Mijn lievelingsfoto

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
Simon
Lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 24 dec 2003, 17:58

Bericht door Simon »

ai ik denk dat je een verkeerde foto hebt gepost (2x dezelfde)
Tim echt prachtig!!!
die van Nieuwpoort herkende ik direkt.
echt prachtig Tim!
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
Gebruikersavatar
Tim
Lid
Berichten: 1966
Lid geworden op: 02 nov 2002, 13:47
Locatie: Gent
Contacteer:

Bericht door Tim »

Het zou moeten lukken nu Simon.
Ik heb er wel een thumbnail van gemaakt omdat de foto zo groot is (maar dan kan je tenminste de mooie details zien :wink: )
Gebruikersavatar
Simon
Lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 24 dec 2003, 17:58

Bericht door Simon »

oké, Tim echt mooi!

weet je ook welke divisie enzo?
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
Gebruikersavatar
Tim
Lid
Berichten: 1966
Lid geworden op: 02 nov 2002, 13:47
Locatie: Gent
Contacteer:

Bericht door Tim »

Foto 1: Staat er niet op, maar veel kans dat dit de 256 ID is.

Foto 2: Staat er ook niet op, maar ik heb me al vrij goed verdiept in deze slag, en het zou het 338ste Infanterieregiment moeten zijn, van de 208ste ID.

Foto 3: Weet ik niet, de officieren zijn er uit Wallonië en uit allerlei verschillende eenheden.
Gebruikersavatar
Giel
Lid
Berichten: 1460
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:05
Locatie: Gent

Bericht door Giel »

Simon schreef:ook een mooie Vincent!
wqat voor medaille hangt er onder dat EK?[/code]
Dat is een fliegerschutzen abzeichen zonder bliksems.
Gebruikersavatar
Jeroen2
Lid
Berichten: 587
Lid geworden op: 14 nov 2004, 12:18
Locatie: Mechelen, België

Bericht door Jeroen2 »

Tim, die laatse foto is prachtig!
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Ik heb niet echt één lievelingsfoto, maar verschillende.....

Hierbij een tweetal....


Afbeelding

De acteur Clark Gable in uniform... De foto is iets groter dan een postkaart en heeft een witte handtekening opgedrukt, maar eveneens een met inkt geschreven handtekening onderaan.
Nadat de echtgenote van Gable, de actrice Carole Lombard, omkwam in een vliegtuigcrash in januari 1942, nam de acteur dienst bij de USAAF en vloog verschillende missies boven Europa met de 8th AAF. Hij kreeg daarvoor de Distinguished Flying Cross en de Air Medal, alhoewel sommige bronnen beweren dat ze Gable alleen Milk Runs (minder gevaarlijke missies) gaven...
Deze foto dateert waarschijnlijk van 1942, hij heeft nog geen medaillelintjes.... De rangkentekens zijn niet zichtbaar, maar op het einde van z'n tour was Gable Major....

Ik vond deze foto voor 3!! Dollar op een rommelmarkt in New York in 1994....

En dan deze niet-WO2 foto.....

Afbeelding

Onafgezien van z'n prestatie in SPR, ben ik altijd al een fan geweest van Tom Hanks en heb ik de meeste van z'n films in de bioscoop gezien (Splash, Turner & Hooch, Philadelphia, Forrest Gump, Cast-Away, You've got mail, Road to perdition, Catch me if you can, Apollo 13, het sublieme A League of their own....,enz...enz......)
Ik wist dat hij op 06 juni 2001 bij de premiere van BoB in Normandië zou zijn en probeerde daar een handtekening van hem los te krijgen. Dit leek niet echt mogelijk, maar z'n begeleiders verwezen me naar z'n manager, die me deze foto bezorgde....

Enjoy,

Johan
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Wat kijkt Clark Gable vrolijk :P
Tom Hanks vind ik ook een erg goede acteur..
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Jelle H.
Lid
Lid
Berichten: 777
Lid geworden op: 03 okt 2004, 16:00
Contacteer:

Bericht door Jelle H. »

Mag ik vragen waarom iedereen zijn copyright erop zet?? Is het soms strafbaar een foto te copieren?
I am unaware of any such activity or operation, nor would I be disposed to discuss such an operation if it did in fact exist.
Gebruikersavatar
Simon
Lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 24 dec 2003, 17:58

Bericht door Simon »

zeer mooi foto's Johan!

@jelle h.nee het is niet strafbaar maar zou jij het leuk vinden als je lang spaart voor een foto die toont op een forum en dan plots zonder enige bronvermelding op elke zite plots ziet??
dan is er niks uniek aan snap je?
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
Gebruikersavatar
Tim
Lid
Berichten: 1966
Lid geworden op: 02 nov 2002, 13:47
Locatie: Gent
Contacteer:

Bericht door Tim »

Ik doe het meestal niet als ik foto's op het forum zet, maar ik zou wel stappen ondernemen als die foto's ineens zonder mijn medeweten op een site of in een publicatie verschijnen. Het is niet strafbaar als je ze enkel voor privégebruik kopieert.
Plaats reactie