Je favoriete vondst

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sbas
Lid
Berichten: 882
Lid geworden op: 25 jun 2004, 14:41

Bericht door Sbas »

Dat wilde ik nu net gaan posten Johan want die fotos komen allemaal stuk voor stuk uit het blad toen en nu! Nix oude scanner gewoon oude OPLICHTING! whahah wat een grapjas!

Sbas
Gebruikersavatar
wittmann
Lid
Berichten: 1451
Lid geworden op: 20 okt 2004, 17:11

Bericht door wittmann »

hahaha lol!!

maar weer lekker verder!
mijn mooiste vondst:
duitse helm + stuk rupsband van een weasel.
Gebruikersavatar
Tim
Lid
Berichten: 1966
Lid geworden op: 02 nov 2002, 13:47
Locatie: Gent
Contacteer:

Bericht door Tim »

foto?
Gebruikersavatar
wittmann
Lid
Berichten: 1451
Lid geworden op: 20 okt 2004, 17:11

Bericht door wittmann »

Afbeelding

hier ik heb ze even van 2 foto's gepakt

de rupsband is inmiddels wel schoongemaakt
dus nu is hij mooier maar daar kon ik even geen foto
van vinden.
Gebruikersavatar
wittmann
Lid
Berichten: 1451
Lid geworden op: 20 okt 2004, 17:11

Bericht door wittmann »

ik heb nogwel mooiere vondsten
maar die heb ik helaas niet zelf gedaan.

ik heb trouwens ook nog een keer een engels zakmes
gevonden. maar die mist een ding. er zit alleen een mesje aan.

wittmann
Gebruikersavatar
Tim
Lid
Berichten: 1966
Lid geworden op: 02 nov 2002, 13:47
Locatie: Gent
Contacteer:

Bericht door Tim »

Die helm ziet er goed hard uit, mooie vondst. Zit er nog wat in van het binnenwerk ?
ironmarc
Lid
Berichten: 2000
Lid geworden op: 19 feb 2004, 21:22
Locatie: IJsselstein

Bericht door ironmarc »

mooie pot voor een bodemvondst.
mijn mooiste vondst is een WW1 k98 uit Verdun
ironmarc
Lid
Berichten: 2000
Lid geworden op: 19 feb 2004, 21:22
Locatie: IJsselstein

Bericht door ironmarc »

KevinP schreef:Waarom gaat iemand überhaupt graven in een gebied waar het merendeel van de slachtoffers niet is geborgen? Sorry hoor, maar ik heb alle respect voor mensen die zoeken naar overblijfselen van wapens e.d. maar als je in zo'n gebied gaat graven, pleeg je gewoon grove grafschennis.

Graven delven is professioneel werk dat op respectvolle wijze moet gebeuren. De foto's, die notabene gepost zijn in een topic met als titel 'je favoriete vondst', laten geen repectvolle en professionele aanpak zien.

Maar nogmaals: mensen die op serieuze wijze, op toegestane plaatsen waar het merendeel van de slachtoffers geborgen zijn, interessante dingen uit de grond halen, daarvoor heb ik respect. Mensen die erop uit trekken naar gebieden waar nog ontzettend veel stoffelijke overschotten in de grond zitten en dan zelfs foto's van deze menselijke resten op een forum plaatsen zijn simpelweg grafschenners!
Dit ben ik niet met je eens Kevin.

Ik zoek op op slagvelden en doe dit met het grootst mogelijke respect. Je weet dat er op de velden mensen gesneuveld zijn en dat je die tegen kan komen. Dit zal vast niet de leukste belevenis zijn die je kan meemaken. Ook op toegstane plaatsen kan je menselijke resten tegen komen. Maar vergeet niet dat veel MIA´s zijn terug gevonden door ´amateur´ gravers die dit netjes gemeld hebben en door hun ligt de desbetreffende soldaat nu op een van de begraafplaatsen tussen zijn makkers.

Voor het zoeken op plekken waar het merendeel van de slachtoffers niet geborgen is, als dat teminste waar was van zijn verhaal, heeft idd 2 kanten. Maar als niemand daar gaat zoeken komen de MIA´s nooit meer op de begraafplaatsen terecht. Ik vind wel dat mocht je in zo´n gebied gaan zoeken, dat je dit met respect moet doen en menselijke resten moet aangeven, zonder ook maar iets wat hij met zich draagt in je zak te steken.

Om te praten van grafschennis vind ik pas als je graven rooft en de stoffelijke resten laat liggen of niet aangeeft. Er zijn idd mensen die tot dit zulk dingen in staat zijn, dit is absoluut schandalig!
Plaats reactie