical Bn, 2nd Armored Division
Gebruikersavatar
Hell-Fire
Lid
Berichten: 706
Lid geworden op: 19 aug 2004, 11:35
Locatie: Almere, Nederland

Bericht door Hell-Fire »

Nee, zit geen minimum aan
"Das gibt`s doch nicht, schnee im september, dass müssen Fallschirmjäger sein."
A German Officer on 17-09-`44

Tommy-Talk.com
Gebruikersavatar
Zhukov
Lid
Berichten: 1308
Lid geworden op: 26 aug 2004, 00:05
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Zhukov »

Marc 82 Recon schreef:normaal geen minimum dacht ik
Hell-Fire schreef:Nee, zit geen minimum aan
Dank u, ik ga dan toch maar eens kijken of dat Paypal wat is :P
Вместе мы непобедимы
Gebruikersavatar
Zhukov
Lid
Berichten: 1308
Lid geworden op: 26 aug 2004, 00:05
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Zhukov »

Goed, deze oude Communist is ook het hele paypal-gebeuren ingedoken, maar heeft nog effe een paar vragen;


1. Dat bank transfer ID wat je op je overschrijvingskaart moet invullen bij de mededelingen, blijft dat altijd hetzelfde of wijzigt die iedere keer?

2. Wordt het nummer van je bank-/girorekening nou wel of niet gekoppeld aan jouw paypal-account? Dus kun je bijvoorbeeld met verschillende rekeningnummers naar dezelfde paypal-account overmaken?

3. Ik las ergens dat paypal een bedrag van jouw rekening af schrijft wanneer je rood komt te staan, maar zo'n paypal kan toch niet zomaar iets bij mij afschrijven of wel??



Ik zal wel ouderwets wezen, maar dat betalen over internet..... Ik vind het maar een duistere zaak. :/
Вместе мы непобедимы
Gebruikersavatar
Daan S.
Lid
Berichten: 971
Lid geworden op: 10 mar 2004, 21:48

Bericht door Daan S. »

1. De Bank transfer ID, dus het nummer wat je in moet vullen om geld over te maken naar je PayPal account verandert niet!

2. Je kunt met zo veel rekeningen als je wilt geld overmaken naar je PayPal account! Het word dacht ik niet gekoppelt, dit is bij mij het geval omdat ik niet een "verified member" ben, hiervoor moet je een credit card hebben! Hoe het dan zit weet ik niet...

3. Zover ik weet kan en mag PayPal niks van je rekening af schrijven en ik weet niet eens of je wel in het rood kan staan met PayPal, volgens mij niet!

Het betalen via internet is tegenwoordig heel veilig, miljoenen mensen doen dit wereldwijd, gewoon zorgen dat ja altijd uit logt als je klaar bent. Het is het veiligste betaal middel om in bijv. Amerika aankopen te doen zover ik weet!
Gebruikersavatar
Zhukov
Lid
Berichten: 1308
Lid geworden op: 26 aug 2004, 00:05
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Zhukov »

Bedankt Stravers!!

Het leek me al erg onwaarschijnlijk dat er zonder je toestemming van jouw rekening afgeschreven kon worden. Ik stuur morgen een overschrijvingskaart op, hoe lang duurt het normaalgesproken dan voordat dat is bijgeschreven op paypal
Вместе мы непобедимы
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

Zhukov schreef:Bedankt Stravers!!

Het leek me al erg onwaarschijnlijk dat er zonder je toestemming van jouw rekening afgeschreven kon worden. Ik stuur morgen een overschrijvingskaart op, hoe lang duurt het normaalgesproken dan voordat dat is bijgeschreven op paypal
Als het goed is 3 tot 4 dagen (staat op de paypal site), let wel op dat je je bank tranfser id goed ingevuld hebt (althans duidelijk). Bij mij had de bank van een q die ik opgschreven had een 9 gemaakt. Na wat heen en weer ge-emaild met paypal (goede klantenservice trouwens!) werd het toch bijgeschreven na uiteindelijk 4 weken.
Gebruikersavatar
Zhukov
Lid
Berichten: 1308
Lid geworden op: 26 aug 2004, 00:05
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Zhukov »

