dubieuze handelaar?

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Ik niet! :lol: maar ik ben ook benieuwd!
Daar is 'ie weer!
Gebruikersavatar
Boroskov
Lid
Berichten: 411
Lid geworden op: 18 feb 2005, 12:23
Locatie: Vlaardingen

Bericht door Boroskov »

Aangezien ik niet geheel overtuigd ben van de kwade bedoelingen van deze Peter, wacht ik nog even met zijn gegevens op het forum te zetten. Het zou niet echt netjes zijn om hem ten onrechte als 'dubieus' te betitelen. Ik hou jullie op de hoogte!
grten,
Koen
Hic manebimus optime
Gebruikersavatar
Boroskov
Lid
Berichten: 411
Lid geworden op: 18 feb 2005, 12:23
Locatie: Vlaardingen

Bericht door Boroskov »

Vandaag kreeg ik de Kvk binnen, niks aan de hand dus. Peter gaat vrijuit :)
Hic manebimus optime
Gebruikersavatar
Wilco Vermeer
Lid
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 jan 2004, 14:50
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Bericht door Wilco Vermeer »

Indien je iemand van fraude met geld verdenkt en dit kan aantonen door je betalingsbewijs te overleggen bij de fiscale recherche en aangifte doet van niet ontvangen goederen kan je de eerder opgevraagde adressering van de verkoper (die je opvraagt voor je de betaling doet) laten controleren met de rekeninggegevens. De fiscale recherche kan dan het bedrag via de bank laten terugvorderen.

Overigens krijg je bij de rekening altijd een naam en een woonplaats door. Die komen dan overeen met het adres wat je eerder hebt gevraagd (als het goed is). Komen die niet overeen dan had je zowiezo al voorzichtig moeten zijn met betalen.
Mijn verzameling op: http://www.ww2historycollection.com/
(Avatar: Henk Sneevliet, vergeten verzetstrijder)
Gebruikersavatar
seabee
Lid
Berichten: 987
Lid geworden op: 26 jun 2004, 13:33

Bericht door seabee »

Wilco Vermeer schreef:Indien je iemand van fraude met geld verdenkt en dit kan aantonen door je betalingsbewijs te overleggen bij de fiscale recherche en aangifte doet van niet ontvangen goederen kan je de eerder opgevraagde adressering van de verkoper (die je opvraagt voor je de betaling doet) laten controleren met de rekeninggegevens. De fiscale recherche kan dan het bedrag via de bank laten terugvorderen.

Overigens krijg je bij de rekening altijd een naam en een woonplaats door. Die komen dan overeen met het adres wat je eerder hebt gevraagd (als het goed is). Komen die niet overeen dan had je zowiezo al voorzichtig moeten zijn met betalen.
Als de verkoper nu claimt dat hij je spullen al verstuurd heeft? dan is het jouw woord tegen zijn woord? Het meest verstandige is als het om een aardig bedrag gaat, het pakket aangetekend te laten versturen. Er zijn natuurlijk ook kopers die zeggen dat ze iets niet ontvangen hebben en zo proberen om wat geld terug te krijgen, met opmerkingen van we delen het verlies geef maar de helft van het bedrag terug. Ook een redelijk goede methode is: vraag naar de verkoper zijn vaste huistelefoonnr en bel hem/haar dan ook op om te kontroleren of de verkoper aan de lijn krijg. Als dit klopt kan je er vanuit gaan dat het om een eerlijke deal gaat.
CAN DO
Gebruikersavatar
Nick
Lid
Berichten: 2204
Lid geworden op: 10 apr 2004, 20:32

Bericht door Nick »

Wat je ook kunt doen
1) een kleie vooruitbetaling (met internetbankieren wel handig)

2) als een verkoper echt betrouwbaar is, laat je hem eerst zijn spul opsturen als het om grote bedragen gaat, want hij heeft je adres dan, en als je niet betaald kan hij altijd aangifte doen.
Plaats reactie