Hershey's chocolate bars

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Tank Eating Tiger
Lid

Hershey's chocolate bars

Bericht door Tank Eating Tiger »

Aankomend jaar zijn er in Nederland en Belgie een heleboel evenementen en herdenkingen waar oa re-enactors naar toe gaan. De groep waar ik bij zit zal oa in mei behoorlijk uitpakken. Om het realistischer te maken zullen wij behoorlijk veel gaan doen met het zogenaamde paperwork. Iets waar ik persoonlijk mee bezig ben is het reproduceren van hershey's chocolade repen. Deze en andere spullen zullen we dan uitdelen tijdens de 200km lange rondrit op 5 mei.

Voor het reproduceren van deze spullen hebben we al het nodige aan goede PDF sjablonen. Nu ben echter nog opzoek naar een foto van een originele Hershey's bar. Het zou namelijk erg zonde zijn als er verkeerd papier wordt gebruikt.
Aan de hand van een foto kan ik dan opzoek gaan naar het juiste papier.

Aangezien er meerdere soorten chocolade repen waren heb ik even het bestand van het betreffende sjabloon op internet gezet.

Je kunt het vinden op http://home.planet.nl/~wijbr006/hershey_wrapper.pdf

Alvast bedankt voor de moeite!

Groeten Jelle
johan willaert
Lid
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 4 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Jelle,

Ik heb een originele WW2 Hershey bar....

zal de wrapper deze week eens scannen en doorsturen....

Die van Hector Rojas is niet het juiste type.....

Op de onderstaande foto zie je een opstelling die ik plaatste in Tienen in September 2004....
Het meisje heeft een originele Hershey bar in de hand...

Afbeelding

Johan
29th Let's Go!!!!!
Tank Eating Tiger
Lid

Het inscannen zou zeer mooi zijn! Wat is er precies niet juist aan het sjabloon van Rojas?

Het is moeilijk te zien maar is de reep op de foto niet de tropical versie van de Hershey's bar?

In ieder geval alvast bedankt voor de moeite!

Jelle
robin.h
Lid
Contacteer:

Bericht door robin.h »

Op de site van Henri van meel staat een Hershey bar te koop:

Afbeelding
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
Marc 82 Recon
Lid

Bericht door Marc 82 Recon »

die van rojas is een zeer kleine versie van de hershey bar ik heb ergens op mijn pc tussen al het ration & candy paperwork een of twee van de donkere labels (lijken beetje op die hershey die op de foto van johan te zien is maar is kleine foto) die ik wel kan sturen.

Ik weet niet of jullie TD'tjes de spulletjes hebben gezien die sommige MARS leden (de jongeren onder hun) soms bij hebben Hershey's D Ration bars Chewing gum....

Ik krijg binnekort een doos HersheyBars uit de states aan als kadootje van een kennis in de states welke ik opnieuw ga inpakken voor gebruik in Bussum. dus echte hershey bar chocolatemet repro labels ;) jammie

De hershey hierboven is de tropical versie al heb ik die nog nooit in foto's gezien in het ETO
johan willaert
Lid
Contacteer:

Marc 82 Recon schreef:;) jammie
Eenmaal je echte Hershey chocolade geproefd hebt, zul je dit niet meer zeggen.....
Je kan beter Belgische chocolade in the Hershey wrappers draaien....

Ik heb pas nu gezien dat de wrapper van Rojas op bruin papier moet afgedrukt worden...., mijn foutje!!

Johan
29th Let's Go!!!!!
Marc 82 Recon
Lid

daarom ook het smileytje ervoor johan maar anders genieten we te hard van de chocolade he als het belgische is heb het voorbije jaar altijd belgische choc gebruikt maja :p dan ga ik er teveel van snoepen hahaha
Private Burges, Marc J
19900519
48th Armored Medical Bn, 2nd Armored Division
Tank Eating Tiger
Lid

Ik heb pas nu gezien dat de wrapper van Rojas op bruin papier moet afgedrukt worden...., mijn foutje!!
En over wat voor kleur bruin gaat het dan? Het donkere bruin of het meer "K ration doos" kleurtje.

Heb ook inderdaad gehoord dat die hershey chocolade niet te eten is. Wij gaan voor de goedkope koetjes repen. Het moet voor ons wel te betalen blijven :lol:

Jelle
Marc 82 Recon
Lid

mjah de koetjes repen zou dan voor de kleine hershey bars moeten zijn dan...

want bij zo een gewone bruine wrapper zoals te zien is bij de foto van johan heb je meer nodig en andere wrapper ook

Jelle je kan mij pm sturen als je hem wil hoor die andere wrapper
Private Burges, Marc J
19900519
Tank Destroyer
Lid

Bericht door Tank Destroyer »

Vind ik me daar opeens op mn kamer een stuk bruin papier van 400 bij 80 cm.!!!! :lol: Mooi kleurtje, beetje zoals dit:
Afbeelding

Daar kunnen heel wat Herhey wrappers op gedrukt worden....

En ja, het gaat om de kleine Hershey's.... we zijn de kerstman niet :P

Sander
johan willaert
Lid
Contacteer:

Marc 82 Recon schreef:De hershey hierboven is de tropical versie al heb ik die nog nooit in foto's gezien in het ETO
Dan komt nu je eerste keer...... :wink:
Afbeelding

Bovenstaande foto toont een mobiele PX in Engeland bij het inschepen voor D-Day.... Naast de Independence lucifers zie je Tropical Hershey Bars in dozen en enkele afzonderlijk.... (Jon Gawne's SDD)
De Tropical versie was de meest verkochte chocolate bar in de US PX in het ETO...
Hershey maakte chocolade in D-Rations die afzonderlijk werden verpakt of in de 10/1.
De normale chocoladerepen werden in de PX verkocht.....

AUB,

Johan
29th Let's Go!!!!!
Marc 82 Recon
Lid

nice thx johan :p weer eits bijgeleerd :p mm effe zien waar ik mijn handen aan die tropical bars kan raken repro dan he:p
Private Burges, Marc J
19900519
Tank Destroyer
Lid

Bericht door Tank Destroyer »

Als je de meeste veteranen hoort over D-rations, dan kan je netzo goed op een plank gaan knagen. Die dingen waren met geen mogelijkheid normaal te verorberen.
Tank Eating Tiger
Lid

OK even resumeren.

De tropical versie is dus weldegelijk gebruikt in the ETO en zou dus een optie kunnen zijn om te gaan reproduceren.

De kleine(koetjes reep) versie is dus bruin van kleur, zoals Sander liet zien.

Dus het sjabloon van hector rojas zou dus passen bij de kleur papier van Sander en de kleine maat chocolade repen?

Als dat het geval is dan gaan we gewoon die maken en uitdelen. Mocht iemand hier nog een onwaarheid in vinden dan hoor ik het graag.

Jelle
johan willaert
Lid
Contacteer:

The term Tropical Chocolate Bar heeft niets met de Tropen als dusdanig te maken. Het is gewoon een term om aan te duiden dat de chocolade niet smelt bij warme temperaturen....
Anders heb je een chocopappelat-Bar!! (UrbanusFan!! :wink:)

Meer info vind je hier http://americanhistory.si.edu/militaryh ... .asp?ID=42.....

Je ziet er ook de afmetingen en als je op de foto klikt kan je inzoomen op de wrapper....

Vanavond post ik wel JPG's van de 4 zijden van de wrapper....

Johan
29th Let's Go!!!!!
Plaats reactie