Skylighter schreef:Als het goed is 3 tot 4 dagen (staat op de paypal site), let wel op dat je je bank tranfser id goed ingevuld hebt (althans duidelijk). Bij mij had de bank van een q die ik opgschreven had een 9 gemaakt. Na wat heen en weer ge-emaild met paypal (goede klantenservice trouwens!) werd het toch bijgeschreven na uiteindelijk 4 weken.
Ja, dat heb ik ook een beetje, ik zit met een g en een 9 na elkaar, maar zoals ik het schrijf zijn ze allebei hetzelfde :P
Bedankt voor de tip iig!
Вместе мы непобедимы
Gebruikersavatar
Daan S.
Lid
Berichten: 971
Lid geworden op: 10 mar 2004, 21:48

Bericht door Daan S. »

Volgens mij kan het zelfs 4 tot 5 dagen duren!

Inieder geval kan ik je internet bankieren aanraden, ga naar de bank waar je je rekening hebt en vraag om een internetbankieren pakket, volgens mij is dit gratis? Kun je gewoon online je bankzaken regelen en geheel veilig!
Gebruikersavatar
Jurrie
Moderator
Moderator
Berichten: 1947
Lid geworden op: 05 jan 2004, 23:09

Bericht door Jurrie »

Hmz, heeft iedereen hier een creditcard dan die je voor paypal moet hebben? Ik heb er ooit eens naar gekeken en naar dat ik begrepen heb kan je TOTDAT je een creditcard registreert, maximaal 750 euro uitgeven? Dus als je 750 bereikt hebt, moet je een creditcardnr doorgeven?

Ik weet, 750 euro, daar zit je msischien niet heel snel aan..maar toch.

Ik gebruik het om die reden ook niet ?!

Jurrie
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

Jurrie schreef:Hmz, heeft iedereen hier een creditcard dan die je voor paypal moet hebben? Ik heb er ooit eens naar gekeken en naar dat ik begrepen heb kan je TOTDAT je een creditcard registreert, maximaal 750 euro uitgeven? Dus als je 750 bereikt hebt, moet je een creditcardnr doorgeven?

Ik weet, 750 euro, daar zit je msischien niet heel snel aan..maar toch.

Ik gebruik het om die reden ook niet ?!

Jurrie
Nee, dat is het maximum bedrag dat je in één keer kunt uitgeven. Dus je kan €750,- er naar overschrijven en dat dan in een keer naar iemand sturen. Wil je grotere bedragen sturen, dan heb je credit card nodig. Maar stel: je stuurt keer iemand 500, een keer 100 en een keer 200, dan zit je aan de 800,- maar dat kan gewoon, zolang je het maar niet in een keer wilt doen.
Gebruikersavatar
Jurrie
Moderator
Moderator
Berichten: 1947
Lid geworden op: 05 jan 2004, 23:09

Bericht door Jurrie »

Skylighter schreef:
Jurrie schreef:Hmz, heeft iedereen hier een creditcard dan die je voor paypal moet hebben? Ik heb er ooit eens naar gekeken en naar dat ik begrepen heb kan je TOTDAT je een creditcard registreert, maximaal 750 euro uitgeven? Dus als je 750 bereikt hebt, moet je een creditcardnr doorgeven?

Ik weet, 750 euro, daar zit je msischien niet heel snel aan..maar toch.

Ik gebruik het om die reden ook niet ?!

Jurrie
Nee, dat is het maximum bedrag dat je in één keer kunt uitgeven. Dus je kan €750,- er naar overschrijven en dat dan in een keer naar iemand sturen. Wil je grotere bedragen sturen, dan heb je credit card nodig. Maar stel: je stuurt keer iemand 500, een keer 100 en een keer 200, dan zit je aan de 800,- maar dat kan gewoon, zolang je het maar niet in een keer wilt doen.
Weet je dat HEEEEEEEEEEEEEEL zeker :roll: ?

Jurrie
Plaats reactie